בשורה לדרום: קטע חדש מכביש 6 נפתח לתנועה

שר התחבורה חנך קטע חדש בכביש חוצה ישראל דרומה, הצפוי להקל על הפקקים באזור להבים. הקטע מהווה חלק מפרויקט סלילת 27 ק"מ חדשים, ויחבר בין כביש 40 לכביש 31, "הכביש האדום". תושב הדרום: "כל עוד לא הסתיימו העבודות, הסכנה בכבישים קיימת"

נעמה אנגל משאלי | 9/9/2015 10:07
תגיות: כביש 6, דרום,
בשורה לתושבי הדרום: קטע חדש בכביש 6 חוצה ישראל דרומה נפתח היום (ד') לתנועה. מדובר בפתיחת הקטע שבין מחלף רהט החדש לבין להבים מזרח במסגרת סלילת 27 הק"מ מבית קמה לצומת שוקת. הקטע החדש מחבר את כביש 40 לכביש 31 לכיוון ערד ומזרח הנגב, ומבטל את הצורך לעבור בצוואר הבקבוק של הנגב-צומת להבים המרומזר והפקוק.

עוד כותרות ב-nrg:
בליכוד עונים ללפיד: "פוגע במאמצי ההסברה של ישראל"
טוב שנזכרו: מוחמד דף הוכנס לרשימת הטרור
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
nrg ניוזלטר דיוור יומי

בשבוע שעבר נפתח מחלף בית קמה החדש, שהחליף את הצומת הקיים והעמוס, ביטל את הרמזור המוצב בו ומאפשר כעת חיבור ישיר לבאר שבע ומרכז הנגב, וכן לנתיבות במערב. תושבי הנגב המזרחי סובלים מזה שנים מתשתיות תחבורה ירודות וממצב בטיחותי רעוע של הכבישים באזור, מצפים לסיום העבודות בכביש שעשוי לסייע במניעת המשך הקטל בדרכים. בנוסף, תושבי ערד מחכים לסלילת הכביש, שיחד עם העבודות להרחבת כביש 31 מצומת שוקת לערד, יקצרו את זמני הנסיעה לעיר באופן משמעותי.

עלי אל עסיבי שכל את אימו כאפיה בחודש פברואר האחרון בתאונת הדרכים הקטלנית בה נהרגו שמונה נשים מהיישוב חורה בנגב בכביש 31, הנחשב לכביש 'אדום'. לדבריו, פתיחת הכביש החדש מבורכת אך אין בה כדי לנחם את המשפחה. "שתבוא הברכה על כל העוסקים במלאכה, אבל אין בפתיחת הכביש לנחם אותנו, זה לא מה שיחזיר את אימא. האסון הזה קרה רק בגלל שהגענו למצב הזה בכביש, ובכל פעם שאנחנו עוברים במקום התאונה, הפצע נפתח מחדש".
צילום: נעמה משאלי
תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 31 בפברואר 2014 צילום: נעמה משאלי
 
לדברי אל עסיבי, "כל עוד לא הסתיימו העבודות, הסכנה עדיין קיימת. יש המון משאיות, עקיפות ונסיעה במהירות מופרזת. התשתיות גרועות ויש חוסר אכיפה מצד המשטרה, הכביש הזה פשוט מועד לפורענות. אני מקווה שיסיימו את הפרוייקט הזה לרווחת כולם".

מנגד, במועצה האיזורית בני שמעון שתוואי הכביש החדש עובר בתחומה, מציינים כי שידרוג תשתיות התחבורה מהווה זרז לצמיחה הדמוגרפית והכלכלית באזור. כך למשל הביקוש בכל יישובי המועצה עולה על ההיצע, וערך הנדל"ן הכפיל עצמו בשנים האחרונות. גם באזור התעשייה החדש "עידן הנגב" המשותף לרהט וללהבים, שווקו כל המגרשים בשלב א' וכיום נמצאים בבניה 12 מפעלים חדשים ביניהם מפעל סודה סטרים. "כביש 6 והרכבת חוללו מהפכה של ממש במועצה שלנו", אמרה ראשת המועצה, סיגל מורן. "הם הפכו אותנו מפריפריה למקום נגיש לכל חלקי הארץ".
 
צילום: דודו גרינשפן
השר כ''ץ באירוע חנוכת הכביש צילום: דודו גרינשפן

אמש חנך שר התחבורה ישראל כ"ץ את שני קטעי הכביש החדש, והתייחס לחשיבות הפרויקט. "בשש שנותיי קידמתי לא מעט מיזמים במדינה, ואפילו הוצאנו לדרך את הרכבת הקלה בת"א אחרי עשרות שנים של חזון. אחד המאבקים הכי קשים שהיו לי היה להאריך את כביש 6 דרומה. לפחות שלוש פעמים ניסו פקידי האוצר לבטל את הפרויקט, וטענו שזה לא כלכלי. התיזה הזו הופרכה פעם אחר פעם בכל הנוגע לתשתיות התחבורה. יש תאונות בכבישים בפריפריה בגלל תשתיות רעועות, ולכן ההשקעה בכבישי פריפריה היא מצילת חיים".

כץ התייחס לטענות שנשמעו בעבר מצד ראש מועצת להבים אלי לוי, שהכביש החדש לא יפתור את הפקקים העצומים מידי יום בצומת להבים. "יש שאמרו להשקיע במחלף להבים במקום בכביש הזה. אבל הנגב זקוק לפתרונות אסטרטגיים והכביש הזה ינטרל את מרבית התנועה בצומת להבים. אנחנו עושים את מה שצריך ובדרך הנכונה", סיכם כ"ץ.

קטע כביש חוצה ישראל הנסלל כיום בדרום בין בית קמה לצומת שוקת, עתיד לכלול שבעה מחלפים בסך הכל, ונועד להנגיש את העיר ערד ומזרח הנגב למרכז הארץ. הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל, מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה. הכביש בכללותו מתוכנן להגיע עד צומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך כ-60 קילומטרים. עם השלמת קטע הכביש, מבית קמה ועד שוקת, יגיע אורכו של כביש 6 מצפון לדרום ל-167 קילומטרים. העבודות על המקטע הנוכחי החלו בתחילת שנת 2013, ועלותו של הפרויקט עומדת על 1.25 מיליארד שקלים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...