ת"א: רוכבי אופניים נפגעים פי 9 יותר

בשנה שחלפה נרשמה עלייה בשיעור של כ-23 אחוזים במספר רוכבי האופניים שנפגעו. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עליית מדרגה זו צריכה להוות תמרור אזהרה למדינה ולרשויות המקומיות, שחייבות להסדיר שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים"

nrg חדשות | 27/7/2014 17:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: אופניים
נתונים מדאיגים: עלייה של 23% נרשמה במספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים בערים בשנת 2013 - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, בשנה שעברה נפגעו בתאונות דרכים בערים ברחבי הארץ 291 רוכבי אופניים, לעומת 236 רוכבים שנפגעו בשנה שקדמה לה.

נתון מדאיג נוסף הוא שלמרות שבשנים האחרונות ישנה ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים, אין כל שינוי במספר רוכבי האופניים שנהרגו בערים: בארבע השנים האחרונות (2010-2013) נהרגו מדי שנה שמונה רוכבי אופניים בתאונות דרכים בערים.
 
צילום: רועי פלצמן, אור ירוק
רוכב אופניים ללא קסדה צילום: רועי פלצמן, אור ירוק

עלייה חלה גם במספר רוכבי האופניים שנפצעו קשה בתאונות דרכים בערים: בשנת 2013 נפגעו באורח קשה בתאונת דרכים בעיר 78 רוכבי אופניים לעומת 65 נפגעים בשנת 2012, עלייה של 20%.

בעשר השנים האחרונות (2004-2013) נפגעו בתל אביב 973 רוכבי אופניים בתאונות דרכים. 23 מהם נהרגו ו-101 נפצעו באורח קשה. בירושלים נפגעו 159 רוכבי אופניים, שלושה מהם נהרגו ו-53 נפצעו באורח קשה. בחולון נפגעו 143 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות, ארבעה מהם נהרגו ו-13 נפצעו באורח קשה.

לעתים קרובות, רוכבי אופניים אינם משתמשים באמצעי הגנה והם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. מחקרים מראים כי שני שלישים מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. מחקרים בעולם הראו כי חבישת קסדה יכולה לצמצם את הסיכון לפגיעת ראש עד 85% ולכן בכל רכיבה יש לחבוש קסדה. בשעות החשיכה, יש לרכוב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשנים האחרונות גדל מספר רוכבי האופניים בשל היותם כלי תחבורה זול, נוח, בריא ותורם לאיכות הסביבה. יחד עם זאת אנו רואים עליית מדרגה במספר רוכבי אופניים שנפגעים 
בתאונות דרכים. עלייה זו צריכה להוות תמרור אזהרה למדינה ולרשויות המקומיות אשר חייבות להסדיר שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים, כנהוג בערים רבות בעולם. יש לבצע הפרדה בין רוכבי האופניים לבין כלי הרכב בכביש בכדי להפחית את מספר רוכבי האופניים ההרוגים". 

בשנים האחרונות התפשטה ברחבי הארץ גם תופעת הרכיבה על אופניים החשמליים. בשנת 2010 אושרה הוראת שעה שהסדירה את נושא האופניים החשמליים, וקבעה כללים ותקן ברורים. הוראת השעה קבעה כי מנוע האופניים החשמליים לא יעלה על 250 וואט, לא תותר רכיבה מתחת לגיל 14, מהירות הנסיעה לא תעלה על 25 קמ"ש והמנוע יופעל בעזרת הדוושות.

בחודש מרץ 2011 הוראת השעה פגה ומאז, יותר משלוש שנים, אין תקן, אין כל הסדרה של הנושא,  דבר שמוביל למצב שבו ילדים ונערים רוכבים על אופנועים של ממש עם מנוע חשמלי .
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק