קוריאה: המעבורת נשאה מטען חורג באופן קבוע

ב-13 החודשים לפני שטבעה נשאה המעבורת הדרום-קוריאנית מטען חורג בהיקפים של פי שניים עד פי ארבעה מהמותר, ללא פיקוח

סוכנויות הידיעות | 4/5/2014 11:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מסמכים חדשים חושפים: המעבורת שטבעה בדרום קוריאה נשאה מטען חורג ברוב המוחלט של המסעות שעשתה ב-13 החודשים לפני ששקעה ב-16 באפריל. מאות נוסעים עלו על המעבורת בשיט האחרון שלה, לפני שטבעה ונטלה את חייהם של יותר מ-300 בני אדם. בשיט הטרגי הזה נשאה המעבורת ככל הנראה יותר נוסעים מאי פעם.

אסון המעבורת בדרום-קוריאה:
- אין תקווה: לא נמצאו כיסי אוויר במעבורת הדרום-קוריאנית
- המשטרה פשטה על ביתו של בעל החברה שהפעילה את המעבורת
- בשל אסון המעבורת: ראש הממשלה של דרום קוריאה התפטר

ב-246 פעמים ב-13 החודשים החולפים נרשם שהשיט כלל מטען חורג. שני גופים שונים פעלו בפיקוח על קו המעבורת, האחד קבע את גבול כושר הנשיאה שלה והאחר מדד את מספר הנושאים והמטען שהעבירה, ומהמסמכים התברר שיד ימין לא ידעה מה יד שמאל עושה – הגופים לא הכירו זה את הנתונים של זה, והמידע היה למעשה חסר ערך.
 
התהפכות המעבורת בדרום קוריאה. 150 כלי רכב נרשמו, 180 נמצאו במים
התהפכות המעבורת בדרום קוריאה. 150 כלי רכב נרשמו, 180 נמצאו במים צילום: איי.פי

זהו רק אחד מהכשלים בתקני הבטיחות ובפיקוח על השיט שנחשפו בעקבות שקיעת המעבורת. משמר החופים הקוריאני ואיגוד הספנות הקוריאני לא היו מודעים להחלטות הרגולטור שנקבעו בראשית 2013, ולכן לא היו מסוגלים לפקח על העומס במעבורת. הדיווח הרשמי של החברה שהפעילה את המעבורת דיווח על נשיאה של מטען החורג בכ-150% אחוזים מכפי שהותר, אך מכיוון שהמגבלות לא דווחו לרגולטורים – לא נתגלתה החריגה עד התחקיר שלאחר האסון.

בסך הכל קיימה המעבורת 394 מסעות בקו שהוקצה לה, וכאמור ב-246 מהם נרשם מטען חורג, אך יש לשער שהחריגה התקיימה גם בשאר המסעות: בכל יתר המסעות מלבד אחד נרשם מטען אפס, דהיינו שהמטען לא דווח כלל.

ב-136 מהמסעות נכתב כי המעבורת נשאה יותר מ-2,000 טונות,
פי שניים מהמותר, וב-12 מסעות נרשמו יותר מ-3,000 טונוץ – אך בשיט האחרון דווח מטען של 3,608 טונות, כמעט פי ארבעה מהמותר, וככל הנראה השיא גרם לאסון הטרגי. המטען אף היה כבד יותר ממה שנרשם: לפי דיווחי החברה נשאה המעבורת 150 כלי רכב, אך לאחר הטביעה נמצאו במים 180 מכוניות.

נסיבות טביעתה של המעבורת עדיין נחקרות, אך מומחים הסבירו כי במקרה של עומס יתר שכזה, אפילו פנייה קלה עלולה לגרום למעבורת לאבד את האיזון – וממש טרם הטביעה ביצעה המעבורת פנייה של 45 מעלות, עקב ניסיון לביצוע  פנייה קלה יותר שגרם לאובדן השליטה בהגאים, ועקב כך לפנייה חדה יותר, לאובדן מוחלט של האיזון ולטביעה. כל 15 אנשי הצוות שניצלו מהאסון נאסרו. הפרטים על כשלי הפיקוח דווחו לראשונה בעיתון "קוקמין" הדרום-קוריאני.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...