גוגל: "לא נאשר פרסומות עם תוכן פורנוגרפי"

בהודעה למפרסמים נכתב כי החברה החליטה לבצע שינויים במדיניות ע"י חסימת מודעות פורנו; "פרסום כזה – יהווה הפרה והאתר ייחסם"

סוכנויות הידיעות | 8/6/2014 10:27 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשורה להורים:­חברת גוגל הודיעה למפרסמים כי לא תאשר פרסומות בעלות תוכן פורנוגרפי. בדואר אלקטרוני שנשלח למפרסמים הזכירה ענקית החיפוש גוגל כי החליטה לבצע שינויים במדיניותה על ידי חסימת מודעות פורנו. עוד הוסיפה כי בשבועות הקרובים היא תפסיק לקבל מודעות עם תוכן פורנוגרפי.

עוד בחדשות nrg:
- אבו מאזן: כוחות הרשות יגיעו לעזה - מעבר רפיח ייפתח
- נגד הצעת רה"מ: התנגדות גורפת בכנסת לדחיית הבחירות לנשיאות
- הילרי נגד אובמה: היה נוקשה מדי עם ישראל
- בנימין בן אליעזר פרש מהמרוץ לנשיאות
 
צילום: אי-אף-פי
''מעשים מיניים גרפיים - ייאסרו''. משרדי חברת גוגל צילום: אי-אף-פי
 
"מפרסם יקר, אנו כותבים כדי להזכיר לך על שינוי במדיניות הפרסום של גוגל שעשויה להשפיע עליך", נכתב בהודעה. "החל מהשבועות הקרובים, לא נקבל מודעות המקדמות תיאורים גרפיים של מעשים מיניים, לרבות, אך לא רק, פורנוגרפיה קשה ומעשים מיניים גרפיים" ענקית החיפוש גוגל פרטה מעשים מיניים נוספים שיאסרו לפרסום.

לדברי החברה: "השינוי הזה יתבצע בשבועות הקרובים וגוגל תראה במודעות ואתרים המציגים תמונות שכאלה כהפרה של המדיניות החדשה של החברה. המערכת שלנו זיהתה את החשבון שלך כמושפע משינוי מדיניות זו. אנו מבקשים ממך לבצע את השינויים הדרושים במודעות והאתרים שלך כדי לעמוד כך שמסעות הפרסום שלך יוכלו להמשיך לרוץ ולא ייחסמו. בכבוד רב, צוות Google AdWords".

לפני כשנה החליטה גוגל לאסור על בלוגרים להרוויח כסף באמצעות מודעות פורנו בבלוג שלהם. בעוד שחלק מהקולות נגד ההחלטה טענו כי החברה לא צריכה למחוק את הבלוגים הללו כי ,פורנו הוא חלק מחופש הדיבור ופורנו נחשב לחוקי בארצות הברית". דובר גוגל אמר אז לסוכנויות הידיעות כי "המדיניות שלנו כוללת הסרת בלוגים שיציגו פרסומות פורנוגרפיות לאתרי אינטרנט למבוגרים ואיסור פרסום מודעות פורנוגרפיות לצורך כסף.

בתוך כך, לפני כשבוע ביקשו למעלה מ-12 אלף גולשים מענקית החיפוש גוגל להימחק מתוצאות החיפוש, יממה לאחר שהחברה הציגה טופס בקשה מיוחד המאפשר לגולשים לדרוש כי תסיר תוצאות ישנות הנוגעות אליהם, ואשר מופיעות במאגר החיפוש הווירטואלי. לפי גוגל, מאז העלתה את טופס הבקשה, מילאו אותו גולשים בקצב של 20 בדקה.

גוגל העלתה את הטופס בעקבות הוראתו של בית משפט אירופי, בפסק דין שניתן לפני כשבועיים וחצי, וחייב אותה לאפשר לגולשים את "הזכות להימחק". פסק הדין התפרסם בעקבות עתירה שהגיש אזרח ספרדי, שדרש להסיר מודעה לא רלוונטית על מכירה פומבית של ביתו. "בית המשפט דרש מאתנו לבצע הכרעה קשה בין זכות הציבור לדעת לבין הזכות להימחק", אמר דובר ענקית החיפוש בעקבות פרסום פסק הדין.

מומחים משפטיים באירופה אומרים כי על הרשויות להציג גישה ברורה לנושא,
שעל פיה יורו על חברות המפעילות את מנועי החיפוש ברשת לפעול. לדברי המומחים, אין להטיל על החברות את הצורך להכריע ולאזן בין דרישות משפטיות שונות, או בהכרעה האם הידיעות אותן הם מפרסמים רלוונטיות או לא. דרישות הפרטיות באירופה הפכו לנושא חם, לאור הדיווחים שנחשפו במהלך השנה האחרונה על המעקבים שביצעה סוכנות הביון האמריקאית NSA על גורמים דיפלומטים ביבשת, וכן על מיליוני אזרחים פרטיים.

פסק הדין ניתן לפני כשבועיים וחצי, בבית המשפט העליון של אירופה היושב בלוקסמבורג. לפי בית המשפט, רשאים גולשים לפנות לחברת גוגל בשביל שתסיר מידע רגיש אודותיהם מהתוצאות אותם מציג מנוע החיפוש שלה. השופטים פסקו שעל גוגל לתקן את הקישורים המובילות למידע אשר הוכח כי הוא איננו בתוקף או למידע אשר כבר לא נחשב רלוונטי.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...