שר התחבורה: 'החל תכנונה של רכבת קלה בב"ש'
ישראל כץ הודיע על הקמת הרכבת בטקס חנוכת גשר הולכי הרגל בפארק ההיי טק בעיר. לדבריו, הפרויקט מתבצע בזמן שהעיר שצפויה לגדול עוד יכולה להכילו. "״באר שבע הופכת למטרופולין"
משרד התחבורה החל בתכנון רכבת קלה בבאר שבע, כך הודיע היום (שלישי) שר התחבורה ישראל כץ בטקס חנוכת גשר הולכי הרגל לפארק ההיי טק בעיר. על תכנון הרכבת הקלה הוחלט כחלק מהסכם הגג שנחתם לאחרונה עם עיריית באר שבע וכחלק מגידול האוכלוסייה הצפוי בעיר. הפרויקט צפוי גם לחבר לבאר שבע את הישובים ממזרח לה- מיתר ועומר וכן את קריית ההדרכה החדשה של צה״ל.עוד כותרות ב-nrg:
בספסל וקת רובה: אישום נגד 4 מבצעי הלינץ' בבאר שבע
על קיבתם: 70% מהחיילים משמינים
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
השר כץ אמר בטקס: ״באר שבע הופכת למטרופולין ותחום התשתיות קיבל דגש מיוחד עם הפנים לנגב. עתיד הנגב מבטיח והוא מתממש כאן בגשר הזה - הפיזי והסמלי - שמחבר בין כל הדברים החשובים: אוניברסיטה, מרכז הייטק ותשתיות הרכבת".

״באר שבע הופכת למטרופולין''. שר התחבורה כץ וראש העיר באר-שבע
צילום: דודו גרינשפן
כץ הוסיף: ״נוציא לדרך את תכנית הרכבת הקלה בבאר שבע. מדובר ביוזמה של ראש העיר רוביק דנילוביץ', אושר תקציב לכך, והנחתי את משרדי לקדם תכנון וביצוע של רכבת קלה, שאמנם לא תקדים את זו שבתל אביב, אך הביצוע שלה יתרחש כשהעיר פה עוד יכולה להכיל אותו, לא כמו התלאות שעוברות על כרך דוגמת תל אביב שבו הפרויקט מתבצע באיחור של שישים שנה״.
בדבריו התייחס כץ גם להחלטה שהתקבלה להקים שדה תעופה אזרחי נוסף ברמת דוד, בניגוד לדרישתם של ראשי רשויות בנגב להקים שדה כזה בנבטים, ואמר כי היא אינו מסוגל ״להיאבק״ בדרישות משרד הביטחון בנושא. ״עמדת מערכת הביטחון חד משמעית שאין אפשרות להקים שדה תעופה בנבטים. רצינו בזה, אך תפקידה של מנהיגות הוא לקבל את החלטה המתאימה כאשר האלטרנטיבה היא לא לעשות כלום והעומס בנתב״ג גובר. נבטים הוא לא אלטרנטיבה״ הבהיר השר.
״במדינת ישראל השימוש בשמיים הוא קודם כל לצרכי ביטחון״, הודה עוד השר. ״הכרעתי הרבה קרבות בתפקידי, אבל זה קרב שאני לא יכול ולא רוצה לנצח בו מול חיל האוויר הישראלי ולכן אנחנו מקדמים את התכנית״, אמר כץ.
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' אמר כי ״אנחנו מתחילים לתכנן מה נכון לנגב. בעבר נעשו טעויות במרכז הארץ, וביקשנו ממשרד התחבורה להתחיל לתכנן את הרכבת הקלה של העיר באר שבע, שאולי גם תהיה רכבת פרוורית. השר ניאות לבקשתנו ונתן הנחיה לצאת לדרך״.
דנילוביץ' ציין כי הקמת הגשר היא רגע היסטורי ״לא בגלל הגשר עצמו, אלא יש בכך משמעות גדולה. זהו מרכז ידע בינלאומי שהוקם על ידי שותפים ויהפוך את העיר לאבן שואבת למיטב המוחות ולחברות מכל העולם״.
הגשר המעוצב שנחנך היום הינו הארוך ביותר במדינת ישראל: 180 מטרים אורכו, שישה מטרים רוחבו והוא עשוי מ-800 טון פלדה. הקמתו היא פרי של שיתוף פעולה בין עיריית באר-שבע, רכבת ישראל ומשרד התחבורה.
הוא נועד לחבר בין המוקדים המרכזיים בעיר - אוניברסיטת בן גוריון, תחנת רכבת צפון, פארק ההיי טק ושכונת רמות בעיר, ובכך מנגיש יעדים אלו לציבור התושבים, הסטודנטים, והעובדים בעיר כמו גם לאלפי החיילים ואנשי קבע אשר יאכלסו בעתיד את קמפוס התקשוב הצה"לי שיוקם סמוך לפארק ההייטק.
לגשר שעלותו נאמדת בכשלושים מיליון שקלים, עיצוב ייחודי והוא מורכב מארבע קשתות פלדה אשר מתפתלות ויוצרות זוג עיניים. הגשר מקורה בחלקו העליון אך פתוח בדפנותיו ומשרתים אותו משני צדדיו מעלית, דרגנועים לעליה ולירידה ומדרגות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg