תקנות חדשות על רוכבי אופניים חשמליים

אחרי עשרות תאונות דרכים, גובשה מדיניות אכיפה להסדרת השימוש באופניים המופעלות באמצעות חשמל. בין התקנות: גיל מינימלי לנסיעה, הגבלת מהירות וסילוק האופניים מהמדרכות

יונתן אוריך | 1/10/2014 17:52 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לרכיבה בטוחה יותר על אופניים: בשנים האחרונות הולך ומתרחב השימוש שעושים ישראלים רבים באופניים חשמליים לתנועה בתוך הערים, בראשן כמובן – תל אביב. ואולם, עד כה לא נאכפו תקנות בטיחותיות שנועדו למנוע תאונות דרכים והפרות סדר כתוצאה מרכיבה שאיננה בטיחותית. כך למשל לא נקבע גיל מינימלי לרכיבה על אופניים חשמליים שמסוגלים להגיע למהירות גבוהה ורוכבים רבים עשו שימוש במדרכות ציבוריות תוך סיכון עוברי הדרך, במקום לנסוע בשולי הכביש.

עוד כותרות ב-nrg:
- גאווה בבני ברק: פחות בודדים ופחות נזקקים
- בשביל קידום: שוטר ניסה להפליל אדם חף מפשע
- אזהרה לרוסיה: טנקים אמריקאים במזרח אירופה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

במהלך שנת 2014 אירעו  88 תאונות בהן מעורבים אופניים עם מנוע עזר תאונה 1 קטלנית, 10 תאונות קשות ו-77 תאונות קלות. כלל התאונות בהן מעורבים אופניים עם מנוע עזר, נחקרו על ידי בוחני אגף התנועה, ולאחר איסוף הראיות וחקירת המעורבים הועברו הממצאים ליחידות התביעה המשטרתית או לפרקליטות, לפי העניין. במשטרה הדגישו היום כי התאונות בהם מעורבים אופניים עם מנוע עזר נחקרים על פי חוק, ובדומה לכל חקירת תאונת דרכים.
 
צילום: אלי דסה
אופניים חשמליים. תקנות חדשות על הרוכבים צילום: אלי דסה
 
רק השבוע נכנס התיקון לחוק התעבורה שנועד למקד את מדיניות האכיפה ולהסדיר את השימוש באופניים המופעלות באמצעות חשמל. המשטרה קבעה כי אופניים מסוג זה יוגבלו למהירות של 25 קמ"ש, וכן נקבע כי מגיל 14 שנים ועד גיל 16 שנים, לא תותר רכיבה אלא בשבילי אופניים המיועדים לכך.

במקביל, בימים אלה מתגבשת הצעת חוק פרטית, שעניינה חובת חבישת קסדה של רוכבי אופניים עם מנוע עזר גם בכבישים עירוניים.

לאור הסדרת התקנות, הוחלט במשרד התחבורה ובמשטרת ישראל לפעול במספר מישורים על מנת לאפשר רכיבה בטוחה של המשתמשים באופניים עם מנוע עזר והכל מבלי לפגוע במשתמשי הדרך האחרים. משרד התחבורה פנה למשרד הכלכלה, על מנת לתגבר את האכיפה על מכירת אופניים חשמליים, באמצעות פקחים של המשרדים, שיוכשרו
  לטובת העניין.

מבחינת מדיניות האכיפה, הנחה אגף התנועה את השוטרים לשקול אכיפה של איסור רכיבה על גבי מדרכות, ככל שיש בדבר סיכון ממשי, להולכי רגל וכאשר עבירה כזו נגלית לנגד עיניהם. עד כה, מתחילת השנה, לא ניתנו דוחות כנגד רוכבי אופניים, אשר רכבו על המדרכות מבלי שגרמו לתאונת דרכים או ביצעו עבירה נוספת המסכנת את המשתמשים בדרך.

יחד עם זאת, לאור ריבוי השימוש באופניים עם מנוע עזר, מתגבשת בימים אלה באגף התנועה מדיניות אכיפה, שתביא לידי ביטוי את כלל ההיבטים הנוגעים לתיקון התקנות ובין היתר גיל המשתמשים, מיקום הרכיבה המותרת ואופן שימוש בכלי רכב זה.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...