
חצי הגנה: האיסור בשימוש קסדות חצי עולה שלב
ועדת השרים אישרה את הצעת החוק שאוסרת שימוש בקסדות חצי. אור ירוק: "חצי קסדה היא חצי הגנה. משרד התחבורה חייב להוציא את קסדת החצי מחוץ לחוק אחת לתמיד"
עוד כותרות ב-nrg:
• מי הגיע להשקת העונה של מחוברים?
• אם מישהו יכול, זה יהודה לוי
• פינק פלויד חוזרת לפסגה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

על פי הצעת החוק שאושרה, "לא ירכב אדם על אופנוע או על קטנוע ולא ירכיב אדם אחר אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה ובלבד שהקסדה תגן על מרב שטח ראשו של אדם".
ב-29 בדצמבר 2014, ימלאו ארבע שנים לפטירתו של אבי כהן ז"ל, שנהרג בתאונת אופנוע, ברמת גן. אבי כהן נהרג לאחר שתשעה ימים לפני כן, נפגע בראשו לאחר שרכב על האופנוע שלו חבוש בקסדת חצי. בשנת 2011 הוגשו שתי הצעות חוק של חברי הכנסת איתן כבל וזאב בילסקי (חובת חבישת קסדת מגן ברכיבה על אופנוע או קטנוע), התשע"א -2011.
ב-24 בפברואר 2011, התקבלה החלטת ממשלה מס' 2898, בה נקבע כי בהתייחס להצעת החוק של איתן כבל: "להטיל על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להסדיר את נושא הצעת החוק באמצעות תקנות בתוך חודש".
ב-28 במרץ 2011, הודיע שר התחבורה ישראל כץ, כי יגביר את בטיחות הרוכבים ויאסור על שימוש בקסדות החצי. השר כץ טען כי: "הגיש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת תקנה חדשה האוסרת על רוכבי אופנועים וקטנועים להשתמש בקסדת חצי בעת הרכיבה על אופנוע. השר כץ החליט לאסור את השימוש בקסדות החצי במטרה להגביר את בטיחותם של רוכבי האופנוע".
מבדיקת עמותת "אור ירוק", עולה כי ארבע שנים לאחר התחייבות השר, התקנה לא שונתה וקסדות החצי (אבטיח) נמכרות בחנויות לאביזרי בטיחות לרוכבי הדו גלגלי.
בנוסף, למרות הצעות החוק, החלטת הממשלה והצהרות משרד התחבורה לא תוקן החוק ובכנסת הנוכחית הגיש חה"כ בועז טופורובסקי הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (חובת חבישת קסדת מגן ברכיבה על אופנוע או קטנוע), התשע"ד 2014.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הקסדה היא כלי ההגנה החשוב ביותר שיש לרוכב על אופנוע. בכדי שהרוכב יהיה מוגן מפגיעות חמורות שיכולות אף להוביל למוות, עליו לחבוש קסדה שתכסה גם את חלקו האחורי של הראש. חצי קסדה היא חצי הגנה. משרד התחבורה חייב להוציא את קסדת החצי מחוץ לחוק אחת לתמיד".