התשובה לזארה: חולצת הלל הזקן של H&M

אחרי סערת חולצת הטלאי הצהוב של זארה: חברת האופנה השוודית השיקה גופיה לנשים עם הכיתוב מפרקי אבות: "אם אין אני לי מי לי"

צביקה קליין | 31/8/2014 11:42 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
התשובה האופנתית לחולצת הגטו של זארה:­­חברת האופנה השוודית H&M השיקה גופייה לנשים עם כיתוב יהודי מפרקי אבות "וְאִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי?" המיוחס להלל הזקן, תנא, ששימש כנשיא הסנהדרין האחרון בתקופת ה"זוגות". זאת שבוע אחרי סערת  חולצת הטלאי הצהוב  שהשיקה רשת זארה .

כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

 
''ואם לא עכשיו, אימתי?'' חולצת הלל הזקן
צילום: מתוך אתר זארה
עוררה סערה. טלאי צהוב על חולצה של זארה צילום: מתוך אתר זארה


שלט חוצות ענק הופיע לאחרונה בכיכר "טיימס סקוור" המפורסם במרכז מנהטן עם השאלה, שהיא חלק מקמפיין שאלות של הרשת, "אִם אֵין אֲנִי לִי, מִי לִי? וּכְשֶׁאֲנִי לְעַצְמִי, מָה אֲנִי? וְאִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי?" (אבות א' פסוק י"ג) באותיות שחורות גדולות המקדמות מכירת גופייה במחיר 9.95 דולר.

"החולצה עם הכיתוב 'אם לא עכשיו אימתי' היא אחד הפריטים הפופולאריים ביותר בקיץ האחרון" אמרה מוכרת בחנות H&M שבטיימס סקוור קירה אליוט לכתבת עיתון הג'ואיש וויק האמריקאי, והסבירה כי בעקבות כך כבר אי אפשר למצוא את החולצה בחנויות. "החולצות נמכרו לחלוטין לפני כמה שבועות, אבל אנשים כל הזמן נכנסים ושואלים לגביהן, כנראה שזה ממש הותיר רושם על הקונים". אך בעיתון היהודי מציינים כי בחברה ביקשו שלא להגיב לדברים כלל.

חולצת תינוקות של רשת 'זארה' שמזכירה את מדי היהודים בשואה באופן מצמרר, עוררה לפני כשבוע סערה ברשתות החברתיות בישראל ובעקבות כך הודיעה החברה שהחולצה "תושמד". החולצה שנמכרת בקטגוריה של 'פרטי חזרה לבית הספר לקראת תחילת שנת הלימודים', יועדה לפעוטות עד גיל שלוש ומחירה כ-80 שקלים.

בעמוד הפייסבוק העולמי של החברה נאספו לא מעט תגובות המומות מעיצובו של הפריט שהופיע גם באתר המקוון של זארה בישראל, כדוגמת "זה חוסר כבוד, לא נקנה יותר בזארה" ו"זארה, תורידו את זה מהמדף", יש וקראו אף להחרים את מוצריה של החברה.

בשנת 2011 חברת H&M השיקה ליין לנשים שמזכיר מאוד טלית. קולקציית הקיץ של H&M באותה העונה כללה עליונית בצבע לבן עם פסים שחורים וגדילים המשתלשלים מחלקה התחתון.

גם בארץ, מתברר הפך הפריט פופולרי ומ-H&M בישראל נמסר כי עליוניות רבות כבר נחטפו מהחנויות. בנוסף, הם מציינים כי על אף הקונוטציות הדתיות, לא הייתה בכלל התלבטות האם להביא את ה'טלית שיק' לישראל יחד עם שאר קולקציית הקיץ.

ו-H&M היא לא חברת האופנה היחידה שהשיקה בקיץ האחרון קולקציה שקשורה ביהודים. חברת "אמריקן אפארל" פרסמה לאחרונה קמפיין המציג סוגים שונים של אמריקאים, כאשר אחד מהם (או מהן, לא לגמרי ברור) הוא חסיד, עם פאות, חליפה ומגבעת.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
שתף

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...