לראשונה: רכב ללא נהג פגע באוטובוס

גוגל, שמבצעת ניסויים בכלי רכב אנטומיים בקליפורניה, דיווחה כי הרכב מסוג לקסוס פגע קלות באוטובוס, מכיוון ש"הניח" שנהגה יאט. באופן חריג הודיעה החברה: "נושאים בחלק מהאשמה לתאונה"

רויטרס | 29/2/2016 21:13
תגיות: רכב ללא נהג,מכונית ללא נהג
תאונה ראשונה 'באשמת' כלי רכב ללא נהג: רכב ניסויים מסוג לקסוס של חברת גוגל, המכונה אלפבית, התנגש קלות באוטובוס בקליפורניה, במה שמוגדר כתאונה הראשונה בהיסטוריה ברכב ללא מעורבות נהג, בה לכאורה הרכב ללא נהג הוא האשם.

הרכב הלא מאוייש של גוגל:
קטעים נוספים


עוד כותרות ב-nrg:
עתירה: להשעות את הרב של חולון עד תום ההליכים
"היו ראשי ממשלה שכיהנו כשרי ביטחון ואיש לא צפצף"
• כל התכנים הכי מעניינים -­בעמוד הפייסבוק שלנו

ב-14 בפברואר ניסה הרכב ללא נהג, בו ישב 'נהג' ניסויים אשר פיקח על הנעשה, לעקוף מכשול בדרך, כשלפתע נגלה לעיניהם אוטובוס. הרכב הרכב 'הניח' שהאוטובוס יאט או יאפשר לרכב להמשיך, אך שלוש שניות מאוחר יותר כשהרכב ללא נהג התייצב באמצע הנתיב, הוא פגע באוטובוס, גורם לנזק, אך לא לנפגעים. גוגל הודיעה לרשויות בקליפורניה על התאונה והודתה באופן חריג כי היא נושאת בחלק מהאשמה בתאונה.

מדובר בפעם הראשונה בה 'אשם' כלי רכב ללא נהג בתאונה אשר נעשית בכביש ראשי ולא במתחם מוגדר מראש. אומנם התרחשו בשנים האחרונות מספר תאונות במעורבות כלי רכב אנטומיים, אך הרכב ללא נהג היה הנפגע ולא הפוגע. חברת גוגל דיווחו על מספר תאונות בשנים האחרונות, רובם תאונות עצמיות של הרכבים ברמזורים ובמחסומים נוספים.
 
AFP
ארכיון: רכב ללא נהג של גוגל AFP

במאי האחרון נעשתה בסוכנות רכבים של וולוו ברפובליקה הדומיניקנית הדגמה המציגה את יכולות הרכב ללא נהג של החברה, ובמהלך ההדגמה פגע הרכב בצופים המבוהלים. הפצועים סבלו מחבלות קלות בלבד. האירוע התרחש ככל הנראה, משום שהמפעילים שכחו להפעיל את מצב הבטיחות, שהיה אמור לעצור את המכונית לפני ההתנגשות.

מדינות שונות בארצות הברית החלו בשנים האחרונות להסדיר את הפעלת הרכבים ללא נהגים בשטחיהם. מדינת נבדה העבירה ב-2011 חוק המסדיר את הפעלת המכוניות בשטחה ומשרד הרישוי במדינה הוציא לראשונה רישיון לרכב רובוטי שנה מאוחר יותר. בנוסף, מתבצעות בקליפורניה רוב הניסיונות במכוניות ללא נהג, הכוללות גם ביצוע נסיעות מבחן על כבישים ראשיים במדינה.
 
בסוף דצמבר הודיעה גוגל כי החברה תחל לבצע נסיעות מבחן של הרכבים בבעלותה בכבישי קליפורניה, זאת לאחר שהודיעה כחצי שנה קודם לכן על ייצור של כ-100 מכוניות ללא הגה ודוושות. עם זאת, שנה מאוחר יותר הודיעה מדינת קליפורניה לגוגל כי תמליץ שהרכבים יכללו גם הגה ודוושות, זאת כאמצעי בטיחות.

ריבוי הניסיונות בכלי רכב ללא נהג בקליפורניה הובילה גם למצבים משעשעים למדי. בנובמבר האחרון פרסמה גוגל תמונה משעשעת שבה נראה שוטר תנועה עוצר את אחת מהמכוניות ללא נהג של החברה, אחרי שנסעה לאט מדי. התקרית קרתה בעיר מאונטין וויו שבעמק הסיליקון, שם נמצאת מפקדת גוגל. השוטר הבחין בעומס המצטבר מאחורי המכונית שנסעה במהירות של 24 מיילים (38.6 ק"מ) בשעה ברחוב שבו המהירות המותרת היא 35 (56.3 ק"מ) מיילים בשעה. למרות עיכוב התנועה, בסופו של דבר המכונית העצמאית לא קיבלה דו"ח.

"נוסעת לאט מדי? מתערבים שלא עוצרים בני אדם על זה לעיתים קרובות", נכתב בעמוד הגוגל פלוס של הפרויקט. "הגבלנו את מהירות של דגמי האב שלנו ל-25 מיילים בשעה (40.2 קמ"ש) מטעמי בטיחות. רצינו שהמכוניות ירגישו ידידותיות ונגישות, במקום שיסעו במהירות מפחידה דרך רחובות שכונתיים", כתבו כדי להסביר את מהירות הנסיעה האיטית שעליה נעצרה המכונית.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

עוד ב''אמריקה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק