הגשר הגבוה בישראל מוקם בקו הרכבת המהיר
הגשר הגבוה ביותר בישראל מוקם מעל עמק הארזים סמוך לירושלים. הגשר יתנשא לגובה של כ-100 מטרים ואורכו יגיע לקילומטר אחד
הגשר יקשר בין שתי מנהרות שכרייתם הסתיימה לאחרונה; מנהרה באורך של כ-820 מטרים ומנהרת ליפתא באורך של כ-2 וחצי קילומטרים, המובילה לתחנת הרכבת "האומה" ומוקמת בימים אלה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע, סמוך לבנייני האומה.

הדמיה של הגשר שיבנה בירושלים
צילום הדמיה: דובר משרד התחבורה
השר ישראל כץ ציין כי הכוונה היא להשלים את קו עד סוף שנת 2017. לדבריו, הקו המהיר הוא הפרויקט התחבורתי הגדול והמורכב ביותר המבוצע כיום המבוצע על ידי משרד התחבורה. "חיבור ירושלים לשפלה בקו ישיר ומהיר, יאפשר לאלפי העובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה" אמר כץ.
הגשר שעלותו נאמדת בכ-140 מיליון שקל נשען על 14 ניצבים ענקיים שהגבוה ביניהם מתנשא לגובה של כ-100 מטרים. מיסעת הגשר, עליה תנוע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש, מוקמת בשיטת הדחיקה, המאפשרת לבנות את הגשר בו זמנית, משני כיוונים. שיטת הדחיקה תאפשר למנוע הפרעות לתנועה בכביש 9, כאשר יתחילו בעבודות מעל הכביש המוביל לירושלים.
לדברי מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, במהלך העבודות ניתן דגש על שמירת הטבע והנוף בעמק הארזים, תוך פגיעה מינימלית, בערכי הטבע שבאזור.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg