למרות השיפור: רוב החנויות בארץ לא נגישות
בבדיקה שנערכה ברשתות שיווק ברחבי הארץ התגלה כי חל שיפור ובכ-68 אחוז מהרשתות הוטמעו נהלים במידה מספקת. נציב שוויון זכויות: "אנו רואים שיפור בנושא אך עדין אינני שבע רצון מהממצאים"
מדי שנה בתקופות החגים, ישראלים רבים מגיעים לרשתות השיווק כדי להיערך לחג הקרב ובא. אך עבור 1.4 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל, פעולה שגרתית זו עלולה להיתקל בחסמים, כאשר החנות אינה נגישה.
בכ-68 אחוז מהחנויות הוטמעו נהלים שונים במידה מספקת.
צילום אילוסטרציה: מירי צחי
לקראת חג הפסח, יצאה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במבצע על מנת לבדוק את רמת הנגישות של רשתות השיווק הגדולות בכל הארץ. ממצאי הבדיקה העלו כי חל שיפור ניכר במצב נגישות רשתות השיווק. נמצא כי בכ-68 אחוז מהחנויות הוטמעו נהלים שונים במידה מספקת.
למרות זאת, עדיין נמצאו ליקויים רבים בחלק גדול מהחנויות. בכ-62 אחוז מהחנויות אותרו ליקויים בתחום השירות, הכוללים התקנת ערכות עזר לשמיעה, התאמת שירות טלפוני, והתקנת שילוט המאפשר התמצאות. בנוסף, בכמחצית מהחנויות שנבדקו התגלו ליקויים מבניים שונים כמו היעדר חנית נכים, כניסה נגישה, שירותים נגישים ועוד. על פי החוק, נדרש כי כל עסק הנותן שירות לכלל הציבור יעמוד בדרישות אלה.

''כל ליקויי נגישות מהווה מכשול עבור אדם עם מוגבלות''.
צילום: SHUTTERSTOCK
"שמנו לעצמנו כערך עליון את נושא שילוב אנשים עם מוגבלות, אנו רואים שיפור בשנים האחרונות בנושא אך עדין אינני שבע רצון מהממצאים", מסר אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והוסיף: "עלינו לזכור כי כל ליקוי נגישות מהווה מכשול עבור אדם עם מוגבלות".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg