כך ייראו קרונות הרכבת הקלה של גוש דן
הרכבת לובשת צורה: עיצוב חדשני, קרונות מרווחים, תאורת LED מתקדמת, מסכי מידע ונגישות לכיסאות גלגלים ולעגלות ילדים. הקו האדום של הרכבת הקלה יופעל באוקטובר 2021
חברת נתיבי תחבורה עירוניים פרסמה היום (ד') תמונות הדמייה של הרכבת הקלה בגוש דן. הרכבת תורכב משני קרונועים מחוברים, באורך כולל של 70 מטרים, וברוחב של 2.65 מטרים. הרכבת תכיל כ-450 נוסעים, כשחלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים.
עיצוב חדשני. הרכבת הקלה
צילום: נת''ע
במקביל להתקדמות ההכנות לקראת כריית מנהרות הקו האדום, המחבר בין תל אביב לבני ברק, פתח תקווה וחולון, מקדמים בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) את תכנון ועיצוב קרונות הרכבת, תוך מתן דגש מרכזי לנגישות, בטיחות ונוחות.
"מה שהנחה אותנו בעיצוב הקרון היה בראש ובראשונה המחשבה על נוחות הנוסע", אומר אפי כליפה, מנהל אגף טכנולוגיות בחטיבת התכנון של נת"ע. "הקפדנו על נגישות במובן הכי רחב של המילה, החל מהגישה מהרציף אל הקרון, במפלס אחד רחב ונגיש, דרך נקודות עגינה בקרונות לכיסאות גלגלים, ועד עוצמת התאורה וגודל הכיתוב בשילוט, בנוסף תהיה כמובן גישה לאינטרנט באמצעות wi-fi ברכבת".

מבט מבחוץ
צילום: נת''ע
לרכבת התל אביבית יהיה חרטום מעוגל ומודרני. היא מצוידת במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים, המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה מהירה חלקה ושקטה. הנסיעה במנהרות מחייבת גם תקני בטיחות מחמירים, ולכן בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום דיגיטלית המותקנת בכל קרון.

הקו האדום
צילום: מתוך אתר נת''ע
הקרונות תוכננו על ידי החברה הסינית CNR שזכתה במכרז הקרונות של נת"ע, בשיתוף חברת העיצוב הגרמנית בורו סטאובך. על פי תכנית העבודה הרב שנתית לייצור הקרונות, ברבעון השלישי של שנת 2017 יגיעו לישראל דגמי הקרונות הראשונים לצורך בקרה ואישור סופי של חברת נת"ע.
כמו כן, נהג הרכבת הקלה ישלוט בנהיגה ובמהירות הנסיעה במפלס הקרקע בלבד, בעוד שבתת הקרקע מתבצעת הנסיעה באופן אוטומטי, ללא התערבות אנושית, באמצעות טכנולוגית בקרה ושליטה מרחוק, באופן הזהה למערכות מטרו.
הקו האדום של הרכבת הקלה יופעל באוקטובר 2021. במקביל מקדמים בנת"ע את תכנון הקו הסגול והקו הירוק במטרה להפעיל אותם בשנת 2024.

קרונות הרכבת הקלה
צילום: נת''ע
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg