בעקבות הלחצים, מנכ"ל "יונייטד איירליינס" התנצל
לאחר שהתפרסם תיעוד של נוסע מורד בכוח מטיסת החברה, והמניות צנחו לאחר שהיא האשימה את הנוסע, המנכ"ל אוסקר מונוז הודיע כי "אנו לוקחים אחריות מלאה. אסור שאף אחד ייתקל ביחס כזה"
מנכ"ל חברת התעופה "יונייטד איירליינס" התנצל הלילה (ד') על אירוע שבו נוסע נגרר בכוח ממקומו והוצא מהמטוס לפני ההמראה. האירוע צולם ועורר סערה לאחר שהופץ ברשתות החברתיות ולאחר סירובה הראשוני של החברה להתנצל מפורשות, וגרם למניית החברה לצנוח במהלך היום ביותר מארבעה אחוזים.נוסע מפונה בכוח מטיסת "יונייטד איירליינס" (צילום: רויטרס)
"אני ממשיך להיות מוטרד מהאירוע הנוראי שקרה בטיסה הזו, ואני מתנצל עמוקות בפני הלקוח שהורד בכוח וכל הלקוחות שהיו על הטיסה", אמר המנכ"ל אוסקר מונוז. "אסור שאף אחד ייתקל ביחס כזה. אני רוצה שתדעו שאנו לוקחים אחריות מלאה ושנפעל לתיקון המצב".
"אף פעם לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון", הכיר מונוז בטעותו. "הבטחתי ללקוחותינו ועובדינו שנתקן את מה שאינו כשורה כדי שלא יקרה שוב לעולם. הדבר יכלול תחקור מקיף של צוות המטוס ובחינה מחדש של מדיניותנו בנתינת תמריץ לנוסעים להתנדב לרדת מהמטוס במצבים של אובר-בוקינג, וכן בחינת אופן שיתוף הפעולה שלנו עם הרשויות במקרים כאלה. את התוצאות נפרסם עד ה-30 באפריל".

הנוסע מורד בכוח מהטיסה
צילום: AP
הודעה זו שונה מאוד מהודעת דואר אלקטרוני ששלח מונוז מוקדם יותר לעובדיו, שבה הואשם הנוסע בכך שלא ציית להוראות הרשויות ושלמעשה הוא זה שגרם לתקרית. הוא כתב גם: "אני מצטער שהאירוע הזה התפתח, אך אני גם עומד מאחוריכם ורוצה שתמשיכו לדאוג מעל ומעבר שהטיסות התנהלו כראוי".
בסרטון שמתעד את התקרית, שאירעה בתחילת השבוע, נראה דיוויד דאו בן ה-69, נוסע ממוצא אסיאתי, מפונה בכוח מטיסה של החברה בגלל "אובר-בוקינג". הוא מתעד את השוטרים מקימים את הנוסע ממקומו בכוח ואז גוררים אותו על רצפת המטוס לכיוון היציאה, כשהוא חבול בפניו.
כל המהומה החלה לאחר שהתברר כי בטיסת "יונייטד איירליינס" הפנים אמריקאית, משיקאגו ללואיוויל, קנטאקי, יש "אובר-בוקינג" שביצעה החברה, וכי ארבעה נוסעים צריכים לרדת מהמטוס. אנשי החברה הציעו פיצוי כספי של 800 דולר לנוסעים שיסכימו לפנות את מקומם, אך איש לא התנדב.

מטוס של חברת יונייטד אירליינס
צילום: שאטרסטוק
בשלב זה, כך על פי נוסע שנכח בטיסה בשם טיילר ברידג'ס, שגם צילם את התקרית, נבחרו ארבעה נוסעים באופן אקראי בעזרת המחשב. שלושה אנשים מתוך הארבעה הסכימו לעזוב את המטוס, אך הרביעי סירב להתפנות בטענה כי הוא רופא וכי יש לו חולים שממתינים לו. לאחר ויכוחים בין צוות הטיסה ובין הנוסע, הגיע התערבות המשטרה שהסתיימה בפינוי אלים.
ברגע שהסרטון המתעד את התקרית פורסם, האירוע הפך למשבר יחסי ציבור חמור מאוד עבור "יונייטד איירליינס". רבים ברשתות החברתיות יצאו האשימו את חברת התעופה בגזענות, וטענו כי היחס האלים כלפי הנוסע נבע מאפליה על רקע מוצאו האסיאתי.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg