באגד מאיימים: "היכונו לפקקי ענק שטרם הכרנו"
נכון להערב, עדיין אין סיכום בין משרדי האוצר והתחבורה ואגד, ובחברה מזהירים כי אם ההשבתה המתוכננת תצא לפועל, נהיה עדים ביום חמישי בבוקר ל"כאוס התחבורתי הגדול ביותר ב-20 השנים האחרונות"
בעקבות הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי באגד, שיגרום להשבתת פעילות החברה לאחר יום הכיפורים, מזהיר הערב (שבת) דובר אגד כי ביום חמישי בבוקר צפוי כאוס תחבורתי בדמות "פקקי ענק שטרם הכרנו".עוד כותרות:
• שחיתות ושוחד: הצצה למערכת המשפט הפלסטינית
• טראמפ מתנצל: "אני לא מושלם, עשיתי טעות"

היכונו לכאוס התחבורתי: פקקים באיילון
צילום: אמיר מאירי
בשבוע שעבר מסרה ההסתדרות בשם עובדי אגד, כי כ-6,000 עובדי אגד ישבתו בעקבות "חשש ממשי לפגיעה בחברה". זאת, עקב סירוב המדינה לחתום על הסכם סבסוד ממשלתי מול הנהלת אגד, שיפגע משמעותית בשכר העובדים. נכון לעכשיו, טרם הושג הסדר בין האוצר לאגד, ובאגד מחריפים הערב את הטון.
מאגד נמסר כי "על הציבור להתכונן לפקקי ענק אחרי החג, כאלה שטרם הכרנו. ראשי משרדי האוצר והתחבורה יהיו אחראים לכאוס התחבורתי הגדול ביותר ב-20 השנים האחרונות, שעלול להיווצר אם האיומים של ההסתדרות הכללית וועד העובדים הארצי של אגד, יבשילו בקרוב לשביתה. אינני רוצה לחשוב מה יתרחש במדינה כאשר 1.2 מיליון איש, לא יוכלו להגיע ליעדיהם. האחריות כולה תרבוץ על כתפיהם של ראשי האוצר והתחבורה".
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס לסכסוך העבודה באגד ואמר כי "פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד, וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל. תופעת ייבוש השירותים הציבוריים על ידי הפקידות הגיעה עכשיו לאגד. עובדי ונהגי אגד נותנים שירות אחראי ומסור עשרות שנים. זהו מעמד הביניים שמדרדרים אותו מטה".

1.2 מיליון נוסעים. אוטובוס אגד
צילום: אדי ישראל
עוד אמר ניסנקורן כי "במקום להשקיע בענף התחבורה הציבורית, מנסים להפוך אותם לדגם נוסף של עובדי קבלן. לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנושאים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי, תוך הבטחה שכל אחד מהם ימשיך לתת שירות איכותי ובטוח לאזרחי ישראל".
דובר אגד, רון רטנר, אמר בתגובה כי ״באגד מצטערים מאוד על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. מזה שנה וחצי שאגד מנהל משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כתשעה חודשים".
בתגובה לטענות ארגון תחבורה היום ומחר אומר דובר אגד: "אגד הוא ארגון שאינו משרת טייקון כלשהו העומד בראשו והטענות לחזירות ולבזבוז הן בזויות. האם יו"ר אגד האחראי לפעילות עסקית של למעלה מ-3 מיליארד שקל עם ותק של כ-40 שנים, ומשתכר כ-12,000 ₪ ברוטו, האם זו התנהגות חזירית".

תפי לעומסי תנועה קשים
צילום: אלי דסה
בתגובה לטענות ארגון תחבורה היום ומחר אמר רטנר, כי יש להצטער על הדברים שאינם מבוססים על עובדות. לדבריו, מאז סוף שנות ה-90 ותחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית פעל אגד יחד עם הממשלה כדי לאפשר כניסת מפעילים פרטיים חדשים, וזה בניגוד לתחומי פעילות משקית אחרים שבהם העדיפו הנהלות ועובדים להיאבק בממשלה. הטענה כאילו אגד הוא מונופול היא שגויה, שכן נתח השוק של אגד נאמד כיום בכ- 40% בלבד".
לדבריו, מאז ראשית 2015 מתנהל מו"מ בין אגד ובין הממשלה לחתימה על הסכם תשומות חדש, לאחר שההסכם הקודם שנחתם ב-2005 הסתיים. "לצערנו הממשלה התנהלה בעצלתיים והמו"מ לא קודם במשך יותר משנה וחצי. מאז ינואר 2016 ובמשך תשעת החודשים שחלפו הממשלה מעכבת תשלומים המגיעים לאגד חודש בחודשו במטרה להביא את האגודה למצב שבו לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. זו התנהגות בזויה הראויה לכל גנאי שנועדה לפגוע ב-6,500 נהגי אגד ובכ-1.2 מיליון הנוסעים באגד מדי יום", אמר רטנר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg