"צה"ל יכפיל את מערכות כיפת ברזל בסטי"לים החדשים"
לפי דיווח באתר "דיפנס ניוז", חיל הים משנה את העיצוב של ספינות קרב חדישות שיתקבלו מגרמניה – כך שיכילו שתי מערכות במקום אחת כמתוכנן. זאת כדי להגביר את ההגנה על אסדות הגז של ישראל
בתגובה לאיום הטילים המתגבר על אסדות הגז והאנרגיה בחופי ישראל, חיל הים משנה את עיצוב ספינות הקרב שהוא עתיד לקבל מגרמניה כך שיוכלו להכיל כמות כפולה של מערכות "כיפת ברזל" ממה שתוכנן בהתחלה – כך דווח הלילה (ג') באתר "דיפנס ניוז".
סטי''ל של חיל הים
צילום: דובר צה''ל
קצין בכיר סיפר לאתר כי השינוי הגיע לאור הגדלת כמות טילי הגראד והטילים לטווח רחוק שבידי ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. "לאור האיום, אנו מוסיפים עוד משגר [כיפת ברזל] על הסער 6", אמר הקצין על ארבעת הספינות במשקל 1,800 טונות כל אחת, שרכישתן מחברת "טיסנקרופ" כבר נמצאת תחת חוזה.
לדברי הקצין, כל ספינה תכלול שני משגרי כיפת ברזל, במקום אחת כפי שתוכנן בתחילה. בנוסף יהיו על כל ספינת קרב מערכת "ברק 8" להגנה מפני טילי שיוט ואיומים מתוחכמים יותר, וכן מכ"ם מסוג ELM-2248 המפותח על ידי אלתא מערכות ומכונה "אדיר", שיתמוך במערכות ההגנה.
לצורך כך, לפי הדיווח, חיל הים עובד כבר יותר משנה לשינוי עיצוב אזור המגורים של הצוות בספינות, כדי להכיל את המערכת הנוספת. כמו כן הוא עובד על עיצוב מחדש של בסיס הספינות כדי ליצור מקום למכ"ם, במסגרת התיאום שלו עם אלתא ורפא"ל.

חיילי צה''ל שומרים על הגז
צילום: קוקו
כתוצאה מכך, צוין ב"דיפנס ניוז" כי אספקת הספינות צפויה להידחות מעט. הספינה הראשונה צפויה הייתה להתקבל ללא מערכות הנשק עד סוף 2019 או תחילת 2020, והשאר אמורות להגיע לאחר מכן בהפרשים של שישה חודשים.
במקביל, פועל חיל הים עם התעשייה הצבאית להכנת המכ"ם, מערכות היירוט והמערכות התומכות להתקנה כמעט מיידית בספינות לכשיגיעו. לדברי הקצין שצוטט באתר, ההתקנה צפויה לקחת כחצי שנה והאינטגרציה תיקח עוד כשמונה חודשים עד שנה לפני שהספינות יוכרזו כמבצעיות. "כל המערכות המיוצרות בארץ יחכו לספינות, ואז תהיה תקופה נוספת של התקנה ואינטגרציה", הוא אמר.
לפי הדיווח, צה"ל משתמש בספינת אח"י להב מהסדרה הקודמת של ספינות הקרב, "סער 5", כמעין מעבדת ניסוי לשינויים הצפויים בעיצוב הספינות. המכ"ם החדש הותקן על ספינה זו יחד עם מערכת כיפת ברזל מאולתרת, והוא צפוי להיפרש בשטח כבר בסוף השנה או בתחילת 2018.
"על משטח אחד אנחנו שמים מכ"ם חדש ושתי מערכות יירוט שונות, כולם בחוד החנית של הטכנולוגיה", אמר הקצין הבכיר. "הסיכון בכך עצום, אבל לכן אנו לומדים כל כך הרבה על הפחתת הסיכונים דרך העבודה שלנו על ספינת הלהב".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg