פולין נתנה אור ירוק לחיפוש רכבת הזהב הנאצית

הרשויות במדינה אישרו למספר צוותי חיפוש לערוך בדיקות מקיפות באזורים שבהם נטען כי נמצאת הרכבת שעשויה להכיל טונות של זהב

ניסן צור | 9/11/2015 14:25
תגיות: רכבת הזהב
החיפושים אחר "רכבת הזהב הנאצית" עוברים לשלב המעשי. הרשויות בפולין העניקו אישור למספר צוותי חיפוש להתחיל ולערוך היום (יום ב') בדיקות מקיפות באזורים שבהם נטען כי נמצאת רכבת הזהב הנאצית שעל פי השמועות עשויה להכיל מאות טונות של זהב וחפצי ערך.

עוד כותרות ב-nrg:
- בלי חום ואהבה: פגישת העבודה עם אובמה תחזק היחסים
- שוטר ירדני ירה למוות ב-2 אמריקאים – והתאבד
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו


צוותי החיפוש כוללים מומחים לגאולוגיה וחוקרים מהאקדמיה הפולנית למכרות וכרייה, שיחד עם פיוטר קופר ואנדריאס ריכטר, שני ציידי האוצרות שטוענים כי חשפו את מיקומה של הרכבת הנאצית, יחלו את הבדיקות כאשר הם מצויידים בציוד טכנולוגי משוכלל הכולל מצלמות תרמיות, רדארים חדישים וגלאי מתכות.

קטעים נוספים


עם זאת, הבוקר (שני) הודיע ארקדיוש גרודז'יין, דובר עיריית וולבז'יך בתחומה נמצאה כביכול רכבת הזהב, כי האישור שניתן לצוותי החיפוש הוא לערוך בינתיים "בדיקות לא פולשניות" על פני הקרקע, כאשר האישור לחפור לעומק האדמה יינתן רק במידה ויימצאו הוכחות חד משמעיות כי רכבת הזהב הנאצית אכן נמצאת במקום.

"המומחים יוכלו להשתמש בציוד מדידה וגלאים שונים, אבל בשלב זה אסור להם עדיין לגעת בקרקע עצמה. כרגע אין להם אישור לחפור, לקדוח או להחדיר מצלמות לתוך מעבה האדמה, אלא רק לבצע בדיקות לא פולשניות" הבהיר גרודז'יין.

פיוטר קופר, 44, אחד משני ציידי האוצרות שטוענים כי חשפו את מיקומה של רכבת הזהב הנאצית, אמר בראיון כי הוא וחברו הגרמני אנדראס ריכטר עומדים מאחורי טענתם כי הצליחו לגלות את הרכבת שנעלמה על פי השמועות בשנת 1945, ואף הוסיף פרטים חדשים על הגילוי. "במהלך שבעים השנים האחרונות השירותים החשאיים של שלוש מדינות שהיו מעורבות במלחמה הקרה, ארה"ב, רוסיה ופולין, ערכו חיפושים מקיפים באזור הזה אך לא מצאו כלום. אנחנו הצלחנו למצוא, כי אנו מקומיים ומתגוררים כאן. לפעמים צריך קצת מזל, וזה בדיוק מה שהיה לנו. לפני כארבע שנים קיבלנו מידע מאדם שהיה כאן בוולבז'יך בזמן שהרכבת נעלמה בחודש אפריל 1945.
 
צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב
הממצאים שאותרו בפולין צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

מאחר וטכנולוגיית הרדארים הפכה להיות זמינה בשנים האחרונות, הצלחנו לבדוק את המידע שניתן לנו. גילינו כי הנאצים חפרו תעלות תת-קרקעיות והניחו מסילות בצידן על מנת להציב את הרכבת עליהן. לאחר מכן הם הזיזו את המסילות משם, וכיסו את הרכבת שאורכה הוא 90 מטרים בחול עד שהיא כוסתה שוב ונותרה מתחת לאדמה. האזור הזה נגיש כעת יותר עבורנו, ואני מקווה כי בעזרת הציוד חדשי והצוות המקצועי שנמצא כאו לעזרתנו, נוכל לפרסם את ממצאי הבדיקות שלנו עד סוף החודש הנוכחי. אני יכול רק להבטיח שהרכבת אכן קיימת, לא מדובר במיתוס" אמר קופר.      
       
זמן קצר לאחר הודעתם של קופר וריכטר על מציאתה לכאורה של רכבת הזהב הנאצית בעיר וולבז'יך במערב פולין, נהרו למקום אלפי סקרנים וציידי אוצרות שניסו לגלות את מיקומה המדוייק של הרכבת. גם הודעתו של סגן שר התרבות פיוטר זוקובסקי כי "99 אחוזים שהרכבת אכן נמצאה" הוסיפה להתלהבות הרבה. מחשש למהומות שעלולות להתפתח במקום שלח הצבא הפולני אלפי חיילים לאבטח את האזור, כאשר אזרחים לא הורשו להתקרב למקום. 

על פי השמועות שנפוצו לאחר מלחמת העולם השנייה, זמן קצר לפני סיום המלחמה, כאשר הנאצים הבינו כי הם בדרך לתבוסה, הם העמיסו מאות טונות של זהב וחפצי ערך שנבזזו מהאסירים היהודים במחנות ההשמדה על רכבת שעשתה את דרכה לגרמניה, אך זו נעלמה סמוך לעיר ורוצלאב במערב פולין כאשר עד היום לא התגלו עקבותיה. יתכן כי בסוף החודש הקרוב תבוא לפתרונה התעלומה שהסעירה את דמיונם של ציידי אוצרות בכל העולם בשבעים השנים האחרונות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך