מומחה תעופה: מטוס "איירבוס" נערך לנחיתת חירום
לפי הנתונים על מטוס הנוסעים של חברת "ג'רמן ווינגז", ניסה הטייס להנמיך טוס לפני ההתרסקות, ככל הנראה, כדי לבצע נחיתת חירום. "השפיצים של האלפים גירדו את בטן המטוס. לא טסים ככה באזור הררי"
נתוני הטיסה של מטוס איירבוס A320 מלמדים ככל הנראה שהטייס הנמיך את גובה המטוס, ככל הנראה בניסיון לבצע נחיתת חירום.כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
מומחה התעופה אהרן לפידות, אמר ל-nrg, כי טיסת חברת "ג'רמן וינגס" שעשתה את דרכה מברצלונה לדיסלדורף הייתה אמורה להיות בשלב השיוט, בו נמצא המטוס בגובה של כעשרה קילומטרים. אולם לפי הנתונים, נראה שהמטוס, עליו היו 150 נוסעים, היה בגובה של קילומטר וחצי בלבד, קצת מעל לפסגות הרי האלפים, מעליהן טס.

''המטוס הזה טס מאז 1988 ואין בו בעיה אינהרנטית'' . מטוס ''ג'רמן ווינגז''
צילום: מתוך ויקיפדיה

''הקריאה הראתה שהמטוס במצב לא נורמלי''. מסלול הטיסה מברצלונה לדיסלדורף
"יכול להיות שאולי הוא חיפש שדה תעופה לנחיתת חירום. השפיצים של האלפים גירדו לו את בטן המטוס. לא טסים ככה באזור הררי", אמר לפידות. אריק מאוגר, חוואי שעבד סמוך לזירת האירוע, אמר ל"אינדיפנדט" כי המטוס טס בסמוך לפסגות המושלגות של הרי האלפים.
שר התחבורה הצרפתי אלן וידלי, אישר כי אין ניצולים מקרב הנוסעים, והוסיף: "קריאת מצוקה התקבלה בשעה 12:47. הקריאה הראתה שהמטוס היה בגובה 5,000 רגל ובמצב לא נורמלי". בתוך שש דקות, ירד המטוס מגובה של 38,000 רגל (11.5 ק"מ) לגובה של 24,00 רגל (כ-7.5 ק"מ). עובדה זו מלמדת שהטייס שלט על המטוס, שאם לא כן, הייתה מהירות הנפילה גבוהה בהרבה.
לפידות מוסיף כי דגם המטוס של חברת איירבוס - A320, הוא בעל רקורד בטיחות מצויין."יותר מ-3,500 מטוסים כאלה טסים בעולם. עד היום ביצעו מטוסים כאלו 85,000,000 מיליון טיסות, מהן רק 12 הסתיימו בתאונה קטלנית. המטוס הזה טס מאז 1988 ולא נראה לי שיש בו בעיה אינהרנטית", אמר.
סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי גילו של המטוס הוא 24 שנים, וכי הוא נכנס לשימוש בחברת "לופטהנזה" בשנת 1991, כך על פי בסיס המידע "איירפליטס.נט". ג'רמן ווינגז החלה להשתמש במטוסי "איירבוס" בשנת 2002. היא מחזיקה ברשותה 15 מטוסים, שגילם הממוצע הוא 13.8 שנים.
איירבוס A320 - התרסקות שניה בתוך שלושה חודשים
ב-28 בדצמבר התרסק מטוס נוסעים נוסף מדגם איירבוס A320. ב-18 במרץ דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי צוותי החיפוש האינדונזיים הפסיקו את החיפוש אחר קורבנות טיסת QZ8501 של חברת "אייר אסיה", שיצאה מהעיר האינדונזית סורביה לסינגפור התרסקות המטוס בסמוך לים ג'אבה. הדיווח על התרסקות מטוס "אייר אסיה, הובילה למבצע חיפושים בינלאומי, במהלכו אותרו 106 גופות, מתוך 162.

''כפי הנראה, הטייס נערך לנחיתת חירום''. מסלול הטיסה של מטוס ג'רמן ווינגז
לפי הדיווחים המטוס נסק לגובה רב במזג אוויר קשה. בנוסף, נמצא כי טייס המשנה הלא מנוסה, הוא שהחזיק בהגה בזמן האסון. מציאת הקופסה השחורה של טיסת "אייר אסיה" בחודש ינואר, צפויה לסייע בחקירת נסיבות האירוע, שעדיין לא התבררו. שר התחבורה של אינדונזיה, אמר בחודש שעבר כי הדו"ח הסופי בנוגע לתאונה צפוי להיות מוכן בחודש אוגוסט.
"סמיכות המקרים היא עניין סטטיסטי ונובעת מכמות המטוסים הגדולה שיש בעולם", אמר לפידות. כולם מעלים ספוקלציות וצריך להסתייג. מוקדם לקבוע מה קרה היום. או שמדובר בטעות אנוש או תקלה טכנית או שילוב ביניהן. לפעמים התגובה של הטייסים לתקלה טכנית מביאות להפלת המטוס", הוסיף. מבחינה סטטיסטית, טען לפידות, למטוס בואינג 737, הדגם המקביל למטוס של חברת איירבוס, היו יותר תאונות, אולם לדבריו הסיבה לכך נעוצה בעובדה שה-737 טס משנת 1958.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg