דו"ח: רק 8 מצלמות ב-100 הכבישים המסוכנים

מחקר שבחן הצבת מצלמות במקומות מועדים המליץ לעשות זאת ב-280 קטעי כביש בישראל. מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים"

nrg חדשות | 21/7/2014 11:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
היכן כדאי להציב מצלמות מהירות? מחקר חדש מיפה את נקודות הסיכון ב-27 כבישים מרכזיים בישראל וגילה כי מתוך 100 המלצות ראשונות למיקומים, כרגע מותקנות בכבישים רק שמונה מצלמות מהירות. בין השנים 2011-2009 נהרגו בכבישים אלו 140 בני אדם.

המחקר, שמתבסס על השוואת נתוני תאונות הדרכים ונתוני מהירות כלי הרכב שנסעו בכביש, גילה כי בשאר 180 המיקומים הנוספים, מוצבות כיום 17 מצלמות בלבד. את המחקר ערכו פרופ' שלמה בכור, סמדר מוריק מהטכניון וחברת דיסל (DECELL), עבור עמותת "אור ירוק".
 
צילום: מורן מעיין
מצלמת תנועה צילום: מורן מעיין

מטרת המחקר הייתה לבחון את פריסת המצלמות הרצויה בכבישי ישראל, כדי להביא להורדת מהירות הנסיעה וכתוצאה מכך להורדה במספר התאונות ובכמות ההרוגים. בעמותת "אור ירוק" הסבירו כי סקירת מחקרים רבים בעולם הוכיחו שמצלמות מהירות גורמות להקטנה של כ-20% בתאונות דרכים עם נפגעים, בקטעי הדרך בהם נעשה שימוש במצלמות. מנתוני משטרת ישראל עלה כי בחינה השוואתית של מספר תאונות הדרכים לאחר שנה ממועד הצבת המצלמות מצביעה על ירידה של 26% במספר התאונות.

סקר שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה מצא כי רוב גדול של הציבור  (71%) תומך מאוד בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים.

להלן עשר דוגמאות למקומות בהם יש להציב מצלמות אכיפה שצפויות להציל חיי אדם:
• בין צומת שורש למחלף שער הגיא בכביש 1.
• בין מחלף גשר השלום ומחלף נתניה בכביש 2.
• בין מחלף חולות למחלף יבנה בכביש 4.
• בין צומת אחיהוד לצומת כרמיאל מערב בכביש 85.

• בין מחלף קוממיות למחלף יוספטל בדרך איילון, כביש 20.
• בין צומת בילו למחלף רמלה דרום בכביש 40.
• בין צומת שוקת לצומת להבים בכביש 31.
• בין בית חולים מאיר בכפר סבא לבית ברל בכביש 554.
• בין מחלף יבנה למחלף אשדוד בכביש 4.
• בין צומת עכו מזרח לצומת יסיף בכביש 85.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב: "אני קורא לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לאמץ את המלצות המחקר ולהביא לפריסת מצלמות באותם מקומות שהמחקר ממליץ. פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...