
דרום קוריאה תציב טילי שיוט מול הצפון
ניסויים הטילים של צפון קוריאה מזרזים את ההתחמשות של הדרום במערכות הגנה מפני טילים וכן טילי שיוט התקפיים

צפון קוריאה עתידה לחמש את מטוסי הקרב שלה בטילי שיוט מסוג Taurus cruise missiles מול האיום מצפון, כך לפי פרסום באתר kbs.co.kr. המהלך יצא לפועל בעוד חודשיים - שלושה.
השימוש בטילי שיוט אלו יתאפשר אודות להסכמה אמריקאית לספק לדרום קוריאה רכיבי GPS הנדרשים לטילים. מטוסי ה-F-15K הם אלו שיצטרכו לצאת לתקיפה אם וכאשר דרום קוריאה תחליט על כך. טיל ה-TAURUS KEPD 350E מיוצר על ידי חברת MDBA בשיתוף חברת Saab Dynamics AB והם יעילים לטווח של כ-500 ק"מ. כל טיל שוקל 1400 ק"ג.
מדובר באחד מטילי השיוט המתקדמים בעולם עם שלוש שיטות ניווט שונות - GPS, אינטרציאלי והשוואה תמונה. כלומר, קשה מאד לשבש את פעילותו. כמו כן, הטיל כולל רש"ק דו שלבי להפצצה של מטרות ממוגנות בעומק רב. "מדובר במערכת הנשק היחידה בעולם הכוללת מרעום רב תכליתי מתוכנת המאפשר פיצוץ של ראש הקרב בכל קומה שנבחרה מראש בתוך מבנה היעד על ידי ניצול ספירת שכבות וטכנולוגיות התחמקות וחישה.", נכתב בהסבר על הטיל.
לפי פרסום ב-janes.com, השילוב של הטיל במטוס הדרום קוריאני החל בשנת 2013 לאחר שהממשל בסיאול החליט לרכוש 180 טילים כאלו. ההחלטה נפלה לאחר שארה"ב לא הסכימה למכור לסיאול את טיל השיוט JASSM של לוקהיד מרטין.
ההסכמה של ארה"ב למכור את רכיבי ה-GPS מגיעה לאחר התנגדות של מספר שנים שעיכבה את מסירת הטילים לדרום קוריאה. אחת הסיבות היא שמדובר ברכיבי GPS כמעט בלתי ניתנים לחסימה ולכן הם מנועי ייצוא. חקירה קצרה ברשת מעלה כי מדובר במרכיבי GPS מסוג GEM IV של רוקוול קולינס.
מדובר ברכיב כולל מודול נגד שיבוש [ Anti-Spoofing] מסוג SAASM וזו טכנולוגיה שנמצאת תחת ITAR. הגרסה הכי מתקדמת של רוקוול קולינס היא 60J-6 Airborne GEM VI הכוללת את גרסת 3.3 של מודול ה-SAASM.
ככל הנראה החשש בייצוא טכנולוגיה כזו טמונה במחשבה שאם היא נופלת בידיים של מדינות אחרות, אלו יכולות לבצע הנדסה הפוכה לרכיב ולצמצם פערים בכל הקשור לשיבוש פעולתם של טילים אמריקאים. בסופו של יום, גם שיבוש מעוף של טיל שיוט או אחר היא יכולת הגנה בפני טילים.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg