Israel Defense

"הכוונה היא להגיע בתוך כמה שנים למציאות שבה המ"פ ידפיס מל"ט בשטח"

עמי רוחקס דומבה | 08/11/2016 15:36
אריאל דבורז'צקי, רע
אריאל דבורז'צקי, רע"ן כטב"מ וקונספטים, מעט"ר, מפא"ת משרד הביטחון. IsraelDefense

"אנחנו משקיעים הרבה מאד בפיתוח תאי דלק למל"טים", אומר סא"ל ד"ר אריאל דבורז'צקי, רע"ן כטב"מ וקונספטים, מעט"ר, מפא"ת משרד הביטחון.

"המטרה שלנו היא להגיע לבחינה מבצעית בצה"ל במהלך 2017. אין היום אף גוף צבאי בעולם שמיבצע כלים כאלו. מדובר בשני כיוונים לאספקת אנרגיה - ייצור מימן בזמן טיסה ללא צורך בסחיבת בלוני מימן דחוס. כיוון אחר זה נשיאת בלונים כאלו. האתגר המרכזי הוא עלות מחזור החיים. כיוון נוסף הוא תאי דלק מבוססי מגנזיום. המטרה היא להגיע ל-10 דולרים לק"ג מגנזיום וזה יהיה הדלק של המל"טים. זה יחליף את הסוללות של הכלים הטקטיים.

"הדפסה תלת ממדית הוא גם תחום פיתוח במפא"ת. התחלנו בהדפסת המבנה וחיל האוויר כבר לקח את ההובלה. אנחנו רוצים להדפיס חומרים גמישים, אנרגיה. יש כאן אתגר של רישיון ובטיחות. החזון הוא להגיע ל-UAV-OD - מל"ט לפי דרישה. הכוונה היא להגיע בתוך 5-10 שנים למצב שהמ"פ ידפיס מל"ט/רחפן בשטח והוא ישתמש בו למטרה מסוימת.

"אנחנו משקיעים הרבה גם במל"טים טקטיים. משתי סיבות עיקריות. אחת - זה כר פורה לניסוי טכנולוגיות חדשות לפני שהן נכנסות למל"טים גדולים. שניה - להכניס יכולות של המל"טים הגדולים באלו הקטנים שהביזור שלהם יותר גדול. בעולם הטקטי האתגר הוא להשאיר אותו אורגני בכוח.

"בשנתיים הקרובות נגביר גם את המחקר בתקשורת ובשילוביות בין הכלים בזירות השונות. שילוב בין כרב"מ לרחפן יכול לפתור אתגרים מבצעיים."



לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך