ראשי רשויות נגד כחלון: ממשיך העיוות ההיסטורי
הדיון בנוגע לתקצוב הדיפרנציאלי בנושאי חינוך ורווחה נדחה, ועורר את זעמם של ראשי הרשויות: "התחייבויות לחוד ומעשים לחוד"
ראשי רשויות פנו במכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, וקבלו על דחיית הדיון בנושא התקצוב הדיפרנציאלי לרשויות המקומיות בענייני חינוך ורווחה, בטענה שהדבר יביא לקבורתו הסופית. "הדחייה תמשיך את העיוות ההיסטורי בחלוקת משאבי המדינה", כתבו במכתב לשר האוצר, עליו חתומים פורום ראשי ערים לצדק חלוקתי, בהובלת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ראש העיר עכו שמעון לנקרי, ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש העיר צפת אילן שוחט, ראש העיר אופקים איציק דנינו, ראש העיר ירוחם מיכאל ביטון וראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט.עוד כותרות ב-nrg:
- סוער באשקלון: כביש קרס, הצפות בבי"ח ברזילי
- בחורה הותקפה מינית בבני ברק לעיני אמה
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
"אנו ראשי הרשויות העניות במדינת ישראל המייצגים כ-60 אחוזים מתושבי המדינה החיים בערים העניות לא מבינים כיצד שר אוצר החתום על תקצוב דיפרנציאלי ונבחר לשם כך, אינו חותר במלוא כוחו ומרצו למימוש ערכי הליבה של מפלגתו הוא", קבלו ראשי הרשויות.

ראשי הרשויות זועמים
צילום: אבישג שאר ישוב
בשבועות האחרונים התקיימו הדיונים בעניין על ידי צוות שכלל את הממונה על התקציבים, אמיר לוי, מטעם האוצר, שניסה לקדם את המהלך, ומטעם הרשויות החזקות את יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס המתנגד לתקצוב הדיפרנציאלי. התקווה הייתה כי הצוות יגיע להסכמה כך שמתווה התקצוב החדש יוכל להיכנס כבר בתקציב הקרוב אך בעקבות הלחץ הכבד שהופעל על כחלון על ידי פורום ה-15, הערים החזקות בישראל, הוחלט בשבוע שעבר כי תינתן ארכה לדיוני הצוות עד לסוף דצמבר כך שהתקצוב הדיפרנציאלי באופן סופי לא ימומש בתקציב הקרוב.
הלחצים שהפעילו בפורום הערים החזקות כוללים איום כי ישקלו מחדש את התחייבותם מול המדינה במסגרת הסכמי גג לפיהם תממן המדינה חלק ניכר מעלויות הפיתוח והתשתית במתחמי בנייה חדשים בתמורה לקידום מהיר של תכניות הבינוי בוועדות המקומיות. מה שהוביל בין היתר לעימות המתוקשר לפני כחודשיים בין ברקת לרון חולדאי ראש עיריית תל אביב.
על פי התקצוב הקיים כיום, המדינה מממנת 75% מהעלות והעירייה את 25% הנותרים בתחום הרווחה ואילו בשירותי העזר בחינוך ותקציב ההסעות לבתי הספר המדינה מממנת 87% מהעלות והעירייה 13%. הבעיה בשיטה זו, טוענים ברשויות החלשות, שהיא מנציחה את הפערים החברתיים. רשות חזקה תקבל שירותי רווחה מתוקצבים היטב ואילו רשות נטולת משאבים תיוותר הרחק מאחור.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg