ראש צוות החילוץ לפרו: "תמשיכו לעשות רפטינג"
לדבריו, תאונת הרפטינג התרחשה דווקא במקום פחות מסוכן בנהר, אך זרם פנימי סחף את שני המטיילים לעומק המים וגרם לטביעתם
עוד כותרות ב-nrg:
• פעיל חיזבאללה בידי אל קאעידה: "אנו ננטשים"
• דו"ח חדש: היטלר היה מכור ל-74 סמים שונים
• כל התכנים הכי מעניינים -בעמוד הפייסבוק שלנו
קליפה אומר כי הגופה השנייה נמצאת עדיין בשטח, תחת שמירה על אחת מגדות הנהר, ובבוקר (שעון פרו) עם אור ראשון הגופה תוסק לקוסקו. מהרגע שהגופה תגיע לקוסקו יעסקו אנשי השגרירות בלימה בניירת ובתהליך ההטסה של הגופה לישראל.

אנשי צוות החילוץ 'הראל 669' עובדים עבור מבוטחי חברת הביטוח הראל, וקליפה מבקש להעביר מסר למבוטחים שאין להפסיק לעשות רפטינג או פעילות אתגרית: "רפטינג זו חוויה מדהימה, מהנה ומאתגרת וכמו הרבה פעילויות אקסטרים יש סיכון, ואנשים מאוד נחרדים כשהם מתממשים. יש עשרות אלפים שעושים רפטינג בשנה, קורות תאונות, אבל זו לא סיבה להפסיק", הוא אומר.
היו דיווחים על כך שחברת הרפטינג לא עמדה בסטנדרטים ועל כן אירעה התאונה.
קליפה: "החברה עצמה עומדת בסטנדרטים של מדינת פרו, מדובר באנשים מיומנים עם ציוד טוב ומקצועי. אני לא חושב שהציוד או הנהלים היוו חלק בתאונה הזאת, אלא היא נגרמה בגלל זרימה של משאבה באזור הנפילה".
קליפה מזכיר כי בשיוט השתתפו שמונה ישראלים שהיו מחולקים בשתי סירות, "כל פעם שסוער, ישנו קיאק בטיחות ששט קדימה, לקטע שאחרי האזור הסוער. המטרה שלו היא לסייע לאנשים שנפלו מהסירות לחזור לגדות או לסירה".
הוא אומר כי "כשהסירה עם ששת המטיילים עברה שם זה לא היה נחשב מקום דרמטי, שנחשב למסוכן. יש מקומות הרבה יותר מסוכנים מבחינת הדירוג והעצמה. באותה הנקודה הספציפית
"למעשה הסברה היא שהם נשאבו לאיזה זרם פנימי ששאב אותם והצמיד אותם מתחת לסלע. בימים לאחר מכן ירדו גשמים רבים שאפשרו שינוי בזרימה, שגרמה להשתחררות הגופות".
איך הייתה העבודה מול הרשויות בפרו?
"מי שניהל את העבודה מולם היה הקונסול אמיר כהן, אבל קיבלנו כל מה שביקשנו והיה שיתוף פעולה מעולה. ביקשנו צוללנים מחיל הים הפרואני והם מיד הביאו. האזור בו אירעה התאונה חיה מתיירות, הגיע מנכ"ל משרד התיירות הפרואני למקום. הם העמידו מטוס לרשותנו. היו אפילו טרקיסטים מכל העולם שהשתתפו בחיפושים".