דיון סוער בכנסת בשאלת פינוי שדה דב
"פינוי השדה הפקרות מזעזעת של הפריפריה לטובת אינטרסים כלכליים אליטיסטיים". כך יו"ר הועדה לביקורת המדינה קארין אלהרר. לדבריה, קואליציה ואופוזיציה יתאחדו בכנסת למניעת פינוי השדה וכי למשרדי הממשלה אין פתרון אמתי לתושבי אילת
היום נערך בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, דיון דחוף על עתידו של שדה דב ועל ההשפעות שיש לסגירתו על התעופה האזרחית בישראל. בפתח הישיבה אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר כי "משרדי הממשלה מגיעים לדיון ללא תשובות, לאף אחד אין מושג אילו חלופות יתנו מענה לאלפי תושבי אילת, הזקוקים לטיפולי אונקולוגים ודיאליזה, ושהגישה התחבורתית לתל אביב היא מענה יומיומי לבריאותם.
משרדי ראש הממשלה והתחבורה - מפקירים את התושבים של אילת, ואת תושבי מדינת ישראל בכלל שיישארו בעוד פחות משנה עם שדה אחד פועל - נתב"ג. באף מדינה לא קיים מצב הזוי כזה של שדה אחד ויחיד שנותן מענה לאזרחים. זו פרשה מזעזעת של הפקרות תושבי הפריפריה לטובת אינטרסים כלכליים אליטיסטיים שלא ייטיבו את רוב אזרחי מדינת ישראל". אלהרר הדגישה כי איננה מובנת התעקשות משרד ראש הממשלה לפינוי השדה האזרחי, כשנה וחצי לפני פינוי השדה הצבאי.
לדברי ח"כ איתן ברושי "המדינה מעמידה את הנדל"ן מול הערבה ולא ניתן לנתק את אילת ממדינת ישראל", ואילו חברו לסיעה, אייל בן ראובן, ציין כי החלופות לפינוי השדה הן הגיוניות, פשוטות ולא מסובכות. יצחק וקנין (ש"ס) הזהיר כי "מדובר בפרשה גרועה בהרבה מהולילנד.
מנכ"ל רשות התעופה האזרחית יואל פלדשו, הודה במפורש כי נתב"ג איננו ערוך לקליטת נוסעי הקו לאילת", ואילו דב חנין ציין את הסרבול שיידרש מנוסעים להגיע בנסיעה ברכבת לנתב"ג העמוס כנמל בינלאומי, להגיע לנמל התעופה תמנע החדש מצפון לאילת – ומשם לנסוע ברכבת נוספת לעיר.

לדברי אמיר ברקן, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות משרד ראש הממשלה, המדיניות לפינוי השדה לא השתנתה והיא פרי החלטת ממשלה. "השדה הוא בבעלות פרטית, והפרדת מועדי הפינוי הן פרי ההבנה כי בעוד שהצבא הוא חלק מהממשלה והא יבצע כל פקודה במועדה – הרי שהשדה האזרחי בו פעילות חברות מסחריות".
גילי טסלר, מתכננת שדה דב במינהל מקרקעי ישראל, הדגישה כי בעוד שבשדה הצבאי אין כמעט צורך בניקוי השטח לפני עבודות הבניה בו, הרי שבשטח השדה האזרחי דרושה עבודה רבה כזו.
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

לדבריה, "שום גורם בעירית תל אביב לא מעכב אותנו בהליך הפינוי. בגלל החיבור לתשתיות קיימות עיקר הפיתוח ייעשה בדרום השטח. יש תלונות רבות של תושבי האזור מריחות, רעש ואדי-דלק מהמשך השימוש בשדה, כך שפינוי לא תאפשר רק בניית אלפי יחידות-דיור חדשות – אלא גם תעלה רמת החיים ואיכות הסביבה בשכונות מסביב". צחי דוד, נציג האוצר, הוסיף כי להוספת 16 אלף יחידות-דיור נוספות בתל אביב, יש וודאי השפעה ברמת המאקרו על יוקר הדיור בארץ.
צ'רלי סלומון, סמנכ"ל לתכנון כלכלי במשרד התחבורה, הוסיף כי בוצע סקר משתמשים בקו אילת-תל אביב, וע"פ ממצאיו, הוכנו תשתיות להקלת וייעול הפעלת הקו בנתב"ג. לדבריו, אם ניתן יהיה להמשיך את הפעילות הצבאית בשדה דב, המשרד יתמוך בהמשך הפעילות האזרחית במקום.
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, הזהיר כי "כל כך הרבה בלופים, בדיות, שמועות, שקרים, חצאי-אמיתות ופעילות במסתרים – יש בסיפור הזה. לאורך כל התהליך, לא נבדקה האפשרות הפשוטה של השארת השדה – ורק העתקת בית-הנתיבות שלו מערבה". לדברי דוד אייזנברג, מאגודת התעופה בישראל, "שדה דב הוא אבן-הראשה של התעופה האזרחית בארץ ועם הוצאתו תתמוטט כל הקשת. בלעדיו – אין משמעות לשדות התעופה בחיפה ובראש פינה".