להיט בארה"ב: אפליקציה ששולחת ספרים במסרונים

יש מתחרה ל"קינדל"; הישומון "הוקד" יצא בארה"ב ונראה שהילדים התמכרו. החידוש: במקום לשלוח את הספר בחתיכה אחת, האפליקציה שולחת אותו במסרונים - כל פעם קצת. "המסתורין שם תפס אותי", אמר אחד המשתמשים

Washington Post
ג'ין מרקס | 9/12/2016 10:46
תגיות: ספרים,מקור ראשון
זה הרעיון שעליו דגרו פררנה גופטה ופראג צ'ורדיה. על פי כתבה של אנתוני הא ב'טק-קרנץ', שני היזמים השיקו לפני שנה את החברה שלהם, "טלפטיק", עם יישומון (אפליקציה) הקרוי 'הוקד' (Hooked, בעברית: מכור). הם גייסו לשם כך 1.9 מיליון דולר ממשקיעים, שכללו כמה חברות סיכון הון ואת אריק רייס, מחבר הספר "ההזנק הרזה" (The Lean Startup).
 
Shutterstock
דרך חדשה להנגיש ספרות Shutterstock

הילדים מתים על זה. השבוע דיווח אתר "קוורץ" כי השירות גדל ליותר מ-1.8 מיליון הורדות, רובן בידי קהל היעד של החברה, הכולל ילדים ונערים בגיל 13-24. באחרונה הוא הפך ליישומון הספרים הרווחי ביותר למערכת iOS של "אפל" בארה"ב, והוא מתחרה כעת ב"קינדל" של אמזון וביישומוני שמע על המקום הראשון ביישומוני הספרים החינמיים בחנות ההורדות של "אפל" בארה"ב.

זה עובד כך: בוחרים ספר מרשימה של סוגות זמינות – אימה, מדע בדיוני, רומנסות ועוד – ומתחילים לקבל כמה הודעות ובהן הסיפור, עד שמתמכרים. אז יפסיק היישומון לשלוח הודעות למשך חצי שעה. בשלב זה אתה הופך כה חסר סבלנות, שכדי להימנע מהעיכובים המעצבנים הללו אתה מעוניין להשיג את הגרסה בתשלום של היישומון, שעלותה 2.99 דולרים בשבוע, 7.99 דולרים בחודש ו-39.99 דולרים בשנה. זה מודל ההכנסות, למקרה שתהיתם.

אנשים אכן מתמכרים. שני המייסדים ביצעו ניסיונות נרחבים על 15 אלף איש, ומצאו שאדם טיפוסי משלים את קריאתם של 35 אחוזים בלבד מהספרים באתר המותאם למכשיר טלפון נייד. לעומת זאת, אנשים שמקבלים את אותם ספרים דרך הודעות טקסט התחברו כל כך לסיפור עד ש-85 אחוזים מהם השלימו את קריאת הספר. החברה גם בוחנת אילו סיפורים מפיקים את מרב ההיענות, כדי שיוכלו להמשיך את עלילתם ואולי אפילו למזג אותם בסיפורים אחרים הקשורים אליהם.

בערך מאתיים סופרים תורמים את כישרונם לחיבור סיפורים במיוחד ליישומון הזה, ואמות המידה לכך ברורות. הם מוכרחים להיות ממכרים ולהגיע במהירות לנקודה – אין יותר מדי פיתוח של הדמות, דמיון מורכב או שפה פרחונית.

"בעוד שאני לא סבור שזו הייתה ספרות איכותית מאוד", כתב משתמש אחד, "אני מוכרח להודות שהמסתורין שם תפס אותי – המשכתי ללחוץ על כפתור 'הבא' עד שהגעתי לסוף". זה יישומון אדיר עם שם נהדר, שיצר עסק קטן ומעולה והפך ללהיט. התמכרתם כבר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

עוד ב''אמריקה''

פייסבוק