
לחיל האוויר האמריקאי חסרים טייסים. והרבה
משבר קשה בחיל האוויר של ארה"ב -חסרים 700 טייסים, 500 מטיסי כטב"מים ו-4,000 אנשי תחזוקה

חיל האוויר של ארה"ב נתון במשבר. חסרים לו 700 טייסים עוד סוף שנה זו, ובעתיד הקרוב יגיע מספר החסר לאלף טייסים. את הדברים אומר הרמ"ט החדש של חיל האוויר, גנרל דיוויד גולדפיין, בהרצאה בפנטגון על הנושא 'מצב חיל האוויר'. "לדעתי מדובר במשבר" אמר גנרל גודלפיין, "עליונות אווירית איננה מתנה משמים. זה ערך שיש להילחם עליו ולשמר אותו".
עד מארס השנה נרשם בחיל האוויר האמריקני מחסור של 511 טייסים, עד סוף השנה יחסרו 700 ותוך זמן קצר יחסרו אלף. חיל האוויר זקוק גם בדחיפות ל-500 מטיסי כטב"מים ול-4,000 אנשי תחזוקת כלי טיס.
הדרישות מחיל האוויר בימים אלו, כותב OBSERVR, קשות: הטייסים טסים בלוב, באפגניסטן, מבצעים גיחות אסטרטגיות וגיחות למטרות הרתעה יחד עם נאט"ו בסין, באיראן ובצפון קוריאה. מטיסי כטב"מים עובדים 13-14 שעות ביממה ועוסקים בעיקר באיסוף מודיעין, סיורים ותצפיות. חיל האוויר ממונה על המאגר הגרעיני של ארה"ב, טילים בין-יבשתיים ופיקוד האוויר האסטרטגי. חיל האוויר אחראי גם לפיקוד החלל, למבצעי סייבר ולהפעלת התובלה האווירית הכבדה.
"האתגרים שבפניהם ניצב חיל האוויר הם הגדולים ביותר בצבא", אומר מי שהיה רמ"ט חה"א גנרל נורטון שוורץ, "הדרישות המבצעיות הולכות ומחמירות -עירק, סוריה, אפגניסטן, לוב, תימן ועוד אתרים בעולם. יש תהליכי מודרניזציה של החיל, כמו מטוסי F-35, מטוסי התובלה והתדלוק KC-46 והמפציץ B-21. הנכס הסודי של החיל -אנשי האוויר ומשפחותיהם -ראויים לרמת חיים סבירה התואמת את מידת ההקרבה שלהם בעבודתם".
ענין נוסף הוא גיל המטוסים: הגיל הממוצע של מטוסי חיל האוויר של ארה"ב הוא 27, בערך כמו גילם הממוצע של הטייסים. אלא שמחזור החיים של מטוס קרב נע בין 20 ל-30 שנה. ויש ציים, כמו מפציצי B-52 ומטוסי התדלוק KC-135, שגילם הממוצע הוא 50.
אומר על כך חבר הקונגרס רנדי פורבס, יו"ר ועדת הכוחות המזויינים של הקונגרס: "הממשל הנוכחי לא סיפק לאנשי האוויר את המשאבים הדרושים כדי להילחם בדאעש היום ולהרתיע מפני הסכסוך המזוין הבא מחר".
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg