Israel Defense

הראם? ?הישראלי? ?בחולות? ?אפריקה

מפעל? ?רמתא? ?של? ?התע?"?א? ?קיבל? ?הזמנה? ?של? ?כ?-?100? ?רכבים? ?קרביים? ?משוריינים? ?מהדור? ?החדש? ?ללקוחות? ?באפריקה. ?ראיון? ?מיוחד? ?עם? ?חגי? ?שמואל, ?מנהל? ?השיווק? ?של? ?רמתא

עמי רוחקס דומבה | 13/01/2015 15:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 IsraelDefense

התעשייה האווירית מייצרת כבר משנות ה-70 של המאה הקודמת, רכבים משוריינים לשימוש על ידי לוחמי חי"ר. מדובר על רכבים תחת המותג "ראם" (RAM), כאשר עד היום נמכרו כ-500 רכבים כאלו בעולם. החודש קיבל המפעל שתי הזמנות המשך מלקוחות קיימים באפריקה בסך כולל של כ-100 רכבים מהדגם האחרון - RAM Mk 3. הרכבים יסופקו ללקוחות עד שנת 2016. "ייצור ראם לוקח כ-6-3  חודשים. אנחנו יודעים לייצר במפעל 10-20 רכבים בחודש. צריך לזכור שמדובר על שוק נישתי בעולם של רכבים קרביים משוריינים לחי"ר, ולכן כושר ייצור כזה משקף מפעל שעובד בקצב טוב", אומר חגי שמואל, מנהל השיווק של מפעל רמתא של תעשייה אווירית.

 השוני בין רכב ה"ראם" של תעשייה אווירית לרכבים אחרים מאותה קבוצה טמון במיגון. בעוד רכבים אחרים הם קלים יותר ואינם כוללים מיגון, ה"ראם" כולל מיגון במספר רמות לפי סטנדרט בינלאומי בשם NATO AEP-55 STANAG 4569. הדגם הבסיסי מגיע עם רמת מיגון 1 והלקוח יכול לבקש מתע"א רמות גבוהות יותר. הכל תלוי צורך ותקציב. "אנו מספקים קיט מיגון נוסף אם הלקוח רוצה. יש גם מיגון סטטיסטי נגד RPG", מסביר שמואל.

 ה"ראם" מיועד לשני קהלים עיקריים - צבא וארגוני HLS. בתע"א אומרים שהשווקים העיקריים שלו הם אפריקה, דרום אמריקה ואסיה. הראם משמש בין היתר, ללחימה של כוחות מיוחדים , חי"ר, רכב נ"ט, אמבולנס ועוד.  הוא מיועד להסיע כ-8 חיילים ובתצורות מסוימות קבוצה גדולה יותר. בתחום ה-HLS הוא מיועד למטרות כמו שיטור, בקרת גבולות, פיזור הפגנות ואפילו פעולות שלום של האו"ם..

 רכב שהוא מערכת לחימה

במפעל רמתא מייצרים את הרכב מאפס. בעגה מקצועית, מדובר בשלדת מונוקוק (Monocoque). זו שלדה שמתוכננת ונבנית על ידי רמתא, בשונה מיצרנים אחרים שמשתמשים בשלדה של רכב מסחרי כבסיס לרכב הקרבי. "פיתוח השלדה ברמתא מאפשר לנו לבנות קונפיגורציות שונות. רכבי פיקוד, תצפית, מקלעים, אמבולנס ועוד", מסביר שמואל.

 בנקודה זו חשוב לציין כי בעולם הרכבים הקרביים המשוריינים אין דרישה גדולה לרכבים מודולרים שיכולים להחליף 'תפקיד' בעת הצורך. לפי שמואל, במרבית המקרים הלקוח מזמין מראש כמות רכבים בתמהיל מסוים לפי פונקציות נדרשות בארגון שלו. יחד עם זאת, בתע"א מסבירים שאם וכאשר דרישה כזו תתממש, אין חסם טכני ליישם אותה.

עוד יתרון שיש למפעל רמתא על יצרנים אחרים טמון בהיותו חלק מתע"א. "לקוח שמגיע לרמתא, מקבל אינטגרציה של כל יכולות תעשייה אווירית. הלקוח לא הולך לכל מפעל בנפרד. הוא בא לרמתא ומקבל מערכת שלמה עם רכיבים שיש גם למפעלים אחרים של תעשייה אווירית. לפעמים מתחילים ברכב ומסיימים במערכת, ולפעמים הפוך", אומר שמואל. דוגמאות לאינטגרציה כוללות למשל רכב נ"ט שמותקנים עליו טילי "להט" של תע"א או רכב מקלעים שמותקנות עליו עמדות ירי נשלטות מרחוק, פרי שת"פ של תע"א עם תעשיות ביטחון אחרות בארץ. 

 בהיבט התחזוקה, שמואל מסביר שמדובר ברכב מאוד פשוט מכנית. "זה רכב שצריך לעבוד בשדה הקרב. אי אפשר לעצור אותו בשוליים ולקרוא לגרר. לכן, אנו בונים אותו מראש הכי פשוט שאפשר כדי להקל על התחזוקה שלו", מסביר שמואל.

לצד התחזוקה השוטפת, הרכבים עוברים מידי פעם שדרוגים. בדיוק כמו שקורה עם רכבים פרטיים.  "היות ומדובר ברכבים שמיועדים למשימות לחימה, מידי פעם לקוח צריך שינויים. אנחנו משדרגים גם את התצורה הבסיסית של הראם. היום אנחנו בדור 3. לקוח שרכש מאתנו דגמים קודמים, יכול להחליט למשל שהוא רוצה לשדרג חלק מצי הרכבים שלו", אומר שמואל.

 מכיוון שהראם הוא בסוף היום רכב, אי אפשר לא לדבר על היבט הסייבר. עולם הרכב, המסחרי והפרטי, עבר מהפיכת מחשוב בשנים האחרונות וכל פלטפורמה כיום כוללות מאות או אלפי סנסורים ומליוני שורות קוד. מציאות זו הופכת את הרכב למטרה עבור האקרים. למרות החשש, שמואל מסביר כי היות והראם הוא רכב קרבי, הוא מתוכנן לעבוד בסביבה עויינת כמו שדה הקרב המודרני. "הראם כמעט ולא כולל מערכות מחשוב או סנסורים", מסביר שמואל. "אנו מתכננים אותו בצורה פשוטה, גם מכנית וגם אלקטרונית, כך שיהיו לו כמה שפחות נקודות כשל, גם בהיבט הסייבר", אומר שמואל.

מה לגבי התחום הבלתי מאויש?

"זה נושא שנמצא בתהליכי פיתוח", מסביר שמואל. "צריך לזכור שהתפקיד של הראם הוא לספק תחבורה מהירה לכוחות חי"ר בשדה הקרב. הרכבים הללו ממוגנים בשביל חי"ר,  כאשר חלק מהפעילות של החיילים היא מחוץ לרכב. בשביל זה יש את הגרסה עם עמדות הירי שנשלטות מרחוק. כלי רכב לא מאויש משמש לרוב למשימות שגרתיות כמו בט"ש או תמיכה בכוחות הנדסה, לא לתמיכה בפעילות מבצעית של חי"ר בשטח אויב", מסביר שמואל



לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
-->

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

חדשות לסקרים

חדשות לסקרים

פייסבוק