Israel Defense

"האיומים על נמלי תעופה הם בעיה גלובלית"

ויוויאן בהרדט מארגון SITA בשוויץ הדגיש כי נמל תעופה בינלאומי הוא סמל לאומי, ולכן  חייבים לחשוש כל הזמן שמישהו ינסה לתקוף ולפגוע בסמל לאומי כזה

דן ארקין | 31/01/2017 18:16
 IsraelDefense

ברוב מדינות העולם יש מחסור רציני בכוח אדם בתחום הסייבר - מומחים בנושאי הסייבר , הגנת סייבר וביטחון סייבר. בעולם כולו יש מחסור בשני מיליון אנשי סייבר. זו תמצית תלונתם של משתתפי מושב על מרכזי סייבר לאומיים בכנס סייברטק 2017, המנחה, אסתי פשין מהתעשיה האווירית, פתחה ואמרה כי בעולם זה של סכנות ואיומי סייבר מסוגים שונים, לא תהיה אפשרות להתמודד עם התופעה ללא שיתוף פעולה בין ארגונים, ושת"פ בינלאומי במידע ובידע.

אלברטו חסון, מנהל ה-Cert הלאומי הישראלי בבאר שבע ובתל אביב, דיווח כי מרכז סייבר זה החל לפעול לפני שנה וכיום מעסיק כבר כ-200 עובדים. ה-Cert מתמקד באיתור מתקפות סייבר, צוות כוננות פועל בו 24 שעות ביממה כדי להשיב ולהגיב על פניות של ארגונים וגופים שהותקפו. בגוף הזה שותפים כמה משרדי ממשלה, כמו משרד ראש הממשלה, האנרגיה והאוצר, ומתקיים קשר קבוע עם הסקטור האזרחי באותם נושאים. הגוף הזה מקיים קשר אמיץ עם ארגוני ביטחון במדינה כמו צה"ל ומשטרת ישראל וה-Cert הוא חלק ממטה הסייבר הלאומי.

מנואל פונסקה ממשרד התעשיה של ברזיל אמר כי מניסיונו יש היום התקפות סייבר מסוג חדש, בין היתר על מרכזי ענן ועל מגזרי תעשיה. לדבריו, הדרך היחידה להתמודד עם איומי הסייבר המודרניים היא באמצעות לימוד עמוק, שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שת"פ אזורי ובינלאומי. הממשלות והסקטור האזרחי חייבים להיות חלק מתהליכים אלו כדי לזהות איומים, ללמוד אותם לעומקם ולפתח שיטות להתמודד עם האיומים. 

במושב אחר, בנושא סייבר ותעופה, דובר על כך שכל נמל תעופה מעסיק בין אלפים לרבבות בני אדם, נמלי תעופה הם נכסים אסטרטגיים לאומיים, ולכן הם מטרות למתקפות סייבר העלולות להיות מסוכנות ביותר. 

המנחה רמי בן אפרים הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה והתיאום הבינלאומי בהכרת האיומים על נמלי תעופה כי "זו בעיה גלובלית". אריק ווטיה מצרפת סיפר כי בנמל התעופה הראשי של פריס עובדים 90 אלף איש. ביטחון הסייבר בנמלי תעופה הוכר על ידי מממשלת צרפת כאינטרס לאומי. בנמל תעופה ניתן לתקוף ולפגוע במערכות הכרטוס, הלוגיסטיקה, המטענים,  המטוסים, והתקשורת -ככל שהמערכות  ממוחשבות יותר, רצוי שייערכו מחקרים מעמיקים בדרכים להגנת סייבר של כל המתקנים ויוויאן בהרדט מארגון SITA בשוויץ הדגיש כי נמל תעופה בינלאומי הוא סמל לאומי, ולכן  חייבים לחשוש כל הזמן שמישהו ינסה לתקוף ולפגוע בסמל לאומי כזה. 

משתתפי המושב הסכימו כי עדיין אין די ניסיון במתקפות סייבר על נמלי תעופה, ולכן הם ממליצים שייערכו מחקרים בינלאומיים בהשתתפות מיטב המוחות, כדי להכין ארכיטקטורה של מערכות הגנה על המתקנים השונים בנמל תעופה. יש להתאים את שיטות הגנת הסייבר וביטחון סייבר לדרישות ולמציאות של נמל תעופה, שהוא מתקן שבו יש תנועת אנשים ומערכות ממוחשבות רבות. חובה לזכור כי התקפת סייבר על נמל תעופה אחד תשפיע קשות על נמלי תעופה בחלקים אחרים של העולם בגלל תנועת בני האדם והנוסעים מנמל לנמל. כמו בתחומים אחרים בהגנת סייבר, שיתוף פעולה ותיאום הם בעלי חשיבות עליונה גם בהגנת סייבר על התעופה האזרחית.  

במושב אחר, יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל קרא להקים 'מרכז דיווח אירועי סייבר' עולמי שירכז את כל המידע, הידע והנתונים על ביטחון סייבר בעולם כולו. יו"ר חברת החשמל גילה כי בשנה החולפת מספר מתקפות הסייבר נגד חברת החשמל בישראל קטן אך ההתקפות הפכו יותר מתוחכמות. מדובר ב-5.5 מיליון מתקפות סייבר בכל חודש. רון טיל משוכנע כי העולם נתון במלחמת סייבר רציפה ונמשכת ולכן המונח החשוב ביותר בימינו הוא הגנת סייבר -כיצ מתמודדים עם המתקפות התכופות והמתוחכמות. חשוב ביותר ענין החיזוי -  לפתח שיטות לחיזוי שישיב לשאלה מה יעשה התוקף. חיזוי נכון יקטין את מספר התקיפות ועוצמתן.

רון טל מתלונן כי רמת שיתוף הפעולה בין מדינות וארגונים בעולם בתחום הסייבר אינה מספיקה. "רמת השת"פ אצל ה'רעים' גבוהה יותר מאשר אצל ה"טובים - המגינים". לדבריו, נושא הסייבר עדיין איננו מהווה איום על חיינו, אך הוא בהחלט מתקרב לכך. יפתח רון טל קרא להקמת גוף בינלאומי חדש בתחום -ERC CYBER EVENT REPORT CENTER, שבו ירוכזו המידע, הנתונים והטכנולוגיות. 



לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק