ישראל היום - העיתון הנקרא ביותר במהלך השבוע
סקר TGI קובע כי בשנה שעברה חלה צניחה משמעותית בשיעור קריאת עיתונים, בעיקר בימות החול. "ישראל היום" ממשיך להיות העיתון המוביל בימי חול. בסוף השבוע הוא מוביל את הרשימה, יחד עם "ידיעות אחרונות"
"ישראל היום" ממשיך להוביל: בשנה שחלפה "ישראל היום" ממשיך להיות הנפוץ במדינה , בעיקר בימות החול - כך עולה מסקר TGI. שיעור הקריאה של העיתון בימים ראשון עד חמישי עומד על 39.2%, לעומת 34.4% של "ידיעות אחרונות".בסוף השבוע הפער בין שני העיתונים אינו מובהק. "ידיעות אחרונות" עומד על 37.8% חשיפה וישראל היום על 37.5%.

חלוקת עיתוני ישראל היום
צילום: יהושע יוסף
החשיפה לעיתון "מקור ראשון" עלתה מ-3.2% לפני שנתיים ל-3.6% ב-2016. לחשיפה דומה זוכה גם העיתון גלובס במהדורת סוף השבוע שיוצאת לאור ביום חמישי - 3.5%. מעריב סופהשבוע זוכה ל-6.0% חשיפה, הארץ ל-5.3% ובשבע ל-6.8%.
המגמה העולמית המוכרת של ירידה בקריאת עיתונים מוצאת את ביטויה גם במשק הישראלי. בניתוח המגמה של סך כל הקריאה לאורך שלוש השנים האחרונות, ניתן לראות מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור הקריאה של כלל העיתונים, אחרי "התאוששות" בשיעור הקריאה שנצפה במהלך 2014 עד תחילת 2015.
בעיתוני יום חול ניכרת ירידה חדה ומובהקת בחודשי יולי עד דצמבר של שנת 2014, כאשר שיעור הקריאה ירד מ-59.9 אחוז ל-54.9 אחוז בחודשי יולי עד דצמבר של השנה שעברה. שיעור הקריאה בעיתונות סוף שבוע היה דומה (למרות שחלה ירידה קלה יותר), כשמינואר עד יוני לפני כשנתיים עמד שיעור הקריאה על 61.3 אחוז, ומיולי עד דצמבר של השנה שעברה שיעור הקריאה בסוף שבוע עמד על 58.4 אחוז בלבד.
עובדות אלו משפיעות לרעה בעיקר על "ידיעות אחרונות", שב-2015 עמד על 35.4%. בישראל היום הירידה פחות משמעותית: מ-39.5% ל-39.2% (פער שנמצא בטווח הטעות הסטטיסטית).
מבין הירחונים מובילים "דרך האוכל" (3.0%), "בלייזר (2.9%), "מנטה" (2.7%) ו"את" (2.5%). ברדיו המנצחות הגדולות הן תחנות גל"צ, שיחד מגיעות לשיעור האזנה של 45.5%. שיעור החשיפה של תחנות קול ישראל הוא 36.8% ושל התחנות האזוריות 34.1%.
איתן כסיף, מנכ"ל "קנטאר מדיה ישראל", הבהיר כי מגמת הקריאה הכללית מחושבת על בסיס הקריאה של כלל העיתונים בניטרול החפיפה ביניהם, לפיכך המשמעות הנה כי ישנו ציבור משמעותי שהפסיק לקרוא את העיתונות המודפסת, וככל הנראה משלים את צרכי המידע והתוכן בפלטפורמות או מדיה אחרת כמו איטנרט או אפליקציות או מדיה חברתית וכדומה".
• nrg ו-360, כמו גם "מקור ראשון", הם כלי תקשורת מקבוצת "ישראל היום"
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg