מומבאי: רכבת קלה בתוך חמש שנות בנייה

המונורייל של מומבאי, שאורכו 20 קילומטרים, יחנוך מחר את השלב הראשון שלו, באורך 9 ק"מ, וייפתח לציבור ביום א'

סוכנויות הידיעות | 31/1/2014 9:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בירושלים החלו לבנות את הרכבת הקלה בשנת 2000, ציפו לסיים בשנת 2006, והבנייה התארכה עד 2011 – אבל בהודו, מתברר, הדברים זזים בקצב מהיר הרבה יותר.

בין הפרברים המזרחיים של מומבאיי, ואדאלה וצ'מבור, נוסעת בימים האחרונים רכבת המונורייל של מומבאי בנסיעות ניסיון. ביום ראשון הקרוב, 2 בפברואר,
המונורייל של מומבאי. ארבעה קרונות, 560 נוסעים
המונורייל של מומבאי. ארבעה קרונות, 560 נוסעים צילום: איי.אף.פי
מומבאי תהיה העיר הראשונה בהודו שתשתמש במונורייל. מחר (שבת), בטקס חגיגי, יושק השלב הראשון של הרכבת החדשה, באורך כ-9 קילומטרים.

בניית פרויקט המונורייל, שאורכו הסופי יהיה 20 קילומטרים, נמשכה אמנם שנתיים מעל למתוכנן – אך התכנון היה להתחיל בבנייה ב-2009 ולסיים אותה כבר ב-2012. לכל רכבת יש ארבעה קרונות, ובהם מקום ליותר מ-560 נוסעים. היא נוסעת במהירות של 65 קילומטר לשעה, ומהירותה המרבית היא 80 קמ"ש.

הרכבת תצא בכל 15 דקות, משבע בבוקר ועד שלוש בלילה, בשני הכיוונים בין ואדאלה לצ'מבור, ותעצור בתחנות של אמצעי תחבורת המונים נוספים. כשהפרויקט יושלם כולו, באורך 20 קילומטרים, תחובר כיכר ג'ייקוב בדרום העיר לצ'מבור במזרחה. מחיר הכרטיס לנסיעה של שש תחנות: בין 5 ל-11 רופי – ובשקלים, בין 28 ל-62 אגורות בלבד.

מומבאי עוברת תנופת פיתוח תשתיות אדירה בשנים האחרונות. רק לפני כמה שבועות נחנך בשדה התעופה הסמוך לעיר טרמינל בינלאומי חדש.

צילום: איי.אף.פי
איחור של שנתיים בהשלמת הבנייה. המונורייל של מומבאי צילום: איי.אף.פי
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...