המטוס המלזי: הטייסים ביקשו לנסוק - ונדחו

שש דקות לפני שנעלם מעל מסכי הרדאר, ביקשו טייסי המטוס לעלות 2,000 מטרים כדי להתחמק ממזג האוויר – אך הפיקוח סירב משום שמטוס אחר שייט באזור. אפשרויות אחרות: חיישני המהירות של המטוס נותקו בשל מזג האוויר, והוא טס במהירות נמוכה מדי

סוכנויות הידיעות | 29/12/2014 19:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עשרות ספינות ומטוסים המשיכו בצהריים (יום ב') בחיפושים אחרי שרידי המטוס של חברת "אייר אסיה", כשהמאמצים התרכזו אחר הצהריים בעיקר באזורים שבהם נתגלו שני כתמי נפט במימי אינדונזיה, ובו בזמן הצהירו בכירים מקומיים כי המטוס "מצוי בקרקעית הים". גם סין הצטרפה הערב לחיפושים אחר המטוס, שיימשכו מחר.


עוד כותרות מהעולם ב-nrg:
- סקר "גאלופ": קלינטון הנערצת ביותר, שנה 13 ברצף
- פקיסטן: הסדרה "הומלנד" מעליבה אותנו
- צפו: נהג האוטובוס הכי אידיוט שראיתם
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

עם תום יום החיפושים השני טען מנהל סוכנות החילוץ וההצלה הלאומי באינדונזיה במבנג סואלסטיו כי ספינת מלחמה נשלחה לקחת דגימות מכתמי הנפט כדי לבדוק אם הם קשורים למטוס, וכי הצהרה בנושא צפויה להימסר מחר. יתרה מכך, מוקדם יותר הודיע מפקד בסיס חיל האוויר בג'קרטה כי מטוס אוסטרלי הבחין בעצמים חשודים במים במרחק של כאלף קילומטרים מהמקום שבו אבד הקשר עם המטוס.
 
צילום: אי.פי.איי
החיפושים באינדונזיה נמשכים. צילום: אי.פי.איי

ב"דיילי מייל" הבריטי פורסם כי היום גילו בכירים מקומיים שאחד הטייסים ביקש רשות לנסוק לגובה רב יותר, דקות ספורות לפני האסון, כדי להימנע מענני הסערה המאיימים.

מתברר כי שש דקות לפני שהמטוס נעלם ממסכי הרדאר, אחד הטייסים ביקש רשות לפנות שמאלה ולטפס מגובה של כ-11 אלף קילומטרים לכ-13 אלף קילומטרים במטרה להתמודד עם מזג האוויר הקשה. אלא שהפקחים השיבו לו כי אי אפשר להיענות באופן מיידי לבקשה, וזאת משום שמטוס אחר היה בקרבת מקום בגובה של כ-12 אלף קילומטרים – כך לדברי במבנג טג'הג'ונו, מנהל החברה שבשליטת המדינה האחראית על בקרת הטיסות. הוא הוסיף כי עד שכבר ניתן היה לתת אישור לכך, המטוס נעלם.

מומחי תעופה שרואיינו באתר הבריטי טוענים כי סיבת נפילתו של המטוס המלזי דומה לזו שבגללה התרסקה טיסת "איר פרנס" באוקיינוס האטלנטי בשנת 2009 בדרכו מריו דה-ז'ניירו לפריז. מדובר ב"תאי סופה שחורים", שכשהמטוס עובר בהם נוצר קרח על חיישני המהירות של המטוס.

לפיכך, מסבירים המומחים, המטוס שייט במהירות נמוכה מדי מכדי להתמודד עם מזג האוויר הקשה שמולו עמד. לדברי ג'פרי תומס, הטיסה הייתה כאלף קשר– כ-160 קילומטרים לשעה - פחות מהדרוש לה, ובגובה כזה מדובר במהירות מסוכנת מאוד. 
לאחר ששוחח עם כמה טייסים הוא סבור שהצוות ניסה להתגבר על הבעיה באמצעות נסיקה, אך ייתכן שלא היה מודע למהירותו בשל "תאי הסופה השחורים". מהירות כזו בגובה כזה עשויה פשוט להביא לריסוק המטוס.

כמו כן, ייתכן והרדאר שבו היה מצויד המטוס לא מתקדם מספיק בשביל להתמודד עם תנאי מזג אוויר כאלה, וזאת משום שהרדארים החדישים ביותר בתחום אמורים להיכנס למטוסים מסוג זה רק בשנה הבאה.

בתוך כך, חברת "ארת נטוורק", אשר עוקבת אחר מזג האוויר ברחבי העולם, רשמה כמה הבזקי ברקים בקרבת מקום התאונה, כך דיווח "ניו-יורק טיימס". העיתון ציין שלמרות שברקים לא יכולים באמת לגרום לנזק מבני למטוס, הם עשויים לשבש את מערכות הניווט שלו. אפשרות אחרת שעליה מצביעים מומחים היא שינוי פתאומי בכיוון הרוח אשר עשוי להשבית את המנועים, אולם הם גם מציינים כי מדובר באפשרות לא מעשית.


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
שתף

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

המומלצים

מרחבי הרשת

פייסבוק