י-ם ב-10 דקות: הכביש שחוסך חצי מיליון ביום

איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות העניק את פרס פרויקט התשתיות המצטיין בישראל, לפרויקט הארכת כביש בגין דרום. מהנדס הפרויקט: "מה שיכול לקחת שעת נסיעה, לוקח 10-12 דקות עם בגין"

אמרי סדן | 23/11/2015 19:31
תגיות: כביש בגין, תשתיות בירושלים
פרוייקט הארכת כביש בגין דרום, מיזם התחבורה הגדול ביותר בירושלים, נבחר השבוע לפרוייקט התשתיות המצטיין בישראל על ידי איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות. הפרס היוקרתי הוענק לחברת מוריה, שהופקדה על סלילת הכביש, המקצר משמעותית את הדרך מצפון ירושלים לדרומה. 

עוד כותרות ב-nrg:
- "משקרים": מ"פ קרבי נגד 'שוברים שתיקה'
- "בן 6 מגיע לפורנוגרפיה חינם דרך ערוץ הילדים"
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

במהלך הכנס התשיעי של איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, שהתקיים השבוע בגני התערוכה בתל אביב, ציינה ועדת הפרס את עמידת הפרויקט במדדי לוחות הזמנים והתקציב, וכן את התועלות הרבות שהפרויקט הביא לרווחת המשתמשים בו, ובין היתר קיצור זמני הנסיעה. הפרס הוענק לסמנכ"ל ההנדסה של חברת מוריה, יואל אבן, והמהנדס הראשי של פרויקט כביש בגין, יאיר סינגר .
 
צילום: חברת מוריה
הפרויקט הקדים את לוחות הזמנים. טקס הענקת הפרס צילום: חברת מוריה

בשיחה עם nrg, הסביר סינגר כי "הפרוייקט מייצר ציר אורכי מצפון לדרום שלא קיים היום בירושלים. המרחק בקו אווירי מגילה לנווה יעקב (השכונות הדרומיות והצפוניות ביותר של העיר – א.ס.) הוא שבעה ק"מ. זה יכול לקחת שעת נסיעה בבוקר, אבל עם כביש בגין זה לוקח 10-12 דקות. מהפתיחה האחרונה של הכביש בחודש מרץ האחרון, פקקים ארוכים שהיו בירידה מגילה נעלמו".

הוא הוסיף כי הפרוייקט צפוי להסתיים בספטמבר 2017, עם חיבורו של כביש בגין (50) לכביש 60, המחבר את ירושלים לגוש עציון. "לאחר סיום הפרוייקט ניתן יהיה להגיע מכביש 443 בסמוך לאזור התעשייה בעטרות ועד למחסום המנהרות מדרום לירושלים מבלי להיתקל ברמזור אחד", אמר.
nrg ניוזלטר דיוור יומי

בהתייחסו לפרס שקיבל הפרוייקט, אמר סינגר: "חברת מוריה מצליחה לתרגם את כספי הציבור בצורה שמגביר את אמון הציבור. הפרוייקט יצא לדרך עם תקציב מסויים והקדים את לוחות הזמנים. הקטע האחרון נפתח במרץ 2015, חודש לפני התאריך המתוכנן".

לדבריו, התרומה של הפרוייקט למצב התחבורה בירושלים התגלה יום לאחר פתיחת הקטע האחרון, "שהעלים שלושה פקקים קבועים בדרום העיר". בנוסף, אמר סינגר, כי שקלול התועלת שמביא הכביש מבחינת חיסכון בזמן ומניעת זיהום אוויר, מלמד שהוא חוסך למשך סך של 560,000 שקלים ביום.
 
צילום: ששון תירם
הפרויקט יסתיים בספטמבר 2017. כביש בגין, בקטע של תחנת רכבת מלחה גולומב צילום: ששון תירם

פרויקט הארכת כביש בגין דרום כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (במחלפים גולומב ובית צפפה) ועלותו  הכוללת הינה  כ-1.25 מיליארד שקלים. עד כה נפתחו בפרויקט הארכת כביש בגין לתנועה שני מקטעים וכרגע מתבצעות העבודות במקטע השלישי והאחרון. הפתיחה של המקטע הבא צפויה באפריל 2016, וכאמור, הפרוייקט כולו צפוי להסתיים בספטמבר 2017.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, אמר בתגובה לזכייה בפרס: "כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת ומשדרגת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים, והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים,  הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...