Israel Defense

"להעניק הגנה לשיירות שלמות של כלי רכב, במקום לכלים בודדים"

ראש חטיבת היבשה של רפאל, גיורא כץ, מתייחס למערכת ההגנה המרחבית החדשה "אביר הכסף" ולפיתוחים נוספים של רפאל, בעקבות שינויים בשדה הקרב היבשתי

עמיר רפפורט | 04/08/2014 08:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 מערכת IsraelDefense
רפאל הציגה בתערוכת יורוסטורי בחודש יוני 2014 בפריז תפיסה חדשה של הגנה מרחבית: מערכת "אביר הכסף", Samson knight, בשמה המסחרי הבינלאומי. לדברי ראש חטיבת היבשה של רפאל, גיורא כץ, מדובר במערכת שיודעת להגן על קבוצה של רכבים כאשר אחדים מהם נושאים את אמצעי הגילוי ואחרים - אמצעי תקיפה כנגד המטרה, המבוססים ברובם על עמדות הנשק מסוג סמסון.

התקני שו"ב מתקדמים מאפשרים לתקשר בין הכלים השונים בשיירה כדי לבצע את ההגנה המשותפת. בנוסף, הציגה רפאל מערכות בתחום התמרון והשרידות וכמובן משפחות של טילים מונחים ומדויקים. "יש שתי מגמות מרכזיות שאנחנו מבחינים בהם", אומר גיורא כץ, שמונה לעמוד בראש חטיבת היבשה של רפאל בתחילת שנת 2014, בעקבות שינוי מבני בחברה.
 
"מגמה אחת היא לאפשר לכוחות קטנים יותר בשדה הקרב גמישות וכוח אש רבים יותר. הכוונה היא בנייה של צוותי קרב שמסוגלים לבצע משימות שבעבר היו מבוצעות על ידי החטיבות האוגדות והגיס. "מגמה שנייה היא מציאת פתרונות לרמת מסגרות. כלומר, לא כל רכב או חייל צריכים את כל האמצעים, אבל המסגרת כולה צריכה להיות מצוידת היטב".

בשיחה עם ישראל דיפנס אמר עוד כץ כי "הקרבות הקלאסיים של העבר הם פחות רלוונטיים, כיום נדרשים אמצעים אחרים. למשל, בתחום הטילים, צבאות מתורבתים חייבים להתחשב יותר בנושא של נזק סביבתי, ולכן צריך נשק מאוד מדויק. אתה לא יכול להרשות לעצמך לפגוע אפילו בחלון הלא נכון בבית מסוים, ולהרוג אנשים בלתי מעורבים בלחימה. לכן, המערכות של רפאל, עם דיוק מרבי וקטלניות מידתית ואפקטיבית גבוהה, הופכות מאוד נדרשות.

"בראייתנו, ההתפתחות הטכנולוגית לאורך עשרות שנים ברפאל יוצרת לנו נקודת פתיחה מאוד מעניינת לקראת האתגרים החדשים. "אנחנו פועלים להתרכז גם בהגנה וגם בהתקפה, גם בתרחישי מלחמה וגם בלחימה בעצימות נמוכה, כולל פתרונות שיאפשרו מיצוי נכון יותר של כוח חי"ר או משוריין. "ההבנה שלנו היא שחלק מהדברים ניתן לעשות בכוח משולב. לכל אלמנט בכוח המשולב יש משימה משלו. במקביל, נמשך פיתוח של אבני בניין בודדות ללחימה".

לגבי "אביר הכסף", אומר עוד גיורא כץ כי "המערכת יודעת להגן על קבוצה של רכבים כאשר אחדים מהם נושאים עליהם את סנסור הגילוי ועל כל אחד מהרכבים מותקן מחשב משימה. כאשר יש איום על הכוח, מועברת האינפורמציה בין הכלים השונים כדי להקצות את המטרה לגורמים המתאימים ביותר שייסגרו מעגל אש בזמן הקצר ביותר האפשרי. המערכת פועלת כך גם כאשר מדובר בשיירה שמותקפת תוך כדי נסיעה". גיורא כץ אומר עוד כי גם מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח", שהוצגה בפריז בגרסה שמיועדת לרכב רך (LV), זוכה להתעניינות בינלאומית רבה.

"המערכת לרכב רך מתבססת על הניסיון האדיר שצברנו בהגנה על רכב קרבי משוריין כבד", אומר כץ. לדבריו, מערכת "מעיל רוח" בגרסה לרכב המשוריין (HV), "מתפתחת בלי הפסקה, אנחנו לא קופאים על השמרים".

כץ אינו פוסל אפשרות לשתף פעולה עם מערכת "חץ דורבן" מתוצרת תעש, כפי שמעוניינים במשרד הביטחון, אבל זאת אם תעש תהיה קבלן משנה שיספק לרפאל את המיירט של המערכת, לצד מפעל אלתא של התעשייה האווירית, המספק כקבלן משנה את המכ"מ.

אנרגיה 

לגבי תחום אחר בחטיבת היבשה של רפאל ? הגנה על מקורות אנרגיה ובעיקר על צינורות נפט וגז ארוכים - אומר כץ כי מערכת שפותחה על ידי החברה ומכונה "טרה-סוניק" זוכה להצלחה ואף נמכרה למדינות בחו"ל. לדבריו, "המערכת יכולה לגלות כל מי שמנסה לפגוע בצינור. היא מבוססת על מערך שלם של סנסורים קרקעיים ועל מטוסים ללא טייס". כץ אומר כי ההצלחה של המערכת מתבטאת באחוז נמוך מאוד של התראות שווא, במקומות שבה היא כבר פועלת באופן מבצעי.

לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
-->

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''Israel Defense''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק