
הצעת חוק: לאסור שימוש בסלולרי במעבר חצייה
"ישראל נמצאת במקום לא מחמיא בנוגע למספר הולכי הרגל הנהרגים בתאונות", נימקו חברי הכנסת את הצעת החוק לפי אסור יהיה להולך רגל לרדת לכביש כשאוזניות לאוזניו או כשהוא משוחח בטלפון נייד
לאחרונה הונחה על שולחנו של יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. הצעת החוק החדשה מציעה לאסור את השימוש בטלפון נייד בעת מעבר במעבר חציה. כמו כן, מוצע לאסור על הולך רגל לחצות מעבר חציה כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות לטלפון נייד או למכשיר אחר להשמעת מוסיקה.עוד כותרות ב-nrg:
• הומואים, רבנים ושרצים במוזיאון היהודי
• איימי ווינהאוס: הסיפור האמיתי והסיפור הסתמי
• מותר להיות שמאלני: תעזבו את אחינועם ניני בשקט
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת חמד עמאר, סופה לנדבר, שרון גל ורוברט אילטוב. הצעות חוק דומות הונחו בעבר על שולחנו של יו"ר הכנסת על ידי חברי הכנסת אברהם מיכאלי, יעקב מרגי וחמד עמאר.

אם מדברים לא חוצים
צילום: צילום מסך
בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי מדינת ישראל, ביחס למדינות העולם המתקדמות, נמצאת במקום לא מחמיא בנוגע למספר הולכי הרגל הנהרגים בתאונות דרכים בכבישים בכלל ובמעברי חציה בפרט. לטענתם, אחד הגורמים העיקריים לנתון זה הוא השימוש הרווח בטלפון נייד שגורם להסחת דעתם של הולכי הרגל. "הסכנה להולכי הרגל התעצמה עם כניסתם של אמצעים טכנולוגיים שונים המאפשרים שליחת מסרונים, מיילים ושימוש באפליקציות ביתר קלות, שכן אמצעים אלה גורמים להסחת דעתם של הולכי הרגל בעת חציית כבישים, מקום שבו הולך הרגל צריך להיות קשוב למתרחש סביבו", כך ציינו חברי הכנסת בדברי ההסבר להצעת החוק.
על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנת 2014 נהרגו 125 הולכי רגל, 33% יותר מאשר בשנת 2013, אשר מהווים 39% מכלל ההורגים. בנוסף נמצא, כי מתחילת שנת 2015 נהרגו 45 הולכי רגל בתאונות דרכים.
מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות עבור הולכי הרגל מקרב המדינות המתקדמות (רק יפן וקוריאה לפני), כאשר חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים גדול מאוד ביחס לשאר המדינות.
בנוסף, מנתוני דו"ח מיוחד של עמותת אור ירוק בנושא הולכי הרגל בישראל עולה, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה.
• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל
עמותת אור ירוק: "לא כל טעות צריכה להסתיים במוות. המדינה יכולה להציל את החיים של אזרחים רבים בכל שנה אם הוא יקדם התקנת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. זהו פתרון תשתיתי זול ואפקטיבי שיחזיר את ההשקעה בו. פס האטה פשוט מפחית את הסיכון לתאונת דרכים במקום בו הוא מוצב באופן משמעותי".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg