
מוכנים לחורף? סכנות מוגברות בדרכים
קרוב לאלף בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בערים בכבישים רטובים ובוציים. אור ירוק: "הרשות המקומית יכולה במספר פעולות פשוטות לצמצם את הסיכון להחלקה על הכביש"
החורף כבר בפתח, ומדי פעם כבר ניתן לראות ממטרם ספורים שגורמים לכביש להיות חלק, בוצי ומאוד מסוכן.עוד כותרות ב-nrg:
• סי היימן דורשת צדק
• אסף גרניט ממתק מהגיהנום
• על ההבדל בין ילדים לחתולים
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
914 בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים לאחר שהחליקו בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בערים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה נכונים לעשר השנים האחרונות, בין השנים 2005-2014.

חורף 2014
צילום: אבשלום ששוני
בשלוש השנים האחרונות נרשמת מגמה מדאיגה של עליה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים. בשנת 2014 נהרגו שישה בני אדם בתאונות דרכים בכביש רטוב או בוצי, לעומת ארבעה בני אדם שנהרגו בשנת 2013 בכבישים דומים – עליה של 50%. מתחילת שנת 2015 נהרגו כבר שבעה בני אדם בתאונות דרכים בכבישים בוציים ורטובים, והשנה טרם הסתיימה.
בתל אביב מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים בכבישים רטובים או מכוסי בוץ, כאשר 38 בני אדם נפגעו בשנת 2014 בלבד. בירושלים נפגעו 34 בשנת 2014 ואילו בחיפה נפגעו 32 בני אדם בשנת 2014 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.

סכנה מוגברת בכבישים רטובים
אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא למעשה "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיג על פני הכביש.
• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל
אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד, למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסכנה למעורבות בתאונת דרכים גדלה כשהכביש רטוב או מכוסה בבוץ, ולכן הרשות המקומית יכולה במספר פעולות פשוטות לצמצם את הסיכון להחלקה על הכביש. פתיחת תעלות הניקוז, שימוש בצבע כביש שאינו גורם להחלקה וניקוי הכביש מלכלוך יכולים לעשות את ההבדל בין תאונה ובין נסיעה בטוחה. לא תמיד רק הנהג אשם, גם לרשות המקומית יש אחריות לשיפור התשתית בכבישים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg