"אם ההסתדרות תדחוף לשביתה בנמלים נגיב בהתאם"

שר התחבורה ישראל כץ מאיים: "שביתה מיותרת בנמלים, בשל שיקולים פוליטיים פנימיים, תפגע בקידום הצמיחה במשק". עוד אמר השר: "מי שיילך בדרכו של אלון חסן, ימצא עצמו בדיוק באותו המקום"

אסף גולן | 1/2/2017 13:00
תגיות: נמל אשדוד,נמל חיפה,נמל הדרום,תחבורה,ישראל כץ,אלון חסן,ההסתדרות
שר התחבורה ישראל כץ ערך היום (ד') מסיבת עיתונאים בנמל הדרום החדש המוקם סמוך לאשדוד, ואיים על ההסתדרות במידה ותשבית את הנמלים ותפגע במשק כחלק ממאבקה ברפורמה בנמלים. "אם ההסתדרות תנהג באופן ציני ותדחוף לשביתה מיותרת בנמלים, בשל שיקולים פוליטיים פנימיים ותוך פגיעה חמורה במשק, אנחנו נגיב בהתאם", אמר.
צילום: אלכס קומלומויסקי
''מי שילך בדרכו של אלון חסן ימצא את עצמו בדיוק באותו המקום''. השר כץ. צילום: אלכס קומלומויסקי

בנוסף, ציין השר כץ כי "מי שילך בדרכו של אלון חסן ימצא את עצמו ציבורית בדיוק באותו המקום". חסן הואשם בעבירות שוחד ובהלבנת הון, לאחר שניצל את מעמדו בתור יו"ר ועד בנמל אשדוד, והודח מתפקידו בנמל.

השר כץ הוסיף כי הימנעות משביתות והמשך המגעים "יאפשר הסדרת כל הנושאים ויצירת מציאות של תחרות הוגנת בין הנמלים, שתביא להרחבה משמעותית של הפעילות בנמלי ישראל, תוספת עובדים במעגלים השונים ולהוזלת יוקר המחייה וקידום הצמיחה במשק".

במגעים קודמים בין משרד התחבורה לנציגי הנמלים וההסתדרות, גובשו עקרונות להגנת העובדים במסגרת הרפורמה בנמלים, אך לא הושג הסכם ובימים אלה נמשכים הדיונים בנושא. "ההסתדרות הכללית ויו"ר ההסתדרות מחויבים באופן אישי להסכמים מן העבר", אמר כץ והוסיף: "הנורמה של ניסיון להפר הסכמים בשל אינטרסים פוליטיים ואילוצים פנימיים פסולה ובלתי קבילה לחלוטין. לא נכנעתי בעבר ולא אכנע גם כעת".
צילום: יהודה פרץ
''''מי שילך בדרכו, ימצא את עצמו באותו המקום''. אלון חסן בהקראת כתב האישום. צילום: יהודה פרץ

השר כץ תיאר את השתלשלות האירועים לבניית שני הנמלים החדשים: "בשנת 2013 הוצאתי לדרך, בגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר דאז יאיר לפיד, את הרפורמה בנמלים, שבמרכזה בניית שני נמלי ים חדשים בחיפה ובאשדוד שיתחרו בנמלים הקיימים. לאחר מאבק אירגוני ומשפטי החלה בניית שני הנמלים החדשים.

"הבהרתי מראש כי הנמלים החדשים יקומו ויפעלו ללא כל מגבלות, או זיקה כלשהי לנמלים הקיימים. כמו כן, הבהרתי שבכוונתי לאפשר את שדרוג הנמלים הקיימים בהעמקת רציפים וציוד שיאפשר עגינת ספינות הענק ותחרות הוגנת בין הנמלים. נדונה גם האפשרות של הענקת רשת בטחון מותנית לעובדים במידה וסך הפעילות המשקית לא תגיע לרף המתוכנן", סיכם.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך