
גילויים חדשים בתעלומת המטוס המצרי
נתגלו שרידים בים, נקלטו התראות עשן, הקופסאות השחורות עדיין במעמקי הים, מה קרה לטיסת egyptAIR 804 מפריז לקהיר?

קומץ ממצאים כבר יש, מקור ממשלתי מצרי מסר אמש ל-CBS NEWS כי צוותי חיפוש איתרו את מיקומן של שתי הקופסאות השחורות מעמקי הים. הן אותרו בסמוך לאזור בו נתגלו שרידי המטוס וחפצי נוסעים. בחיפושים משתתפים כלי שיט של מצרים, יוון, צרפת, בריטניה, ארה"ב וקפריסין. אך תשובות עדיין אין -מה בדיוק קרה בטיסת איג'יפט אייר 804, שנעלמה בעת טיסה מפריס לקהיר, ובמטוס, מדגם איירבוס A320, שבו 66 נוסעים ואנשי צוות נספו.
בסוף השבוע נמסר כי נקלטו התראות עשן בכמה אזורים במטוס דקות לפני ההתרסקות. לפי אתר התעופה AVIATION HERALD שודרו מהמטוס 7 מסרי התראה על עשן במשך שלוש דקות, שכללו התראות על עשן בתא שירותים ובאזור בו מותקנות מערכות האביוניקה של המטוס, מתחת לקוקפיט ובתא הטייסים. CNN מוסרת כי מקור ההתראות הוא מערכת ACARS, שהיא לינק מידע להעברת מסרים והודעות בין מטוסי נוסעים למתקני הקרקע שלהם. לדעת מומחים, התראות עשן אינן מעידות בהכרח שפרצה אש במטוס, כיוון שההתראות משודרות באופן אוטומטי, ויתכן אף שהצוות לא היה מודע לשידורן. מה קרה מיד אחרי כן? -זו התעלומה.
המפתחות לפתרון התעלומה הן שתי הקופסאות השחורות ובדיקות מעמיקות ומקצועיות של השברים וחפצי הנוסעים שנתגלו בים על ידי כוחות חילוץ והצלה בספינות של כמה ציים. בים התיכון, 290 ק"מ צפונית לאלכסנדריה, נתגלו בסוף השבוע שברי מטוס וכן מזוודות נוסעים ושרידי גופות.
במטוס היו 30 מצרים, 15 צרפתים, שני קנדים ונוסע אחד מהמדינות אלג'יריה, בלגיה, צ'אד, עיראק, כווית, פורטוגל, סעודיה וסודן. קברניט המטוס היה מוחמד סעיד שוקייר בעל הכשרה מקצועית מעמיקה ולזכותו 6,275 שעות טיסה. סגנו, הקצין הראשון, היה מוחמד ממדוח אסם, בן 24, בעל 2,766 שעות טיסה. שניהם מוגדרים על ידי רשויות התעופה המצריות כטייסים ממושמעים ובעלי ניסון רב. במטוס היו שלושה אנשי ביטחון.
מומחי תעופה וימיה מערביים מסרו שהמטוס התרסק באזור עמוק מאוד בים התיכון, בין 2,000 ל-3,000 מטרים, דבר שיקשה על איתור הקופסאות השחורות המסוגלות לפעול ולשדר עד 30 יום. בשלב הראשון של החיפושים מפעילים ציוד אקוסטי מיוחד כדי לקלוט את שידורי הקופסאות. אחת מהן היא FLIGHT DATA, המקליטה את כל נתוני הטיסה של המטוס, והשניה COCKPIT VOICE RECORDER, המקליטה את השיחות בין הטייסים בקוקפיט.
יו"ר מועצת המנהלים של אג'יפט אייר, סאפוואט מוסלם, אמר שהחיפושים אחר המטוס מתבצעים באזור ששיטחו 5,000 מייל רבוע. לוויין אירופי גילה כתם שמן ארוך, כארבעה ק"מ, באזור ההתרסקות, אולם לא ברור אם לכתם השמן יש קשר למטוס המצרי.
מומחי תעופה בצרפת ובארה"ב מסבירים כי העובדה שנקלטו התראות העשן במערכת התקשורת ACARS עשויה להעיד על כך שלא התפוצצה פצצה במטוס, שכן אילו היתה פצצה, המערכת לא היתה מסוגלת לשדר. אולם העברת התקשורת איננה פוסלת אפשרות של פעולה עוינת קטלנית או תקלה טכנית חמורה.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg