ישרוטל נגד אם לילדה מוגבלת: "לא יודעת שובע"
אביבה וידל מת"א, שמשמשת כאם אומנה לילדה בעלת נכות, ביקשה מ"ישרוטל" לעבור למלון ובו פעילויות לילדים – אך נדרשה לשלם דמי ביטול. רשת המלונות: "במשך שנים היא ביצעה שימוש ציני בילדה כדי לשפר את חופשותיה". גולשים ביטלו חופשות וקראו לחרם צרכנים
סערה התעוררה היום (ד') בדף הפייסבוק העסקי של רשת מלונות "ישרוטל", זאת לאחר מריבה מקוונת עם אם לילדה בעלת צרכים מיוחדים. האם קבלה על כך שנדרשה לשלם עמלת ביטול גבוהה, בתמורה לבקשתה לעבור למלון אחר באילת בו מתקיימות פעילויות לילדים, לרווחתה של הילדה. בתגובה, רשת המלונות הפנתה האשמות חריפות כלפי האם, בכך שהיא מנצלת את נכות הילדה על מנת לקבל הטבות.עוד כותרות ב-nrg:
- מקורבי קלינטון חשפו: כך עזרנו לפרס בבחירות 96'
- נקמת האב: הדיווח השקרי שהקפיץ מדינה שלמה
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
גולשים רבים שנחשפו לפוסט שכתבה האם, אביבה וידל מתל אביב, וכן לעובדה כי הוא נמחק במהירות על ידי מנהלי דף הפייסבוק של רשת מלונות ישרוטל, איימו כי ידירו את רגליהם ממלונות הרשת. הם אף קראו לחרם צרכנים. "רשת כל כך גדולה וטובה. מה קרה לכם? פשוט אכזבתם מדינה שלמה", הגיב אחד הגולשים.

וידל סיפרה בשיחה עם nrg כי ביתה האומנה (21) סובלת מתסמונת סופנית ונדירה בשם וולף –הירשהורן. "הבת שלי נראית ומתנהגת כמו ילדה קטנה, והדבר שהיא הכי אוהבת זה ריקודים, שירים והמולה", היא הסבירה. "מסיבה זו אני מגיעה איתה כל חודשיים לבתי מלון באילת כדי להעסיק ולבדר אותה כי זה עושה לה טוב. אני מודה על כל יום שהיא עוברת. אני לקוחה קבועה ברשת ישרוטל, וכבר מכירים אותי שם, אבל עכשיו אני כבר לא רוצה כלום", תארה באכזבה.

"הפעם הזמנתי שלושה לילות במלון אגמים" סיפרה עוד וידל, "ורק אחרי שהזמתי הבנתי שמדובר בימי פורים ושבאופן כללי אין במלון פעילויות לילדים. פניתי לרשת בבקשה פשוטה והיה לי ברור שהיא תענה לבקשתי לעבור למלון אחר שיש בו פעילות, והבהרתי שאם יש צורך אוסיף כסף בהתאם".
אלא שבתשובה שקיבלה, כך היא מספרת, הוסבר לויטל כי תוכל לעבור למלון אחר, רק לאחר שתבטל את הזמנתה הקיימת ותשלם קנס בגובה חמישים אחוז מסכום העסקה, כמקובל. "הסברתי שאיני מבינה למה אורחת קבועה צריכה לעשות כך, ואפילו לא ציינתי בפניהם על ביתי הנכה. אך הם עמדו על כך, אז החלטתי לפרסם פוסט בפייסבוק בעמוד החברה".

בתוך זמן קצר מחקו מנהלי העמוד של רשת ישרוטל את הפוסט, אך וידל לא נכנעה ורשמה פוסט נוסף שזכה בתוך זמן קצר לאלפי סימני לייק ושיתופים: "העליתי פוסט חמור ביותר, ואתם מחקתם אותו", כתבה האם והוסיפה: "תתביישו לכם חצופים, אינכם יודעים להתמודד עם האמת, פחדתם מהתגובות של האנשים, אני לא אוותר לכם. בשרירות לב סרבתם, איזה יחס מביש כלפי אוכלוסייה חריגה. לידיעתכם: אין לי כוונה לוותר, ביתי חשובה לי יותר מכל, ותפסיקו לפחוד ולמחוק פוסטים תלמדו להתמודד".
העליתי פוסט חמור ביותר, ואתם מחקתם אותו , תיתביישו לכם חצופים, אינכם יודעים להתמודד עם האמת, פחדתם מהתגובות של האנשים הי...
Posted by אביבה וידל on Monday, January 4, 2016
בתגובה לפוסט הנסער איימו מנהלי העמוד כי יחסמו את האם מלגשת לעמוד הרשת: "פנייתך טופלה ע"י המרכז לשירות לאורח ותשובתנו היא סופית ולא ניתנת לשינוי וזאת בהתאם למדיניות הזמנות בתכנית "כל הקודם". ריבוי תגובות שלילות על הקיר אינן ישנו את תשובתנו. אנא הימנעי מהצפת העמוד בניגוד לתקנון הפעילות בפייסבוק. הצפת העמוד בתגובות משמעה חסימה לאלתר".
"אחרי התשובה המכוערת של ישרוטל כבר איבדתי שליטה", הסבירה וידל. "היו המון תגובות, זה רץ ברשת ונראה לי שהם כבר מתחרטים על כל מה שקרה". הגולשים אכן לא נותרו אדישים למצוקת האם וכתבו בין היתר על עמוד הרשת: "הייתי אמור לסגור חופשה אצלכם בחודש הבא, איזה מזל שנתקלתי בתגובה הזו, אותי כבר בטוח לא תראו אצלכם, ובטח שלא את הכסף שלי", גולש אחר הצהיר כי ביטל את הזמנתו בעקבות הפוסט.

"כל מי שמחפש חופשה, אני רק רוצה להזכיר שיש בארץ גם את רשת מלונות פתאל, רשת דן, רימונים ועוד. מי שלא מגלה חמלה וגמישות כלפי ילדים נכים , לא חייבים לפרנס אותו" הוסיפה גולשת אחרת. "תשובתכם הייתה שאלו הנהלים, אך רשת בסדר גודל של ישרוטל בהחלט יכולה לחרוג מהנהלים ולפעול לפנים משורת הדין במקרה מסוג זה".
תגובתה של רשת המלונות מפתיעה למדי בהאשמות הקשות שהיא מטיחה בוידל. ראשית, לטענת "ישרוטל" מדובר במטפלת וכי הילדה אינה ביתה, על אף שוידל מעידה שהיא אמה האומנת של הילדה מזה 19 שנה, והיא מתגוררת בביתה. "יש לציין, כי הגברת אביבה וידל (המטפלת של הילדה אלונה אזוולוס), מתארחת באופן קבוע במסגרת תוכנית "כל הקודם" במלון ישרוטל אגמים ומודעת היטב לתנאי התוכנית ולקונספט המלון", נכתב.
לאחר מכן ציינו כי "במשך השנים הגברת אביבה וידל ביצעה שימוש ציני במטופלת שלה, על מנת לשפר את חופשותיה במלונות הרשת". על אף טענותיה של האם, כי לא השתמשה בנכותה של הבת, "ישרוטל" ביקשו להבהיר כי "באותה נשימה בה הגברת וידל מבקשת שדרוגים ומיני הנחות, תמיד טרחה לציין את נכותה של אלונה (שאינה בתה), וכי היא מצפה להתחשבות – הנחות מוגדלות, הטבות ושדרוגים ניתנו לה בנדיבות בכל חופשה וחופשה. ככל שנעתרנו לדרישותיה של הגברת וידל כך הן הלכו וגדלו מחופשה לחופשה. הגברת וידל העלתה את רף דרישותיה ואנו חשים שהיא אינה יודעת שובע!
"במקרים רבים מאד בעבר מצאה לנכון רשת מלונות ישרוטל לבוא לקראתה ולאשר עשרות בקשות להטבות ולהנחות, כשהיא מטופלת תמיד באופן אישי ע"י מנהלים שונים בחברה, וזאת מתוך התחשבות והבנה למצבה המיוחד של הילדה אלונה המטופלת על-ידה. באופן שיטתי, לפני כל חופשה הגברת וידל פונה למנהלים וגורמים שונים במלונות הרשת וביניהם מנכ"ל החברה במיני בקשות ודרישות, שאינן קשורות כלל וכלל לנכותה של אלונה".

לגבי תוכנית "כל קודם", נכתב כי היא "תוכנית מוזלת במיוחד, במסגרתה מוצעים מחירים הנמוכים בכ- 50% ממחיר המחירון. יחד עם זאת, לאור המחירים האטרקטיביים של התוכנית ובכפוף לחוק הגנת הצרכן, תנאי התכנית מגבילים שינויים בפרטי הזמנות שבוצעו, לרבות העברה בין בתי מלון, שינוי תאריכים וכו'.
"לאור זאת לא אישרנו את בקשתה של גברת וידל להעביר את הזמנתה ממלון ישרוטל אגמים למלון ישרוטל ספורט קלאב, כפי שרצתה. רשת מלונות ישרוטל נוהגת בהגינות ובאופן זהה כלפי כלל אורחיה ועל כן, כפי שאינה נענית בחיוב לבקשות מסוג זה מכלל אורחי "כל הקודם", נהגה באופן זהה גם עם הגברת וידל".
וידל סיכמה: "לא פניתי כאמא לילדה חריגה, אלא כאורחת קבועה במלון שמשלמת את מלוא המחיר. אחר כך כבר נימקתי שיש לבקשה סיבה אנושית אך שם עמדו על סרובם. החברה עדיין לא למדה לקבל את השונה, וכל פעם אני נתקלת בזה מחדש. ציפיתי לקצת אנושיות וחמלה אבל הכל כל כך קשוח וחסר רגש, ועצם התגובה הקשה מרתיחה אותי, לא הכסף או הנופש".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg