רשתות השיווק יחלקו סלים רב פעמיים לקניות
רשתות השיווק הגדולות יחלקו לציבור סלים המסוגלים לשאת עד 20 ק"ג כל אחד. זאת במקביל לחקיקת החוק למיגור שקיות הניילון
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
הסלים שיחולקו זכו לשם "רב-סל". כל משק בית יקבל קופונים המאפשרים לו לקבל בחינם שבעה סלים משני סוגים: קשיח ומעוצב. הסל הקשיח יהיה עשוי מפוליאתילן ומסוגל לשאת עד 20 ק"ג. הסלים יחולקו בשני סבבים לאורך שנה. הסל המעוצב יהיה עשוי מדקרון, ניתן לקיפול ולנשיאה בתוך הכיס ומסוגל להכיל עד משקל של 15 ק"ג.
שני הסוגים ייראו באופן דומה, עשויים מחומרים עמידים ביותר המתמחזרים במלואם ואינם פוגעים בסביבה. הסלים החדשים ניתנים לנשיאה על הכתף ועל דפנותיהם יוטבעו מסרים למען מניעת השימוש בשקיות גופייה.
הצעת החוק למיגור השקיות החד פעמיות שמוביל השר פרץ עברה בוועדת השרים לחקיקה ותעלה להצבעות בכנסת כבר עם פתיחת המושב הקרוב. החוק החדש קובע כי יוטל היטל בסך 40 אגורות על כל שקית גופייה. הכספים שייגבו בגין ההיטל ישמשו, בין היתר, למימון התוכנית ולהקמת מנגנון סיוע ליצרני שקיות הניילון החד פעמיות. בגין הפרת החוק יוטלו קנסות בגובה של עשרות אלפי שקלים. את המהלך ילווה קמפיין ציבורי למניעת השימוש בשקיות הניילון.

בעלי חיים רבים נפגעים משקיות הניילון. קניות
צילום: shutterstock
השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ אמר היום כי "השימוש בשקיות הגופייה הפך להתמכרות שהפכה לתלות מסוכנת ומזהמת. צמצום השימוש בשקיות גופייה הוא חלק ממהפכה סביבתית ותרבותית חשובה ביותר שישפיע רבות על חיי היום-יום. שקיות הגופייה הפכו בכל העולם לסמל של מפגע סביבתי שמוכרחים להפסיק אותו וגם אנחנו בישראל, ביחד עם האזרחים, נעשה זאת".
עם כניסתו של השר פרץ לתפקיד, הודיע כי אחת מהמשימות המרכזיות שיעמדו בפניו הינה הטיפול בשקיות הפלסטיק המזהמות. לפי סקרים שערך המשרד, יותר מ-70% מהציבור תומכים בהפסקת חלוקת שקיות הניילון בחינם.
ישראלי ממוצע צורך כ-275 שקיות ניילון בשנה וסך הכל נצרכות בישראל כ-2.2 מיליארד שקיות בשנה. רבע מכלל השקיות מושלכות לאשפה מיד
בעלי חיים רבים בישראל (בעיקר אוכלוסיית היעלים) נפגעים כתוצאה מאכילת השקיות. בנוסף, שקיות הפלסטיק מיוצרות מנפט ועצם צריכתן הבזבזני גורם לצורך נוסף במאגרי הנפט שהחיפוש אחריהם מזיק לסביבה וייצורן מזהם.
הרשתות שחתמו על האמנה ויחלקו לציבור את הסלים הרב פעמיים בחינם: שופרסל, מגה, רמי לוי – שיווק השקמה, חצי חינם, ויקטורי, יינות ביתן, סופר ספיר, קשת טעמים, מחסני השוק, קינג סטור ומרב מזון כל בע"מ.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg