
הוספת שבח למערכות סיגינט מוטסות
החברה הישראלית "יוקליד-הנדסת מערכות בע"מ" הכריזה לאחרונה על פתרון חדש למערכות סיגינט מוטסות, מבוסס על אנטנות כיווניות חכמות הנקרא Rotary Tracker -Airborne

אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור מערכות סיגינט מוטסות, המותקנות על מטוסים או מל"טים, היא היכולת להפיק מודיעין מסיגנלים חלשים ביותר הנקלטים במטוס מהקרקע, והיכולת לשדר "סיגנל נגדי" חזק מספיק על מנת לשבש או לנטרל את מקור הסיגנל הקרקעי. עמידה באתגר זה מחייבת הוספת שבח (RF gain) למערכת הסיגינט המוטסת, הן בערוץ הקליטה והן בערוץ השידור.
האנטנות הכלל-כיווניות המסורתיות, המותקנות לעיתים קרובות במערכות סיגינט מוטסות, אומנם מייצרות הנחתה מינימלית בביצועי המערכת בזמן תימרוני המטוס במרחב, אך מחייבות את הגדלת הספק השידור או רגישות הקליטה מצד שני, במקרה בו נדרשת הוספת שבח למערכת.
הצורך להוסיף שבח למערכת הסיגינט המוטסת, על מנת לשפר את ביצועיה, מתנגש בדרך כלל עם אילוצי תכן אחרים של הפלטפורמה המוטסת, כדוגמת: "שטח רצפה" מוגבל להתקנת המערכת הסיגינט בפלטפורמה (בעיקר במל"טים). הספק שידור מקסימלי מוגבל המאופשר למערכת הסיגינט המוטסת בשל אילוצים קשיחים של תיאום אלקטרו-מגנטי (תאלמ"ג) עם שאר המערכות האלקטרוניות במטוס. אספקת מתח מוגבלת זרם בפלטפורמה המוטסת (בעיקר במל"טים).
החברה הישראלית "יוקליד-הנדסת מערכות בע"מ" הכריזה לאחרונה על פתרון חדש למערכות סיגינט מוטסות, מבוסס על אנטנות כיווניות חכמות הנקרא Rotary Tracker -Airborne.
מערכת ה- RTA מכילה מכלול אנטנה כיוונית בודד או כפול, המפוקד/ים על ידי בקר עקיבה מרכזי המאפשר הצבעה אוטומטית מבוססת GPS למיקום המטרה (או לחילופין, עקיבה המבוססת על עוצמת הסיגנל הנקלט) תוך כדי טיסה. המערכת עושה שימוש באנטנות קלות משקל וקטנות בשילוב עם מנועי DC , בקרי תנועה וחיישני ניווט בטכנולוגיה מתקדמת.
כמו כן, מאפשרת המערכת הכוונה רציפה ומיקוד אונת מערכת הסיגינט המוטסת לעבר אזור העניין בקרקע, ועל ידי כך למעשה הגדלת שבח המערכת וביצועיה. זאת תוך הגדלה מינימלית בלבד של צריכת ההספק של המערכת ו-"שטח הרצפה" להתקנה, אך גם תוך הקטנה דרמטית של הקרינה המפריעה המוחזרת לתוך המטוס ושיפור משמעותי במדדי התאלמ"ג של המערכת.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg