החשודים בסחר בנשק עם איראן: תושבי בני ברק
אלי כהן וגיסו אביחי ויינשטיין, בעלי חברת אר. אס. פי הם החשודים בסחר בחלקי חילוף למטוסים. ל-nrg מעריב נודע כי השניים שבאו מבית דתי לאומי, התקרבו לחסידות פרימישלן במקביל לחקירות נגדם ב-15 השנים האחרונות. גורם בחסידות: "אל תשכחו, בכל הפעמים הקודמות הם יצאו ללא כל אישום"
כיום השניים מתגוררים בקריית פרימישלן בבני ברק. לשניים מעמד מכובד בחסידות. אלי כהן תורם רבות לחצר, ואביחי ויינשטיין נחשב כמקורב לאדמו"ר. הגורם אף הוסיף כי בשעה הזו שוהה האדמו"ר מפרמישלן בביקור בפנמה ובפמלייה הסובבת אותו נמצא גם ויינשטיין. "קיבלו אותם בחצר בשמחה גדולה", אומר הגורם. "הם חלק בלתי נפרד מהקהילה. אני מזכיר לכם שבפעם הקודמת הם יצאו ללא כל אישום".

אביחי ויינשטיין ואלי כהן בשנת 2000. היסטוריה של חקירות
צילום: נאור רהב

פאנטום F4 איראני
צילום: מתוך האתר Iranian Air Force

משרדי חברת אר אס פי בבנימינה
צילום: צילום מסך
ביום שני פורסם בעיתון היווני "אקתימרני" כי שני סוחרי נשק ישראליים ניסו להעביר לאיראן חלקי חילוף למטוסי F- 4 פנטום, דרך יוון, ובכך להפר את אמברגו הנשק על איראן.
על פי בדיקה סודית שנערכה על ידי סוכנות של ממשל ארה"ב, בשיתוף עם יחידה יוונית האחראית על חקירת הסמים, הנשק והפשעים הפיננסיים של יוון, נמצא כי הפעולה בוצעה בשני שלבים - אחת בדצמבר 2012 והשניה בחודש אפריל 2013.
בשני המקרים, פקידים יוונים איתרו מכולות עמוסות חלקי מטוסים. המטען שנשלח באמצעות מכולה שהועברה מבנימינה וגבעת עדה היה מיועד לאיראן, אשר ברשותה צי גדול של מטוסי פנטום F-4. המשלוח היה אמור לעבור ביוון אמצעות חברת קש יוונית, שנרשמה תחת השם "טאסוס קראס" .
מחקירת היחידה היוונית נקבע, כי מדובר בחברה פיקטיבית. פרטי ההתקשרות של איש הקשר של החברה מובילים לאזרח בריטי שמתגורר בסלוניקי וטרם אותר. על פי ממצאי החקירה שהחלה בשנת 2012, בית המשפט ביוון פסק שיש לעצור את המשלוחים והורה להעבירם לידי הממשל האמריקאי.
החקירה הקודמת: טילים לאיראן
אין זו הפעם הראשונה בה ויינשטיין וכהן נחשדים בעבירה החמורה. באפריל 2004, בתום חקירה בה פתחו חוקרי המשרד לבטחון המולדת בארה"ב, פשטו חוקרי היאחב"ל על מחסן החברה בבעלות השניים. במחסן נמצאו חלקי חילוף שנועדו למכ"ם מערכת טילים נג מטוסים מסוג הוק. במקביל לפשיטה נעצר איש העסקים אלי כהן. בחקירתו הוא הכחיש את החשדות, וטען כי החלקים הגיעו למחסן החברה שבבעלותו בטעות.

הפרסום במעריב ב-2004. עסקים מתמשכים עם איראן
הפרשה החלה כאשר החוקרים האמריקאיים בדקו חשדות, לפיהם איש עסקים אמריקאי בשם לייב כהן רכש חלקי חילוף לטילי הוק ומטוסי פנטום. כהן העביר את החלקים לחברות הישראליות פ-א-ד וכן וי-אס-אר שבבבעלות משותפת לו ולגיסו אביחי ויינשטיין. על פי החשד, לאחר שהחלקים הגיעו לארץ , הם נשלחו באופן סמוי לאיראן.
כהן, עבד משנת 1974 בתעשייה הצבאית, וב1989- החליט לעבור לעסקים פרטיים. חברת איי.וי.אס שהקים קנתה חלקי חילוף מעודפי משרד הביטחון ומכרה אותם למדינות שונות.
ב1992- עלה חשד שכהן הרחיב את עסקיו גם לכיוון איראן. שלטונות המכס בפורטוגל עצרו מכולות עמוסות במנועים וחלקי חילוף לנגמ"שים מסוג אמ,113- בדרכן לאיראן. כהן נעצר והועמד לדין פלילי בארצות הברית אך הכחיש כי הציוד היה מיועד לאיראנים. הוא נידון לשישה חודשי מאסר בעיסקת טיעון.
בעקבות פרשה זו שלל משרד הביטחון הישראלי את רישיונו לייצא ציוד צבאי. ב1997- זוכה כהן
לאחר מכן החל כהן לעבוד עם גיסו אביחי ויינשטיין. בשנת 2000 נעצרו השניים בחשד שהיו מעורבים במכירת מנועים וחלקי חילוף עבור הנגמ"שים של צבא איראן. על פי החשד השניים רקחו את העסקה בסיוע סוחר נשק קוריאני. הפרקליטות עדיין לא החליטה אם להגיש נגדם כתב אישום בפרשה זו.
ב2002- התעוררו חשדות חדשים נגד השניים. בפעם הזו הם הואשמו כי התכוונו להעביר לאיראן אלפי רפידות גומי המיועדות לזחלים של נגמ"שים. שלטונות גרמניה גילו כי הציוד שהיה אמור להישלח מישראל לנמל המבורג, על גבי אניית צים אנטוורפן, היה מיועד להגיע לאיראן ולא להישלח לתאילנד, כפי שטען ויינשטיין. חקירה זו עדיין נמשכת, ואנשי היאחב"ל עדיין ממתינים לחיקורי דין בחו"ל.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg