הפגנה: "900 משאיות לעזה - בכביש היחיד לבית"
תושבי עוטף עזה הפגינו במחאה על תנועת המשאיות המובילות סחורות לרצועה - בכביש היחיד המוביל ליישובים באזור: "הן מסכנות את חיינו, המדינה מפקירה אותנו"
תושבי מועצה אזורית אשכול נאלצים מזה שנים לנוע באופן מסוכן בכביש צר ומשובש, לצד מאות המשאיות המובילות סחורה לרצועת עזה מדי יום. הבוקר (יום ד') הם שיבשו את הגעת המשאיות למעבר כרם שלום כמחאה, ויצרו פקק ענק בכביש 232 באמצעות שיירת רכבים.• כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
כביש 232, ציר תנועה בן שני מסלולים שנבנה בשנות החמישים, הוא כיום עורק התנועה היחיד להכנסת סחורות לרצועת עזה, לאחר סגירת המעברים האחרים. הוא עמוס בכל שעות היממה בתנועת של כ-900 משאיות מדי יום, ומספר כלי הרכב הכבדים עולה כל העת בהתמדה. אך זהו גם עורק התנועה המרכזי של אלפי תושבי המועצה האזורית אשכול; הורים מסיעים עליו מדי בוקר את ילדיהם לגנים בדרכם לעבודה והסעות בתי הספר חולפות בו, זאת לצד תנועה ערה של כלי רכב צבאיים.

תנועת המשאיות הכבדה כבר גבתה מספר קורבנות. על אף שלא מדובר ב'כביש אדום', על פי נתוני משרד התחבורה בשנים האחרונות נהרגו בכביש זה 19 בני אדם בעשרות תאונות דרכים.
התושבים מנהלים בנושא מאבק זה זמן רב, אך קבוצת תושבים שהתאגדו יחד, החליטו לפעול בצורה יותר אקטיבית על מנת להביא לפתרון הסוגיה. במסגרת המחאה, שלא קיבלה את אישורה של המשטרה, התאספו הבוקר עשרות רכבים בנקודת המפגש שנקבעה בקיבוץ מגן, ומשם יצאו בשיירה בנסיעה איטית לכיוון מעבר כרם שלום, זאת במטרה "למנוע מהמשאיות שממררות את חיינו להגיע ליעדן". בתוך זמן קצר נוצר בכביש עומס תנועה. המשטרה הודיעה לנהגים כי המחאה אינה חוקית ואף הורידה מספר כלי רכב מהכביש.
נגה גדג', תושבת עין הבשור שמשתתפת בשיירה, אמרה: "בחרנו לגור בעוטף עזה, אנו מתמודדים בגבורה עם איומי קסאמים ומנהרות וסומכים על המדינה. אבל בנושא של כביש 232 המדינה ממש מפקירה אותנו. מפקירים חיים בכביש הזה מדי יום".
לדבריה: "יש לנו כביש אחד שמחבר אותנו עם העולם החיצון, אבל אנחנו חולקים אותו עם 900 משאיות שנוסעות בו מדי יום, שנוהגות בפראות ועוקפות בצורה מסוכנת בכביש צר ורעוע. המשאיות מסכנות את חיינו, פשוטו כמשמעו. אנחנו מפחדים לעלות על הכביש ולשלוח את הילדים לבי"ס בהסעות".
"לא יתכן שכל הסחורה והמלט לרצועה יגיע דרך כרם שלום. זה גם לא הגיוני שמשאיות שמגיעות מצפון הארץ לצפון הרצועה לא יכנסו ממעברים אחרים". היא הוסיפה כי נאמר להם בעניין שזהו המצב "מסיבות ביטחוניות".
התושבים דורשים ממשרד התחבורה כי עד להרחבת הכביש יימצא פתרון מידי בדמות הפחתת כמות המשאיות על הכביש על ידי פתיחת מעברים נוספים לרצועה (קרני וארז). עוד הם דורשים כי בטווח הארוך יוסדר הנושא באמצעות תשתית ייעודית כגון מסילת ברזל מאשקלון לארז או פתרונות דומים נוספים.
בספטמבר 2014, אחרי 'צוק איתן', התקבלה החלטת ממשלה על הרחבת כביש 232 לארבעה מסלולים ונקבע לו"ז לסיום ביצוע הפרוייקט עד שנת 2019. באוגוסט 2015 העביר משרד התחבורה תקציב לחברת 'נתיבי ישראל' לתכנון הכביש, אולם בעקבות אי סדרים וחקירות ב'נתיבי ישראל' חל עיכוב בתהליך התכנון ובביצוע פרויקט ההרחבה.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל החליטה לקדם את שדרוג כביש 232 ולהרחיבו לכביש דו מסלולי עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. חברת נתיבי ישראל החלה בתכנון מפורט של הכביש המשודרג. עלות הפרויקט נאמדת במאות מיליוני שקלים. עם סיום התכנון, יחל מיד שלב הביצוע של הפרויקט.
עד להשלמת הפרויקט ובמטרה לתת מענה מידי לבעיות הבטיחות בכביש, חברת נתיבי ישראל ביצעה ריבוד מחדש של קטעים רבים בכביש שנועד לשפר את רמת הבטיחות. במקביל לכך, החלה משטרת ישראל באכיפה יזומה בכביש במטרה למנוע ממשאיות הנוסעות בכביש בניגוד לנהלים וחוקי התנועה לנוע בכביש.
יצוין כי שר התחבורה ישראל כץ החליט לאחרונה לאסור על תנועת משאיות כבדות בצירי התנועה המובילים למעבר כרם שלום. בין השעות 07:00 ועד 09:00 ומ- 15:00 עד 17:00 אחר הצהריים, במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים ותושבי האזור. המפקח על התעבורה במשרד התחבורה, פועל בימים אלה, יחד עם כל הגופים הרלוונטיים, ליישם במהירות האפשרית את החלטת השר".