הישרדות

שנה אחרי: לתלמידים עדיין אין מעבר בטוח לבי"ס

לפני שנה פנתה מנהלת כפר הנוער "כפר גלים" בבקשה להסדיר מעבר בטוח לתלמידים והמפגע טרם טופל. עמותת "אור ירוק": "הקטע בכביש 4 מסוכן ביותר ויש לטפל בו באופן מיידי"

nrg חדשות | 5/11/2014 16:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעקבות מפגע בטיחותי בכביש 4, פנתה לפני כשנה יוליה ארגמן, מנהלת כפר הנוער "כפר גלים" בחוף הכרמל, אל חברת נתיבי ישראל לצורך תיקונו. במכתבה, הצביעה ארגמן על כך שלתלמידי כפר הנוער אותו היא מנהלת אין אפשרות להגיע בבטחה לכפר הנוער דרך הכביש הסואן והמהיר, כביש 4. כיום, שנה אחרי, המפגע החמור טרם טופל והתלמידים והצוות המגיעים אל כפר הנוער נאלצים לסכן את חייהם.

עוד כותרות ב-nrg:
אימפריית הפשע: התסריט הכי טוב הוא המציאות
מטורף: טום קרוז תלוי בין שמיים וארץ
כנסו לקבל כרטיסים במתנה למשחקי הפסטיגל
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
 
אור ירוק
הכניסה לכפר גלים אור ירוק

ארגמן מסבירה כי הגישה לכפר הנוער "כפר גלים" היא מסוכנת מאד משום שהתלמידים נאלצים לחצות את כביש 4, דרומית לחיפה בסמוך לטירת הכרמל, "ללא מעבר חציה, תמרור מהבהב או כל סוג אחר של התראה עבור הנהגים. הנהגים חולפים במקום זה במהירות נסיעה גבוהה, כפי שהחוק מתיר - 90 קמ"ש לכל הפחות", מסבירה ארגמן.

על פי מנהלת בית הספר, הבעיה קשה במיוחד בעקבות מיקומן של תחנות האוטובוס אל ומכפר גלים – "משני צידי הכביש ממוקמות תחנות אוטובוס ובהן עוצרים אוטובוסים במסלולי בינעירוניים ופרבריים. חלק מתלמידנו יורדים בתחנות אלה ונאלצים לחצות את הכביש המסוכן בצורה לא בטיחותית".

התלמידים, ההורים וצוות הכפר נאלצים לסכן את חייהם באופן יומיומי: "מידי יום אנו עדים למראות מפחידים, בהם תלמידים נאלצים לחצות את הכביש הסואן בריצה,
ומסתכנים כל פעם מחדש. הסכנה ממשית יומיומית ושעתית, ועלולה לפגוע מידי יום באחד מהחוצים", מציינת ארגמן.

כביש 4 הוא אחד הכבישים המרכזיים בישראל. מצומת פורדיס ועד טירת הכרמל הכביש הוא חד מסלולי, ללא מפרדה קשיחה בין הנתיבים. הכניסה והיציאה מהישובים שנמצאים בסמוך לכביש בעייתית ומסוכנת, ובנוסף, חלקים גדולים מהכביש לא מוארים בלילה. כ-15,000 כלי רכב נעים בקטע הכביש מדי יום.

עמותת אור ירוק: "כביש 4 מצומת פורדיס ועד טירת הכרמל הוא כביש מסוכן שיש לטפל בו באופן מיידי. קטע כביש זה חייב לעבור שיפור באופן מיידי שיכלול מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר תמנע תאונות חזיתיות. הולכי הרגל הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר משום שאין להם שלדת ברזל בדומה לכלי הרכב וכל פגיעה בהם גוררת סכנת חיים. יש להסדיר עבור הולכי הרגל מעברי חצייה שיאפשרו להם לחצות את הכביש בבטחה, במיוחד כאשר משני צידי הכביש ישנן תחנות אוטובוס ובוודאי כאשר מדובר על כביש מהיר ומסוכן".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...