
ה-Y-20 - מטוס התובלה ארוך הטווח החדש של צבא סין
האם הסינים השיקו את המתחרה למטוס ה-C-17 של ארה"ב שייצורו פסק? בשנת 2009 עובד של בואינג מכר את התוכניות של המטוס לסין, ושבע שנים אחרי - מטוס ה-Y-20 מגיע באופן רשמי לצבא הסיני

דיווח של rajfortyseven מגלה כי צבא סין קיבל באופן רשמי את מטוס התובלה הסיני החדש, ה-Y-20 או Kunpeng. ככל הנראה המטוס הראשון התקבל באמצע יוני האחרון.
לפי פרסומים במדיה הסינית, צבא סין רוצה מאה מטוסים כאלו. מדובר במטוס במשקל של 200 טונות. כושר הנשיאה המקסימלי הוא 66 טונות, מה שמאפשר לו לשאת טנק מערכה סיני מסוג ZTZ99. עם משקל מלא הוא מגיע ל-4500 ק"מ, עם 51 טונות מטען הוא מגיע לטווח של 5200 ק"מ.
המטוס מיוצר על ידי חברת Xian Aircraft Corporation והוא גדול יותר מה-Ilyushin Il-76 הרוסי. ה-C-17 האמריקאי עדיין גדול ממנו, אבל ייצורו הפסיק. בזמנו אפילו היו טענות שהסינים גנבו את התכניות של ה-C-17 כאשר ב-2009 הואשם עובד חברת בואינג במכירת התכניות לסינים. [עוד מקור].
המטוס מבוסס על ארבע מנועים רוסיים מסוג Soloviev D-30 עם כוונה להחליף אותם במנועים סיניים מסוג Shenyang WS-20 עד 2020, כך לפי אתר popularmechanics. המטוס יכול לשמש לצורך תדלוק אווירי, מטוס משימה לפיקוד ושליטה או תובלה.
למרות שלכאורה המטרה הסינית הייתה לצור מטוס מתחרה ל-C-17 האמריקאי, פרופסור Robert M. Farley מסביר לאתר avgeekery כי הסינים לא הצליחו בגלל המנועים. "הבעיה עם מנועים סיניים היא שהם לא אמינים להפליא," אמר פארלי. "מנועים דורשים טולרנסים הדוקים מאוד בהמראה; אפילו טעויות קטנות יכולות להוביל את המנוע להישרף.", אומר פרלי.
מוטת שליטה. ואחלה כסף
מטוס תובלה עם כושר נשיאה של 66 טונות מאפשר לצבא הסיני לשנע כוחות מסוגים שונים למרחקים גדולים ובזמן קצר. המשמעות היא שסין בכל מקום שמטוס כזה חונה, סין מקרינה עוצמה לרדיוס של כ-5000 ק"מ.
לצד היתרון האסטרטגי במטוס כזה, סין גם מזעזעת את שוק מטוסי התובלה. אם בוחנים את המתחרים, רואים שמדובר במטוס עם כושר נשיאה גדול יותר מההרקולס, ה-A400, ה-il-76 וה-An-70. מעליו יש רק את ה-C-17 ואת ה-An-124 שלא מיוצרים בצורה סדרתית. למעשה, במחיר הנכון, סין יכולה להציע את המטוס כמתחרה לזה של התעשיות האמריקאיות, אירופאיות והרוסיות.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg