Israel Defense

מטוסי F-35 ו-F-22 נגד F-16 בתרגיל Red Flag בנוודה, ארה"ב

מטוס החמקן F-35 השיג ציונים גבוהים: שיעור פגיעה במטרות של 15 ל-1 בתרגיל גדול של חיל האוויר האמריקני, בו נבחנו לראשונה יכולות קרביות-מבצעיות של המטוס

דן ארקין | 07/02/2017 14:18
 IsraelDefense

מדובר בתרגיל Red Flag 17-1 של חיל האוויר, שנמשך כשבוע בבסיס חה"א נליס, מדינת נוודה, בהשתתפות מטוסי F-35 ו-F-22, שמילאו תפקיד של מטוסי תקיפה, ומטוסי F-16 שביימו אוייב והפעילו 'חבילות תקיפה' שונות, כצפוי במלחמת אמת. במשך ימי הקרב של התרגיל מילאו מטוסי F-22 את תפקיד העסקת מטוסי האויב, בעוד מטוסי F-35 חומקים, כשהם בלתי נראים בגלל החמקנות, ומבצעים חדירות עמוקות לשטח אויב, כשהם אוספים מודיעין על זירת הקרב ומפיצים אותו לצרכני המודיעין.

טייסי F-35 העידו, כי הגיעו לרמה גבוהה של מודעות מצבית, שאפשרה להם להיכנס לקרב נגד  מטוסים אחרים, לתקוף מטרות קרקע ולהתמודד עם איומים קטלניים מן הקרקע. קולונל ג'ורג' וולקינס, טייס F-35, סיפר ל-AVIATIONIST  כי הוא ועמיתיו ביצעו את כל משימות התרגיל, שהיה בתנאי אמת מרביים, בלי לאבד אף לא מטוס אחד. גם בסיס נליס בנוודה השתתף בתרגיל Red Flag וציוותי הקרקע הפיקו במלך התרגיל 110 גיחות  ל-13 כלי טיס,  שכולם עברו גם את מבחני התחזוקה בתנאי מלחמה.

המדען הראשי של חיל האוויר האמריקני, גרגורי זכריאס, אמר  בראיון ל-DEFENSE SYSTEMS כי מטוסי F-35 ו-F-22 יוכלו בקרוב להיעזר בבינה מלאכותית (AI) כדי לשלוט בכלי טיס בלתי מאויישים נושאי חימוש, לנטר מתקני הגנה אווירית של האויב ולבצע משימות של איסוף מודיעין, סיור ותצפית באזורים בעלי רמת מסוכנות גבוהה.

זכריאס גילה כי עד כה כבר הושגה רמה גבוהה של התקדמות בפיתוח אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שחלק מהם כבר פועלים במטוסי F-35 הקיימים. הפיתוח נעשה במעבדות חיל האוויר. לדבריו, קרוב היום שבו תסייע בינה מלאכותית לתפעול אוטונומי מבצעי משותף של פלטפורמות מאויישיות ובלתי מאויישות. מטוס מוטס בידי טייס, הסביר המדען הראשי, יטוס כשבסביבתו כלים בלתי מאויישים, שיהוו כעין 'נושאי נשק, חימוש וטילים' לתקיפת מערכי  האויב. הבינה המלאכותית תסייע להפעלה מבצעית אוטונומית ואוטומטית של כל המערך הזה.

זכריאס הוסיף כי כבר היום כוללות  מערכות המחשב של מטוס F-35  (ALIS)  גרסה מוקדמת של בינה מלאכותית, המאפשרת למטוס לבצע הערכות מסויימות, לבצע בדיקות חיוניות (CHECK LIST), לארגן מידע מודיעיני ולקבל כמות מסויימת של החלטות. מערכת ALIS ממונה גם על הלוגיסטיקה של המטוס, ומשדרת בצורה אוטונומית למרכז תחזוקה קרקעי מידע על תקלות מנוע או במערכות האביוניקה. 



לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך