תם המשבר: נחתם הסכם בין הטייסים להנהלת אל על
המשבר באל-על הגיע לקיצו: בתום 21 שעות של שיחות אינטנסיביות, יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל חברת התעופה חתמו על הסכם שמסיים את המאבק הממושך שגרם לביטולי טיסות רבות בחודש האחרון. ניסנקורן: "כולם ביחד מגויסים למען הצלחת החברה והשירות לנוסע"
סוף הסכסוך: יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל חברת אל-על דוד מימון חתמו על הסכם בחברה. ההסכם מסיים את המאבק הארוך ורווי היצרים בין הטייסים להנהלת החברה, שהעיב על הפעילות בחברה בחודש האחרון וגרם לביטולי טיסות ולקרב רווי השמצות בין הצדדים.
ניסנקורן: ''ראיתי אל מול עיני את הנוסע הישראלי''. חתימת ההסכם
צילום: דוברות ההסתדרות
בתום 21 שעות רצופות החל מאמש בשמונה בערב, נערכו שיחות אינטנסיביות בלשכת יו״ר ההסתדרות שנמשכו עד לפני דקות אחדות. יו"ר ההסתדרות שתיווך בין הנהלת החברה לעובדים מסר במועד החתימה: "לאורך כל המו"מ ראיתי אל מול עיני את הנוסע הישראלי שמגיעה לו חברה לאומית יציבה וחזקה, אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת למען השירות לאזרח. ההסתדרות תמשיך ללוות את כלל הסקטורים של עובדי החברה. בשעה זו אני רוצה להודות לצדדים שמצאו את הכוחות הנכונים והשאירו את המשקעים מאחור. כעת כולם ביחד מגויסים למען הצלחת החברה והשירות לנוסע".
כך בא אל סיומו סכסוך ארוך שנמשך כשנה וחצי בין הצדדים על שאלת הטיסות מחוץ ללו"ז. בנוגע לכך הטייסים סירבו להטיס טיסות אלו בתנאים שאותם דרשה ההנהלה, ואילו ההנהלה טענה שהעובדים פוגעים וגורמים לנזקים קשים לחברה. כמו כן דאגה ההסתדרות לעובדי הקרקע של החברה, שיזכו לקביעות ולא יפוטרו פעם בכמה שנים.

נחתם פרק. עובדי אל על בהפגנה ליד בניין ההנהלה
צילום: נציגות עובדי אל על
מוועד טייסי אל על נמסר: "אנחנו מברכים על חתימת פרק ההסכם של טייסי החברה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של חברת אל-על. ליבנו עם אלפי הנוסעים והעובדים שנפגעו בשבועות האחרונים שלא לצורך. טייסי אל על ימשיכו להיות זמינים – כפי שהיו ויהיו תמיד – לרווחת הנוסעים ובמטרה לקדם את החברה. נמשיך לעמוד לצד עובדי החברה המסורים, עד שיגובשו גם ההסכמים איתם, ונפעל יחדיו לקיים יחסי עבודה תקינים. זה המקום להודות להסתדרות בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי שהיו שותפים מרכזיים בתהליך חשוב שהחזיר את חברת אל-על לדרך המלך".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg