'חיפשנו את המטוס המלזי במקום לא נכון שנתיים'
חוקרים בכירים בחיפוש אחר המטוס, שנעלם כשעל סיפונו 239 בני אדם, סבורים שהוא דאה ברגעיו האחרונים ולא צלל אל האוקיינוס, כשתא הטייס מאויש. "אם אין שם כלום, המשמעות היא שזה במקום אחר", אמר מנהל הפרויקט על תא השטח הענק שבו חיפשו עד כה
חוקרים בכירים בחברה ההולנדית המובילה את החיפוש אחר המטוס המלזי, שנעלם במרץ 2014, אמרו כי הם סבורים שהמטוס דאה ברגעיו האחרונים ולא צלל אל האוקיינוס. משמעות הדבר היא שהם מחפשים אחר שרידיו במקום הלא נכון זה שנתיים.עוד כותרות ב-nrg:
אסיר מוכר נחקר: תכנן לפגוע במצעד הגאווה בירושלים
ארדואן: ייתכן שמדינות זרות היו מעורבות בהפיכה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
על טיסה MH370, שהמריאה מבייג'ינג לקואלה לומפור, היו 239 נוסעים ואנשי צוות. חוקרים הפועלים תחת חברת ההנדסה "פוגרו" סורקים תא שטח בגודל השווה לזה של יוון מאז האסון. החיפוש, על פני 120 אלף קילומטרים רבועים בדרום האוקיינוס ההודי וממערב לאוסטרליה, צפוי להסתיים בתוך שלושה חודשים ובעקבות פגישה שתתקיים מחר בהשתתפות נציגי מלזיה, סין ואוסטרליה.

המריא מבייג'ינג ולא נחת בקואלה לומפור. חיפושים אחר המטוס ימים אחרי האסון.
צילום: AFP
"אם אין שם כלום, משמעות הדבר היא שזה במקום אחר", אמר מנהל הפרויקט מטעם "פוגרו", פול קנדי, לסוכנות הידיעות רויטרס. בעוד קנדי לא שולל תרחישי קיצון שהיו עלולים למנוע את איתורו של המטוס בתא השטח שבו חיפשו אותו, הוא וצוותו תומכים באפשרות סבירה יותר ולפיה המטוס דאה, או גלש, בדרך למצולות. משמעות הדבר היא שתא הטייס היה מאויש ברגעים האחרונים, ושהמטוס הגיע אל מחוץ לשטח שסומן באמצעות חישובים מתצלומי לוויין.
"אם הוא היה מאויש, הוא יכול היה לדאות למרחק רב", אמר קנדי. "אתה יכול לדאות רחוק יותר מאזור החיפוש שלנו, ולכן אני סבור שהמסקנה הלוגית היא שייתכן מאוד שזהו התרחיש האחר". ספקות באשר למקום החיפוש סביר שיובילו לקריאות להנגיש את כל המידע לציבור כדי שאנשי אקדמיה וחברות אחרות יוכלו לחפש אחר פתרון מ"מקור פתוח" לתעלומה הגדולה ביותר בעולם התעופה.

תצלומי לוויין סייעו לסמן את תא השטח שבו חיפשו בשנים האחרונות.
צילום: EPA
הסברה של "פוגרו" שלפיה הטייס דאה בדקות האחרונות היא גם הפעם הראשונה שבה גורמים רשמיים מביעים תמיכה בתיאוריות שלפיהן מישהו בתא הטייס היה בשליטה ברגעים שלפני ההתרסקות הקטלנית.
מאז האסון האווירי נשמעו תיאוריות מתחרות ולפיהן טייס אחד, שני טייסים או שום טייס לא פיקד על ההגאים וכן אם נחטף או אם כל הנוסעים מתו ואיש לא שלט במטוס בעת שפגע במים. דבר שהוסיף למסתורין שאפף את המקרה הוא סברת החוקרים שלפיה מישהו השבית במכוון את משדרי המטוס לפני שהסיט את נתיב הטיסה באלפי קילומטרים.
תיאוריית הדאייה לא נתמכת על ידי הסוכנויות והחברות השונות המעורבות בחקירה מהמדינות ארצות הברית, צרפת, בריטניה ואוסטרליה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg