תושבי אל מתן מפחדים לנסוע ב"ציר הפיגועים"

בפנייה לראש הממשלה ושר הביטחון, דרשו התושבים לשנות את כביש הגישה ליישוב או לאשר את השימוש בציר הישן, שנאסרה לתנועת כלי רכב יהודיים. "הקלות בה פגעו באבנר ובאיילה שפירא המחישה יותר מכל את העדר הבטיחות והביטחון של הציר"

חופי עמוס | 28/12/2014 17:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תושבי אלמתן פנו היום (א') לראש הממשלה ושר הביטחון בדרישה לאשר את תכנית הבינוי העירונית ולאפשר להם לבצע עבודות לשיפור כביש הגישה לישובם. "הפיגוע שאירע בסוף השבוע הגיע לאחר שורה ארוכה של אירועי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה באותה נקודה בחודשים האחרונים", כתבו התושבים. "הקלות בה פגעו באבנר ובאיילה שפירא המחיש יותר מכל את העדר הבטיחות והביטחון של הציר המחבר בין מעלה שומרון לאל-מתן".

עוד כותרות ב-nrg:
רג'וב: חטיפת שלושת הנערים - תגובה טבעית לכיבוש
עוזי לנדאו הודיע על פרישה מהחיים הפוליטים
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו   

בשל העובדה שהיישוב מצוי על אדמות מדינה ובתוך קו כחול מאושר של הישוב הסמוך, מעלה שומרון, שבים התושבים ודורשים לאשר את התב"ע, ובנוסף להוציא צו תפיסה לציר הבטוח והקצר יותר שאינו נמצא כיום בשימוש, בשל העובדה שהצבא סגר אותו בהוראת המנהל האזרחי ובכפוף לעתירה שהיתה לבג"ץ בעניין.
 
צילום: צוות צחי - כוננים קרנ''ש
זירת האירוע צילום: צוות צחי - כוננים קרנ''ש
צילום: חופי עמוס
כביש הגישה ליישוב אל מתן צילום: חופי עמוס

התושבים מסבירים כי מעבר לעובדה שטענות הבעלות של העותרים הפלסטינים מעולם לא הוכחו בבית משפט כלשהו, וכי גם אם יסעו על הציר הבטוח לא יפגעו הפלסטינים הטוענים לבעלות על הקרקע. הדרך, כך הם מסבירים, אינה עוברת על קרקע חקלאית או קרקע מעובדת ואינה מסבה נזק.

בהמשך מפרטים התושבים את הבעייתיות בציר הקיים, אותו הם מכנים "ציר הפיגועים". "מדובר בכביש באורך של 4.5 ק"מ מעל מצוק וללא שוליים. על הציר מתאפשר מעבר של רכב אחד בלבד וזו הסיבה לכך שאבנר שפירא לא ביצע פניית פרסה כשהבחין במחבלים. נוסף על כך, אין קשר עין בין הציר לבין עמדת התצפית הצבאית". 
"הדיון בבג"ץ נערך בלי ייצוג מטעם התושבים"

באשר לציר החלופי הנחשב לקצר ובטוח יותר, טוענים התושבים, כי "דרך זו, באורך של 1 ק"מ בלבד נסגרה לתנועת כלי רכב על ידי המנהל האזרחי בעקבות עתירה לבג"ץ שהגיש ארגון 'יש דין' בשנת 2004". התושבים מוסיפים, כי "באופן מקומם נערך הדיון בבג"ץ ללא ייצוג מטעם הנפגעים העיקריים מההחלטה, קרי, מועצה אזורית שומרון ותושבי מעלה שומרון ואל-מתן. בנוסף, בית המשפט מעולם לא הכריע בטענות הבעלות של העותרים הפלסטינים על הקרקע המדוברת ואשר עליה עובר הציר".

בסיום מכתבם כותבים התושבים "שכונת אל-מתן הוקמה בשנת 2001 על אדמות מדינה של הישוב מעלה שומרון ובתוך קו כחול. התב"ע (תכנית בינוי עיר) של אל-מתן נמצאת בשלבי אישור סופיים וברגע שתאושר, ניתן יהיה לסלול כביש גישה בטיחותי. על כן אנו דורשים לאשר את התב"ע ובכך לאפשר את הקמתו של ציר על תשתית ראויה ובטיחותית, עם שני נתיבים ושדה ראייה תקין".
 

צילום: חן גלילי
חיילים בזירת האירוע צילום: חן גלילי

"מקווים שהניתוח של איילה הוא סימן לבאות"

מצבה  שלאיילה שפירא בת ה-11 שנפגעה מפגיעת בקבוק תבערה ברכב בו נסעה עם אביה ביום חמישי בערב ממשיך להיות קשה אך יציב. "דרך ארוכה לפנינו. אנחנו מקווים שהתגובה הקלה והיחסית יציבה שלה לניתוח הראשון תהיה סימן לבאות אבל קשה לדעת", כך אמר פרופ' אייל וינקלר, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שיבא.
 

צילום: באדיבות המשפחה
איילה שפירא צילום: באדיבות המשפחה

איילה ואביה נפצעו מבקבוק תבערה שהושלך אל הרכב שבו נסעו. מיד לאחר פגיעת הבקת"ב והתלקחות הרכב חילץ האב את עצמו
ואת בתו, ופתח בריצה חזרה לכיוון אל-מתן. כוחות החילוץ וההצלה התקשו לפנות את השניים בשל תוואי הדרך.

שירות ביטחון הכללי וצה"ל עצרו שני חשודים בביצוע הפיגוע. בחקירתם, הודו החשודים הודו שניים מהם, האחד קטין כבן 16, בביצוע המעשים. לדבריהם, הם יצאו מהכפר עזון לעבר הכביש המוליך ממעלה שומרון ליישוב אל מתן, במטרה להשליך בקבוק תבערה לעבר רכבים.

השניים המתינו בצד הדרך, הבחינו בכלי רכב הנעים על הציר, הדליקו את בקבוק התבערה והשליכו אותו לעבר כלי הרכב בו נסעו איילה שפירא בת ה-11 ואביה. לאחר מכן, נמלטו השניים חזרה לכפר עזון, ונעצרו על ידי השב"כ, עוד באותו הלילה.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...