
אירופה מחפשת מל"טים לניטור ימי
הסוכנות האירופאית לבטיחות ימית רוצה מל"טים למשימות ימיות. היקף המכרז מוערך בכ-67.1 מיליוני אירו. המל"ט הגדול שאירופה מחפשת אמור לזהות כלי שיט בגודל 50 ס"מ ממרחק של 200 ק"מ

הסוכנות האירופית לבטיחות ימית - EMSA - פרסמה מכרז למל"טים לזירה הימית. את המסמכים אפשר למצוא כאן. המכרז יסגר ב-17.10.2016. פרסום ראשון הופיע ב-flightglobal.
מדובר בפרויקט להגנה הזירה הימית והגבולות. לפי המסמכים יש שיתוף מידע בין Frontex ל-EMSA. מטרות המל"טים הם כדי לעזור במשימות הצלה בים, זיהוי כלי שיט, בקרת אזורי דייג ובקרת גבולות.
המכרז מחולק לשלושה סוגי מל"טים. מל"ט גדול, בינוני וכזה עם המראה אנכית. המכרז כולל מל"טים ותחנות קרקע. מסגרת הזמן לאספקת הכלים מרגע ישיבת ההתנעה עד למסירה - שלושה חודשים. היקף המכרז כ-67.1 מיליוני אירו לפני מס. זה כולל את החומרה, ההדרכות ותחזוקה לשנתיים עם אופציה לשנה נוספת.
דרישות מל"ט גדול
שהות רציפה של לפחות 12 שעות במשקל מקסימלי. אפשרות לפעילות כל יום. פעילות יום / לילה. אפשרות לטיסת שיוט בגבהים שונים. גובה טיסה עד 5 ק"מ. טווח פעילות עד 500 ק"מ מבוסס BRLOS. תקשורת לווין. זיהוי אופטי של כלי שיט בגודל 50 ס"מ מטווח 200 ק"מ . מכ"מ SAR לגילוי כלי שיט בגודל 50 ס"מ מטווח 30 ק"מ.
דרישות מל"ט בינוני
שהות רציפה של לפחות 8 שעות במשקל מקסימלי. אפשרות לפעילות כל יום. פעילות יום / לילה. גובה טיסה עד 3 ק"מ. טווח פעילות עד 300 ק"מ מבוסס BRLOS. תקשורת לווין. זיהוי אופטי של כלי שיט בגודל 50 ס"מ מטווח 100 ק"מ . מכ"מ SAR לגילוי כלי שיט בגודל 50 ס"מ מטווח 30 ק"מ.
דרישות המל"טים להמראה אנכית
שהות רציפה של לפחות 4 שעות במשקל מקסימלי. אפשרות לפעילות כל יום. פעילות יום / לילה. גובה טיסה עד 400 מטרים. טווח פעילות עד 100 ק"מ מבוסס BRLOS. תקשורת לווין. זיהוי אופטי של כלי שיט בגודל 50 ס"מ מטווח 80 ק"מ . מכ"מ SAR לגילוי כלי שיט בגודל 50 ס"מ מטווח 20 ק"מ.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg