הישרדות

בארבע שנים: 13 אלף תאונות בכבישים אדומים בארץ

מתוך 309 הרוגים בתאונות אשתקד, 131 נפגעו בתוך הערים. המשטרה סימנה את "הכבישים האדומים", ובעמותת "אור ירוק" קוראים להגדלת התקציב למלחמה בתאונות

nrg חדשות | 23/9/2014 18:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות:
131 בני אדם נהרגו בשנת 2013 בתאונות דרכים בערים - כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המשמעות היא ש-42% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים (309) נהרגו בערים. זו עלייה של כ-11% במספר ההרוגים ביחס ל-119 ההרוגים שנרשמו בערים ב-2012.

בסוף שנת 2013 סימנה משטרת ישראל 168 רחובות אדומים ומסוכנים בכ-40 ערים. באותם רחובות נרשם מספר רב יחסית של תאונות וכן נבחן סוג העבירות שבגינן התרחשו התאונות, בהן: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פנייה שלא כחוק ועוד.

על פי הנתונים, תל אביב היא העיר בה מספר תאונות הדרכים הוא הגבוה בארץ: 476 תאונות חמורות בין השנים 2010-2013 ו- 4,084 תאונות בסך הכל. הרחוב המסוכן ביותר בתל אביב הוא רחוב קיבוץ גלויות, שבו התרחשו 225 תאונות דרכים - 21 מהן חמורות. מיד אחריו נמצאת דרך בגין העמוסה, שבה התרחשו 211 תאונות בין השנים 2010-2013, מהן 36 הוגדרו חמורות. הסיבה המרכזית לתאונות הדרכים בשני הרחובות היא אי ציות לרמזור. בסה"כ הוגדרו בתל אביב 40 רחובות כרחובות "אדומים".
 
צילום: רענן כהן
תאונה בקיבוץ גלויות. ארכיון צילום: רענן כהן

בירושלים נרשמו 18 "רחובות אדומים", כאשר בדרך חברון המסוכנת ביותר אירעו 198 תאונות בסך הכול, מתוכן 26 תאונות חמורות. הסיבה המרכזית לתאונות  היא אי ציות לרמזור. בין השנים 2010-2013 נרשמו 1,387 תאונות דרכים ברחובות האדומים בירושלים, 202 מתוכן הוגדרו חמורות.

בחיפה הוגדרו תשעה "רחובות אדומים", כאשר בשדרות ההסתדרות נרשמו 171 תאונות דרכים בסך הכול, מתוכן 11 תאונות חמורות. הסיבה המרכזית לתאונות היא אי ציות לרמזור. בין השנים 2010-2013 התרחשו 308 תאונות דרכים ברחובות האדומים בחיפה, 60 מתוכן הוגדרו חמורות.

בסך הכל, בין השנים 2010-2013, בכל הרחובות האדומים בישראל התרחשו 13,090 תאונות
דרכים, מתוכן 1,393 תאונות דרכים חמורות.

בעמותת "אור ירוק" אומרים כי אחת הסיבות האפשריות לעלייה במספר התאונות בתחומי הערים היא הקיצוץ בתקציב המלחמה בתאונות הדרכים בשנים האחרונות: במקום 550 מיליון שקלים כפי שנקבע בתוכנית הלאומית, יש ירידה מתמשכת בתקציב ובשנת 2014 התקציב עומד על כמחצית מהסכום.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב : "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים וממשלת ישראל לא יכולה להטיל את כל האחריות על הנהגים. על המדינה להשקיע משאבים בכדי לאפשר למשטרה להגביר את האכיפה בערים ולשפר את התשתיות בהן. הגברת האכיפה באותם רחובות 'אדומים', והגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
שתף

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...