
אותר מקור התקלות במושבי המפלט של מטוסי F-35
בתום ניסויים ישופרו מושבי המפלט במטוסי החמקן

חברת מרטין בייקר, היצרנית הגדולה בעולם של מושבי מפלט למטוסי קרב, הודיעה כי פתרה את בעיות הבטיחות שנתגלו במושבי המפלט של מטוסי החמקן F-35. עתה נערכים ניסויים של מושבי המפלט המשופרים ובסיומם יותקנו השיפורים בכל המטוסים.
גנרל כריס בוגדן, ראש תכנית מטוסי F-35 בלוקהיד מרטין, יצרנית המטוס, אמר שהשיפורים שיבוצעו במושב המפלט תואמים את דרישות היצרן. נדרשו גם תיקונים מקבילים בקסדת הטייס של מטוסי F-35, תוצרת רוקוול קולינס ואלביט מערכות, והופחת משקל הקסדה.
התוצאה של התקלות שהתגלו אשתקד במושב המפלט היתה כי נאסר על טייסים קלי משקל (כ-65 ק"ג ופחות) להטיס מטוסי F-35, בגלל סכנה של פגיעה ופציעה בצוואר הטייס בעת הפעלת מושב המפלט לצורך נטישה. התיקונים אמורים לבטל את הגבלת משקל הטייסים.
מהנדסי מרטין בייקר איתרו את מקור התקלות, ובתום ניסויים יבוצעו תיקונים בכל מטוסי החמקן. במקביל הוחלט להפחית את משקלה של קסדת הטייס. תיקונים נוספים: תוספת שכבת בד שבה תיתקל גולגלתו של הטייס בעת נטישה, וכן אפשרות לדחות מעט את פתיחת המצנח אחרי נטישה. הקסדה שמשקלה הופחת תפחית את הלחץ על צוואר הטייס בלי לפגוע במערכות המורכבות בקסדת הטייס המתקדמת.
עד כה, מדווח אתר AIN, ביצעה מרטין בייקר 14 ניסויים של מושב המפלט המשופר, הניסויים מבוצעים באמצעות בובות, הנפלטות ממושב מפלט בתא F-35 על הקרקע.
חברת מרטין בייקר ייצרה עד כה לא פחות מ-7,500 מושבי מפלט של אלפי מטוסי קרב אמריקניים ואחרים בעשרות חילות אוויר בכל העולם.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg